Trailers in woonwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 21:16

Ik wil twee trailers kopen om te verhuren. Nu zit ik alleen te kijken voor plek. Mijn paarden gaan waarschijnlijk weg van de stal waar ik nu sta dus dan heb ik geen plek meer om te trailers te stallen.

Ik weet dat er aan de overkant van de weg altijd plek is. Hier staan zeer grote huizen op een rij en zijn veel parkeerplekken. Door de grote huizen dus minder inwoners op 1 rij en dus veel plek over. Meestal een stuk of 10 lege parkeerplekken.

Ik vraag mij af, als ik bij de mensen langs ga om te vragen of ze het erg vinden en ze zeggen nee, of het dan erg is als ik ze daar stal? In de regels van de gemeente staat 3 dagen. Eventueel als ik ze regelmatig "verplaats"?

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:20

Als in de APV van de gemeente staat 3 dagen, dan heb je je daar aan te houden. Of de buurt het goed vindt of niet. Gaat je gewoon gezeik en boetes opleveren.
Huur een paar plekken in een caravanstalling oid. Staan ze droog, schoon, en veilig.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:21

Ik weet bv dat als je caravans stalt je idd ze ong 3 dagen mogen staan, maar moeten dan ook de wijk uit en niet alleen maar verplaatsen!

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:22

De grond is van de gemeente dus daar hebben de bewoners niks over te zeggen. Hier geldt ook een max van 3 dgn. Natuurlijk staan er wel vaker aanhangers of caravans langer voor de deur, maar officieel mag het dus niet.

Zeker als je ze verhuurt, zou ik een plek voor de trailers zoeken waar je ze gewoon kan en mag laten staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:22

Hier staat in de woonwijk al 3 weken een 4-paards vrachtwagen voor de deur (niet van mij :+)
Het zal per gemeente verschillen denk ik.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:23

Als jij gaat verhuren moet je een goede verzekering afsluiten en die verzekering gaat vast eisen dat ze op slot achter een hek geplaatst moeten worden. Dat is dus niet op de openbare weg.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:34

Ik denk dat je veel 'gedoe' met mensen in de straat krijgt, die geen uitzicht willen hebben op trailers. De vraag is of je op zulke discussies zit te wachten.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:37

Mijn ouders mochten niet eens hun camper voor hun eigen deur hebben staan.Terwijl mijn zus al een paar jaar het hele zomerseizoen een caravan voor de deur laat staan.
Het is denk ik net waar je woont of er geklaagd word of niet.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:46

3 dagen is het officieel in elke gemeente, alleen wordt er niet dagelijks op gecontroleerd.
Maar als er iemand klaagt zijn ze heel snel.
Ik zou het niet doen als ik jou was

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 21:47

Maar die caravan plekken in de buurt zitten of vol, of zijn hardstikke duur! Maar ik zal het een en ander uitvogelen. Zag op de site ook staan over eventueel ontheffing maar dat ze het eerder niet doen dan wel.

Ik zal ook niet blij zijn als het voor mijn woning zal staan hoor daar niet van, daarom zal ik het vragen, op bepaalde plekken staan ze niet erg opvallend namelijk. Maargoed dan heb je ook weer last van diefstal of vernieling misschien.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:49

Ik heb mijn trailer ook al maanden bij ons in de straat staan (zijkant van ons huis). De straat waar de trailer in staat is eigenlijk geen "doorgaande" straat. Aan een kant zijn alleen garage's en de achtertuinen van de de huizen die aan een soort van hofje wonen. Aan de andere kant alleen de achtertuinen van de straat die achter ons ligt. Niet overal een stoep aan de andere kant helemaal geen stoep je staat vanuit je achtertuin zo op straat. Als mensen daar geen auto's caravan's of aanhangers parkeren om het verkeer af te remmen is het af en toe levensgevaarlijk om je tuin uit te lopen zo achterlijk hard word er gereden.. Heb van 1 buurtbewoner een klacht gehad.. Trailer staat er nog steeds..

