het belang van trailer aankoopkeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:04

ikke schreef:
Joh, Elegance biedt zelf een trailer aan hier op Bokt (met eerlijk verhaal) voor een bedrag, daar kun je 'm fluitend opnieuw voor bouwen, als het ijzerwerk goed is en je wat tijd hebt.
Weet je tenminste zeker dat het goed is :D

Ik zit ernstig in dubio over dat ding, maar ik heb dus een probleem met de tijd (of het gebrek eraan, zo je wil) anders was ik 'm al lang gaan halen.
Voor dat geld heb jij never een nieuwe Westfalia.


Toch getriggerd, Ikke :Y) ;) ?

Es war schön.


ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:57

Nielojram schreef:
ikke schreef:
Joh, Elegance biedt zelf een trailer aan hier op Bokt (met eerlijk verhaal) voor een bedrag, daar kun je 'm fluitend opnieuw voor bouwen, als het ijzerwerk goed is en je wat tijd hebt.
Weet je tenminste zeker dat het goed is :D

Ik zit ernstig in dubio over dat ding, maar ik heb dus een probleem met de tijd (of het gebrek eraan, zo je wil) anders was ik 'm al lang gaan halen.
Voor dat geld heb jij never een nieuwe Westfalia.


Toch getriggerd, Ikke :Y) ;) ?

Ik ben fan van Saturnus :D
Maar een van onze paarden vindt 'm te smal, die wil niet laden op de trailer wat dan weer de reden is om op zoek te zijn naar een vrachtwagen. Daar wil ze wel op laden.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:13

:D :D :D
Like I said, kopen, en een trailer-opknap-whatever-topic hier neerzetten.
Weten we hoe het hoort, en scheelt jou in herhaling vallen }:0

Es war schön.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:17

Nielojram schreef:
:D :D :D
Like I said, kopen, en een trailer-opknap-whatever-topic hier neerzetten.
Weten we hoe het hoort, en scheelt jou in herhaling vallen }:0

Ja, heb je nog ergens een doos tijd in het magazijn liggen?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:31

Hoeft toch niet nu... trailer is al in staat van ontbinding,dat houdt dat merk nog wel een paar maanden vol!
Think yes! Nee is te makkelijk :P

Es war schön.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:40

Nielojram schreef:
Hoeft toch niet nu... trailer is al in staat van ontbinding,dat houdt dat merk nog wel een paar maanden vol!
Think yes! Nee is te makkelijk :P

Ehm, dat is met een paar maanden niet opgelost, vrees ik en ik heb geen plek om 'm zolang soort van veilig op te slaan.

Als jij 'm nou opslaat, dan hebben we komende winter een mooi tijdverdrijf :)*

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

germie

Berichten: 25920
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:18

Een bovag keuring zegt ook niet alles. Ik had een goede trailer, banden net nieuw, 5 maanden oud, remmerij nagekeken, dus ook echt in orde. Maar ontdekte dus wat rot in de bodem. Niet veel, maar toch iets wat ik niet wilde. Ik kon er nog wel een half jaartje mee doorrijden, maar moest toch nadenken over vervanging. De kosten van een bodem en zijwanden waar het ook naar doorgetrokken was zou in 3 jaar een 2500 euro zijn. Dus ik heb besloten de trailer in te ruilen op een volledig aluminium nieuwe. Dan heb je dat gezeur met rot niet meer. Mijn oude trailer werd later aangeboden met garantie en nieuwe keuring (ja, zolang er geen paard in zou staan was ie absoluut veilig en de komende 6 maanden ook nog wel met paard). Of er iets verteld zou worden over de staat van de bodem (beginnend rot), dat weet ik niet. Maar het betekent wel dat je altijd op moet passen. Deze trailer was dus voorzien van nieuwe banden en goede remmen. En toch zou je er kosten aan moeten maken, niet de eerste 6 maanden, maar daarna wel.
Het zou overigens vrij goedkoop kunnen: gewoon een nieuwe houten bodem op de oude leggen, de oude rot verder, de nieuwe kan wel weer 3 jaar mee. Dat kost niet zo heel veel. Maar vond ik geen duurzame oplossing. Een nieuwe bodem is 800 euro. Weer hout, met nieuwe rubbermat. Alu bodem is duurder.
Overigens had mijn inruiltrailer geen verborgen gebreken. Wat er aan moest gebeuren kon elke leek zo ontdekken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: het belang van trailer aankoopkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:51

Ik ben door een BOVAG bedrijf bijna opgelicht, maar door de onderdelen mee te vragen en een pittige brief te schrijven, heb ik uiteindelijk teveel uitgevoerde vervanging zonder overleg en achteraf compleet onnodig, terug gekregen.
BOVAG schrijft zelfs voor dat de vervangen onderdelen niet mee mogen worden gegeven. Gelukkig kreeg ik ze wel mee en bleken ze totaal niet versleten. Ging om vier wiellagers. Waar het fabrieksbet nog in zat en vier remvoeringen die nog bijna nieuw waren

Eduard007
Berichten: 168
Geregistreerd: 13-04-12

Re: het belang van trailer aankoopkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:14

Dank je wel voor je bericht! Ik ben zoekende en had hier nooit aan gedacht maar een gewaarschuwd mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, redbutton, RuNi, xMriit en 97 bezoekers