draver overnemen, overdrachtscontract??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leentje75
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-10-08

draver overnemen, overdrachtscontract??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:43

Hallo allemaal,

Ik ga mijn oudere draver overnemen (gratis). Alleen heeft de 'oude' eigenaar geen paspoort meer van hem (kwijt geraakt). Hij heeft altijd gekoerst dus hij is gechipt en heeft een paspoort op de naam van de 'oude' eigenaar. Doordat ik het paard dus krijg heb ik geen bewijs dat hij van mij is. Graag zou ik wel een bewijs willen hebben dat ik dan de eigenaar ben. Want ik dacht als ik het paspoort heb laat ik het op mijn naam overschrijven (ik weet dat dat niet betekend dat je dan de eigenaar bent, maar dan was het tenmiste iets)
Ik weet dat er koopcontracten zijn, maar zijn er ook een soort van 'overdrachtscontracten' in het algemeen of één alleen voor dravers. Heeft iemand misschien een voorbeeld of tips wat erin moet?

Alvast bedankt

Anoniem

Re: draver overnemen, overdrachtscontract??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:47

Paspoorten van dravers worden meestal vernietigd zodat ze niet opnieuw op de baan kunnen komen. Maar hij zal toch geent moeten worden dus even de da bellen voor een ander paspoortje.
Verder is een paspoort geen eigendomsbewijs, dus een soort contract is dan beter. Dat moet je zelf opstellen, daar bestaan geen richtlijnen in. Over het algemeen is een mondelinge overeenkomst ook voldoende.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:53

Ik zou eerst zorgen dat er een paspoort bij zit. Laat de oude eigenaar een duplicaat van het paspoort opvragen. Dan gewoon een koopcontract op internet opzoeken, je vindt er genoeg als je zoekt op 'koopcontract paard'. Zie het gewoon als elk ander papierloos paard.


Joolien schreef:
Paspoorten van dravers worden meestal vernietigd zodat ze niet opnieuw op de baan kunnen komen. .


Dat wordt niet 'meestal' gedaan. Het zal een keer voorkomen, maar is eerder uitzondering dan regel.

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: draver overnemen, overdrachtscontract??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:26

DRS -> TAO aangezien dit niet draverspecifiek is.

Horsess4ever
Berichten: 42
Geregistreerd: 08-09-12

Re: draver overnemen, overdrachtscontract??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:04

ik zou altijd een contractje opstellen of je nu voor het paard moet betalen of niet.