Trailer trekker op grijs kenteken, waaraan voldoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Trailer trekker op grijs kenteken, waaraan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 15:03

Wie weet wat meer over het rijden op grijs kenteken en de regels waaraan deze auto moet voldoen. Ik ben zzper en moet straks een andere auto, die ook de trailer mag trekken (min. 1500 kilo trekgewicht, meer is altijd beter).

Grijs kenteken en diesel zou voor mij een stuk gunstiger zijn dan nu particulier en benzine. Ik rij per jaar toch al gauw zo'n 25 tot 30 duizend kilometer maar wil dat uiteraard ook wel enigszins comfortabel doen maar heb helaas weinig liggende gelden.

Sinds de laatste keer dat ik grijs gereden heb (toen kon het nog als particulier) is er een hoop veranderd en ik dacht, iemand hier weet vast waar ik op moet letten. De grote lijnen weet ik dus ik blijf veilig als ik voor een bus ga maar die vind ik niet zo heel aantrekkelijk.

Ik heb een Galloper op het oog, bakbeest op diesel, dichte laadruimte, geen stoelen achterin en volgens mij zou die aan de voorwaarden voldoen.
Nu kwam mijn vader met een auto die laaggeprijsd is en volgens hem een bedrijfsauto is, tenminste hij heeft een V kenteken maarhet is een Daihatsu Feroza en ik denk dus dat ik die niet onder grijs kenteken kan rijden en dus als particulier aangeslagen wordt.

Wie kan mij helpen waar ik precies op moet letten??


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Trailer trekker op grijs kenteken, waaraan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:09

Er is per type auto een ander eisenpakket. Staat vrij duidelijk uitgelegd op de site van de belastingdienst.

Wat me zo te binnenschiet is iig geen achterstoelen, een zwart linkerachterraam en minimaal 1 kuub inhoud kunnen laden achterin.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nimmy