Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
RuthenRoos schreef:Veiligheid en duurzaamheid! Betaalbare aluminiumversie. Geen hout meer, trailers zijn binnen 6 jaar verrot, dat is toch niet normaal? Verder: Inderdaad wat lichtere trailers, ik heb ijslanders. Verstelbare hoogte stangen, ze zijn soms te hoog.Zadelkamer erg handig.
Roodvos schreef:Zeker bij de 1,5 paards: zadelkamer rechts en verzorgingsdeur links. Anders loop je steeds tegen die zadelkamer aan. Op dit moment is Sirius de enige die ik heb kunnen vinden die dat heeft.
En een polyester 1,5 prds is haast niet te vinden. Het is hout of aluminium.
oji schreef:Roodvos schreef:Zeker bij de 1,5 paards: zadelkamer rechts en verzorgingsdeur links. Anders loop je steeds tegen die zadelkamer aan. Op dit moment is Sirius de enige die ik heb kunnen vinden die dat heeft.
En een polyester 1,5 prds is haast niet te vinden. Het is hout of aluminium.
Ik wil juist de verzorgingsdeur rechts. Als er paniek is langs de snelweg en de verzorginsdeur zit links, ziet je paard ook nog eens al het langsrazend verkeer en sta jijzelf ook een stuk gevaarlijker. Ik heb de aluminium Henja juist laten staan vanwege de deur links.
Verder, aluminium, licht, ruim en simpel. Ik hoef juist geen zadelkamer. Vind zadelkamers altijd alleen maar ruimte voor het paard innemen en onhandig gepiel. Leg mijn spullen wel in de kofferbak van de auto.
rumay schreef:dems75 zonder klep? Je moet toch wat dicht doen achter je paard of zie ik dat verkeerd?
Deur zal iets minder wegen maar voor veel paarden is achterwaarts de afstap niet fijn.
oji schreef:Ja, in de basis eens. Maar als je dan een zadelkamer in 1,5 prds plaatst, doe het dan op mijn manier. Want anders sta je met paniek klem tussen een paard, stang en zadelkamer, en moet je slangenmens zijn om met een snoekduik bij die trappelende voorbenen langs rechtsvoor eruit te duiken.Roodvos schreef:Zeker bij de 1,5 paards: zadelkamer rechts en verzorgingsdeur links. Anders loop je steeds tegen die zadelkamer aan. Op dit moment is Sirius de enige die ik heb kunnen vinden die dat heeft.
En een polyester 1,5 prds is haast niet te vinden. Het is hout of aluminium.
Ik wil juist de verzorgingsdeur rechts. Als er paniek is langs de snelweg en de verzorginsdeur zit links, ziet je paard ook nog eens al het langsrazend verkeer en sta jijzelf ook een stuk gevaarlijker. Ik heb de aluminium Henja juist laten staan vanwege de deur links.
dems75 schreef:rumay schreef:dems75 zonder klep? Je moet toch wat dicht doen achter je paard of zie ik dat verkeerd?
Deur zal iets minder wegen maar voor veel paarden is achterwaarts de afstap niet fijn.
Ja indd...twee deuren erachter. En voordeur om vooruit uit te stappen
Heb nu een Fautras en wil nooit meer anders. Ideaal ook om achteruitrenners in te laden. Eerst de ene erin, deurtje dicht en vervolgens de ander.
Isabonny schreef:Mijn Ijslander springt inderdaad heel gemakkelijk in de Fautras, maar is er ook sneller achteruit weer uit. Kan haar daardoor niet alleen laden, zelfs met 2 is het moeilijk, want zodra mijn dochter zich bukt om onder de stang door te gaan, springt de Ijs al weer achteruit de trailer uit. Stang er vlug voor doen is not done, want ik ben bang dat ik dan onder haar terecht kom. het enige wat ik kan doen is de deur snel dicht"gooien".
ikke schreef:RuthenRoos schreef:Veiligheid en duurzaamheid! Betaalbare aluminiumversie. Geen hout meer, trailers zijn binnen 6 jaar verrot, dat is toch niet normaal? Verder: Inderdaad wat lichtere trailers, ik heb ijslanders. Verstelbare hoogte stangen, ze zijn soms te hoog.Zadelkamer erg handig.
Hhmm, beter merk nemen, volgende keer
Ik heb 12 jaar geleden een trailer opgebouwd en die voldoet nog steeds. Nu, na die 12 jaar, zijn de betonplex wanden niet meer mooi aan de buitenzijde en binnen enkele jaren zal de coating het ook wel begeven, waarna ik een uitdaging heb, gezien de trailer buiten moet wonen.
Wellicht de vraag aan Peter: waarom worden bodems van paardentrailers nooit in de lak gezet??
Dat heb ik dus bij de herbouw wel gedaan en dat is na twaalf jaar te zien, of beter: er is niks aan te zien.