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:51

Ik wist niet dat het maar zo kort mocht. Probeer er zelf wel op te letten als de trailer hier staat ivm verven van de trailer of klussen waarbij we hem nodig hebben qua vervoer.
Ik vind het geen gezicht namelijk zo'n ding voor de deur.
Ik zou het dus niet doen.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:56

Bij ons staat onze caravan voor de deur als we met vakantie gaan. Vaak een week voor en week na de vakantie. Maar die staat op onze eigen grond. En dat vind ik geen gezicht, dus probeer het altijd zo kort mogelijk te houden. Een trailer voor mijn deur zou ik dan ook niet grappig vinden, als die daar permanent zou staan.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:57

Cayenne schreef:
Hier staat in de woonwijk al 3 weken een 4-paards vrachtwagen voor de deur (niet van mij :+)
Het zal per gemeente verschillen denk ik.

Neuhh... ligt aan de ijver van de boa (en je buren) :=. Op eigen terrein mag het trouwens wel, maar op de openbare weg mag het niet :n

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:58

060606 schreef:
Maar die caravan plekken in de buurt zitten of vol, of zijn hardstikke duur! Maar ik zal het een en ander uitvogelen. Zag op de site ook staan over eventueel ontheffing maar dat ze het eerder niet doen dan wel.

Ik zal ook niet blij zijn als het voor mijn woning zal staan hoor daar niet van, daarom zal ik het vragen, op bepaalde plekken staan ze niet erg opvallend namelijk. Maargoed dan heb je ook weer last van diefstal of vernieling misschien.

Gemeentegrond/ openbare weg is nou eenmaal geen trailerstalling. De kosten van stalling zul je moeten incalculeren.

Ben je je ervan bewust dat het verhuren van een trailer om een andere (duurdere) verzekering vraagt dan als je de trailer particulier zou verzekeren?

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:03

Sammie schreef:
Cayenne schreef:
Hier staat in de woonwijk al 3 weken een 4-paards vrachtwagen voor de deur (niet van mij :+)
Het zal per gemeente verschillen denk ik.

Neuhh... ligt aan de ijver van de boa (en je buren) :=. Op eigen terrein mag het trouwens wel, maar op de openbare weg mag het niet :n

Zelfs dat mag niet in iedere gemeente.
Als buren gegronde reden hebben om te klagen, staat bijvoorbeeld voor hun zijraam, dan moet caravan/busje/trailer elders gestald worden.
Iedere gemeente hanteert zijn eigen regels.

Ik zou sowieso geen trailers kopen voor de verhuur.
Hoop kosten en gezeur en wat levert het op?

Sofiaxblitz

Berichten: 27
Geregistreerd: 05-04-16

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:34

Als er altijd zoveel plaatsen over zijn,, zullen waarschijnlijk buren het geeneens opmerken.. Maaaaarr dat weet je natuurlijk ook niet zeker!! Dus het is wel een lastige kwestie...

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:25

Cayenne schreef:
Hier staat in de woonwijk al 3 weken een 4-paards vrachtwagen voor de deur (niet van mij :+)
Het zal per gemeente verschillen denk ik.


dit heeft nix met verschil van gemeente te maken, een vrachtwagen staat op een kenteken dat wegenbelasting betaald (mag dus op openbare weg staan) een trailer heeft een aanhanger kenteken zonder wegenbelasting (mag dus max. 3 dagen op de openbare weg staan)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:28

Kan je danniet beter bij een boer in de buurt vragen of ze daar mogen staan tegen een kleine vergoeding?

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:28

060606 schreef:
Maar die caravan plekken in de buurt zitten of vol, of zijn hardstikke duur!


Boetes zijn duurder, plus dan je een dwangsom per dag krijgt zolang je ze niet weghaalt, dus dan moet je op stel en sprong wat zoeken.
En hoe denk je dat je met 'je bedrijf' overkomt als je verhuurtrailers langs de weg staan? Gaat dat vertrouwen geven aan je klanten?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:36

Gemeentes kunnen naar doen, maar als er niemand klaagt en je buren vinden het ok kun je allicht beginnen ze daar neer te zetten. Met een stalling achter de hand als ze weg moeten.

