Paard vanuit Frankrijk hierheen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinza
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-09-16

Paard vanuit Frankrijk hierheen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 14:28

Dag allemaal,
Ik ben net nieuw hier en vanaf ergens in het voorjaar paardenbezitter. Dan ga ik mijn paard vanuit Frankrijk ophalen. Twee vragen:
Wat moet er geregeld worden om haar hier in Nederland te kunnen "invoeren"
Weet er nog iemand een particulier die voor een aantrekkelijker prijs dan alle verhuurbedrijven een paardenwagen voor B rijbewijs wil verhuren.
Hartelijke groeten, Monique van der Kooij

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Paard vanuit Frankrijk hierheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:18

Één ding kan ik je wel vertellen, goedkoop gaat sowieso niet lukken.

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard vanuit Frankrijk hierheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:23

Regelen via internationaal transporteur. Die weet hoe en wat en heeft veel ervaring in reizen/rijden met paarden. Zal je mogelijk iets meer kosten, maar dan klopt alles qua papieren etc. meteen.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Paard vanuit Frankrijk hierheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:28

Wij hebben een paar jaar geleden ons paard door Portijk uit Frankrijk laten halen. Alles werd voor je geregeld en de paarden werden goed verzorgt. Het is duurder dan zelf halen maar dan gebeurt het wel goed.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:35

Ik weet niet vanuit waar je moet rijden maar ik zou er een leuke vakantie van maken.
Zelf rijden en in 3-4 dagen terug rijden en onderweg tussenstop bij boerderijen of b&b's waar je kan overnachten met paard.
Misschien kijken of een klein vrachtwagentje huren niet goedkoper is dan trailer+auto

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:43

Gillbo schreef:
Ik weet niet vanuit waar je moet rijden maar ik zou er een leuke vakantie van maken.
Zelf rijden en in 3-4 dagen terug rijden en onderweg tussenstop bij boerderijen of b&b's waar je kan overnachten met paard.
Misschien kijken of een klein vrachtwagentje huren niet goedkoper is dan trailer+auto


Het is Frankrijk maar... 3/4 dagen over de terugweg doen is echt onnodig.

Cinza
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 15:44

Ik wil sowieso met een klein vrachtwagentje gaan rijden en terug gaat de huidige eigenaresse dan mee, die ook ooit haar paarden vanuit Nederland naar Frankrijk vervoerd heeft. Maar dat is lang geleden en toen waren de regels vast anders, voor zover die er waren. We gaan zeker niet met een trailer. Goedkoop hoeft het niet te zijn, maar de hoofdprijs is een ander verhaal.... Ik ga toch ook eens voor de zekerheid naar Portijk kijken. Als er nog tips zijn voor een particulier met een paardenwagen, graag!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Paard vanuit Frankrijk hierheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:45

Prugel maar wel leuk!

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:45

Idd vanaf waar moet het gebeuren?

Ik heb zelf maar paard naar en van Frankrijk gereden met gewoon een trailer. Heen 10.5 uur aan een stuk (heb wel 1 x pauze van 30 in gehouden maar dat vond me paard eigenlijk maar niks.
Geen aanraden was toch wel erg zwaar voor hem.
Terug in 2 x gereden. Dat is heel goed bevallen en daar heeft ie dan ook niks van geleden!

Ik had niks geregeld kwa papieren (gezondheidsverklaring ed). Is natuurlijk een risico maar ik heb er geen problemen mee gehad en het scheelt een bult geld.

Tip voor een particulier die ik verhuurd heb ik niet. behalve, kijk de vrachtwagen goed na vooraf. Ooit 1 x 1 gehuurd en die had nagenoeg geen remmen!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:48

Misschien een duidelijk oproepje hier op Bokt: Te huur gezocht Vrachtwagentje

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:49

Je paard moet gechipt zijn, moet een geldig paspoort hebben en een gezondheidsverklaring. Die laatste is 10 dagen geldig en moet worden afgegeven door een NVWA keuringsdierenarts.
Afhankelijk van de af te leggen afstand zou ik overwegen een transportbedrijf in de arm te nemen. Als je zelf ook nog vervoer moet huren zou dit wel eens goedkoper kunnen zijn. Daarnaast weten zij wat er geregeld moet worden en heb je er dus zelf geen omkijken naar.

Overigens staat er op snappcar iemand die een paardenvrachtwagentje verhuurt. Alleen maar goede reacties, ze zette laatst ook een advertentie op bokt.

Ibbel

Berichten: 49106
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:50

Het is Potijk, niet Portijk, en Potijk zit in Geesteren. Dat zoekt ongetwijfeld wat beter ;)

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:52


Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:56

Potijk is echt de goedkoopste, daar kan je het zelf amper voor doen.

Ik heb ook echt topervaringen met ze. Ze hebben voor mij al van alles versleept, van veulen tot drachtige merrie en ze kwamen altijd ontspannen aan.

Het paard moet in Frankrijk bij het regionale vertinair abt gemeld worden voor vervoer inclusief nummerplaten van vervoerder. Deze stempelt ook de DA verklaring af die je voorheen moet laten opmaken.
Het is behoorlijk onoverzichtelijk als je geen Frans spreekt.

In Nederland hoef je niets in te voeren, is beide EU.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:04

Gillbo schreef:
Ik weet niet vanuit waar je moet rijden maar ik zou er een leuke vakantie van maken.
Zelf rijden en in 3-4 dagen terug rijden en onderweg tussenstop bij boerderijen of b&b's waar je kan overnachten met paard.
Misschien kijken of een klein vrachtwagentje huren niet goedkoper is dan trailer+auto


3/4 dagen? Dat rijden wij in een keer... Frankrijk hè, niet Spanje.

Cinza
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 16:07

Dank voor de tips. Heb Potijk al gevonden en een offerte gevraagd. Het paard moet uit de Auvergne komen, iets minder dan 1000 km vanaf Rotterdam, waar ik woon. Ze gaat gestald worden in Heerjansdam/Barendrecht. De huidige eigenaresse is Nederlands maar woont in Frankrijk en spreekt vloeiend Frans, dus dat zal het probleem niet zijn om het daar te regelen. Wordt vervolgd. Heb Bokt net ontdekt en is wel een bron van informatie zeg!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paard vanuit Frankrijk hierheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:27

Wil eventueel ook wel rijden voor je, maar heb zelf geen vervoer dus dat moet wel geregeld worden. En kan pas vanaf het eind van de maand weer.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:37

Volgens mij loopt er een topic van iemand die juist naar Frankrijk gaat met de pony's. Misschien dat je samen wat kunt regelen.