nieuw paard keuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

nieuw paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-13 13:53

hej ik heb even knullig vraagje. mja ik koop niet elk jaar een paard dus..
heb dus iets leuks gezien en dat wil ik laten keuren uiteraad. Echter nu staat het paard aan de de andere kant van ons landje. en bij voorkeur laat ik hem keuren door mijn eigen da.
hoe doen jullie dat. laat je het paard eerst komen en dan zelf keuren? of doen jullie dat toch gewoon op de locatie van de verkopers?


Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: nieuw paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:18

Wij kiezen dan vaak voor een onpartijdige dierenarts halverwege. Mocht dit niet lukken, dan zou ik als verkoper best naar de andere kant van het land willen rijden, mits de reiskosten vergoedt worden (ook bij afkeuring!). Ik heb namelijk eens meegemaakt bij kennissen die een paard lieten keuren (2 uur rijden)
en dat de koper ineens bij aankomst bij de dierenarts een smoes had waarom ze het paard niet wilde hebben (een smoes die zelfs de dierenarts niet snapte) (als in: paard was bruin en eigenlijk wilde ze een witte of zoiets stom was het). Daar sta je dan met je goede gedrag, 4 uur reistijd (heen en terug) en paard weer mee terug.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

LoveAmadeo

Berichten: 351
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: In mijn Huis :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:23

Bij ons was het precies hetzelfde geval, echt precies. Wij komen uit Tilburg en onze pony stond toen in groningen. We zijn er 1 keer heengereden, en we waren er meteen verliefd op. We hebben hem laten keuren door hun dierenarts, hij werd goedgekeurd en ze hebben hem gebracht. Het is een KWPN ruin van 8 jaar en hij is zwart. Hij is superlief, hij is nu ongeveer 2 weken bij ons. Waarschijnlijk is de dierenarts in de provincie van de huidige eigenaar (van het paard/pony die je hebt gezien) ook onpartijdig, het is z'n werk he..

Liefs Rosa -xxx-
There Is Never A Right Time To Say "GoodBye"

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: nieuw paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:26

Google even op dierenartsen in de buurt van waar het paard staat, en kies er een van uit. En dan niet de dierenarts van de verkopende partij. Gebeurt heel vaak en is doodnormaal.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: nieuw paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:30

Eigenlijk maakt het niet uit wie het paard keurt, belangrijker is dat je weet waarop gekeurd word en dat je iemand met veel paardenverstand mee neemt die weet hoe een goede keuring er uit ziet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

LoveAmadeo

Berichten: 351
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: In mijn Huis :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:34

bigone schreef:
Eigenlijk maakt het niet uit wie het paard keurt, belangrijker is dat je weet waarop gekeurd word en dat je iemand met veel paardenverstand mee neemt die weet hoe een goede keuring er uit ziet.

Wij hebben hem laten keuren, maar zonder röntgenlogische keuring.

Liefs Rosa -xxx-
There Is Never A Right Time To Say "GoodBye"

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:11

kleinvosje schreef:
Google even op dierenartsen in de buurt van waar het paard staat, en kies er een van uit. En dan niet de dierenarts van de verkopende partij. Gebeurt heel vaak en is doodnormaal.


Zo werd het ook gedaan toen mijn paard naar de andere kant van het land werd verkocht.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: nieuw paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:08

Zo heb ik het ook gedaan en dat ging goed.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: nieuw paard keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-13 09:07

mja ik hoor mensen nog wel eens zeggen niet door de eigen da laten keuren, maar ik denk van die kerel heeft toch een eed ofzo afgelegd. als het paard toch wat mankeerd weet ik hem te vinden

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:14

66996236 schreef:
mja ik hoor mensen nog wel eens zeggen niet door de eigen da laten keuren, maar ik denk van die kerel heeft toch een eed ofzo afgelegd. als het paard toch wat mankeerd weet ik hem te vinden


Dat kun je wel zeggen, maar in de praktijk werkt dat niet. Waarom niet gewoon het zekere voor het onzekere nemen en een andere dierenarts nemen? Scheelt een heleboel getouwtrek en ellende.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Black_Moon en 26 bezoekers