Wat betreft campers en zo, daarin is een gemeente soms nogal bekrompen. Het zijn gewoon voertuigeh waarvoor wegenbelasting wordt betaald. Zij mogen dus gewoon permanent gebruik maken van de openbare weg en de parkeerplaatsen. Alleen best veel gemeentes willen dit niet hebben. En werken eigenlijk tegen de wet in.

Gemeente hier is daar gemakkelijk in, of mensen klagen minder dat kan ook natuurlijk. Parkeerplaats voor de deur is inmiddels een rijtje campers/busjes geworden. :+ al,staat er een van een wijk verderop. Terwijl daar voor de deur ook plaats is. Maar plek genoeg hier, iedereen heeft oprit voor de deur en dan nog 1,5 plaats per huis over openbaar.

Verder zegt de gemeente ook waar je als je geen plek hebt voor de deur je hem neer kunt zetten. Grote parkeerplaats waar ook de officiele camperovernachtingsplaats is, ze adviseren hem daar dan neer te zetten. Is controle door de havenmeester en zo zichtbaar en daardoor geen last van criminaliteit. Daar staan soms ook trailers trouwens. Een betere instelling en voorkomt wildparkeren door de wijken heen,

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:52

Simpel... Geen trailers kopen tot je een goede plek hebt om ze te stallen.
Als buurtbewoner zou ik het absoluut niet op prijs stellen als er langdurig trailers gestald worden, omdat het veel parkeerplek in beslag neemt en het ook storend is qua uitzicht.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:55

Ik denk dat stalling lastig te vinden is,bij caravanstalling is het de bedoeling dat je niet te vaak de caravan komt halen,anders betaal je bij en meestal gaat het op afspraak.
Waar spreek je af met degene die de trailer komen huren?Ik zal niet blij worden van iemand die een trailer stalt en hier allemaal vreemden op het erf laat komen.
Bij verhuur van trailers is het vaak last minutewerk.(kliniek,eigen materiaal stuk)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:59

tienus63 schreef:
Sammie schreef:
Op eigen terrein mag het trouwens wel

Zelfs dat mag niet in iedere gemeente.
Als buren gegronde reden hebben om te klagen, staat bijvoorbeeld voor hun zijraam, dan moet caravan/busje/trailer elders gestald worden.
Iedere gemeente hanteert zijn eigen regels.


Je zegt het al, iedere gemeente hanteert eigen regels.
Wij hebben al bijna 20 jaar diverse campers gehad en deze staan altijd op eigen grond, namelijk de parkeerplaats voor het keukenraam. Deze campers waren allemaal 6 meter of kleiner waardoor ze niet uitsteken. Nooit problemen gehad, zelfs niet nadat een nieuwe buur in de straat ging klagen (meneer woonde 7 huizen verder :') ) Deze hebben nooit een stalling gezien. Ook de huidige staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor de deur. Directe buren vinden het zelfs fijn. Minder inkijk in hun keukenraam (de 2 keukenramen grenzen aan elkaar)

1 camper hebben we echter wel in de stalling gehad. Deze was namelijk 8,5 meter lang.
Daarnaast staan er hier in dit stadje veel trailers bij huizen, ook parkeerplaats (mits voldoende plek overblijft) is toegestaan.

@ TS: controleer heel goed de regels en zorg dat je de verzekering goed afsluit en dat daar ook weer regels aan verbonden zijn. Indien je als bedrijf je trailers op een openbare plek zet en ze worden gestolen is er een grote kans dat je niks vergoed gaat krijgen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Trailers in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:22

Onze aanhanger staat een jaar rond op de parkeerplaats hier, hoor je niemand over, ook de gemeente niet.

Hier vind het ook niemand een probleem omdat hij voor het hek van onze tuin staat, hij belemmerd dus niemand zijn uitzicht. Dat zou ik wel echt een probleem vinden als zo'n ding voor mijn deur zou staan, zeker twee!

Ken je niemand die een eigen bedrijf in de buurt heeft met parkeerplaats of een industrieterrein in de buurt of iets dergelijks?