Wie heeft er een aluminium trailer en wat is ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pientje4

Wie heeft er een aluminium trailer en wat is ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 09:31

Beste allen,

Ik ben sterk aan het overwegen om een aluminium trailer te kopen.
Heeft iemand van jullie een aluminium trailer (en welke) en wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt :)

ingvdh

Re: Wie heeft er een aluminium trailer en wat is ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:20

Ik heb een humbaur alu single plus, ben er tot nu toe zeer tevreden over, trailer is 3 a 4 jaar oud nu en heb hem nieuw gekocht.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:23

Wij hebben een aluminium uit Zweden van het merk UME, super en ruime dubbelwandige geïsoleerde trailer. Hij is uit 1993.......................

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 10:36

Linky wat i9s jouw ervaring van deze trailer?

En wat zijn ongeveer de kosten van de (nieuwe) trailer?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:41

Wij hebben alleen maar goede ervaringen, als er destijds eentje met een alu bodem geweest was hadden we die genomen. Want er zit een houten bodem in en die moest een paar jaar geleden vervangen worden. Verder alleen maar lof, hij is wit en dat ziet er (behalve wat groene aanslag) nog uit als nieuw. Mochten we ooit weer eentje nodig hebben dan weer een aluminium!
Aan de binnenkant zitten een paar deukjes van een iets te enthousiast paard, aan de onder-zijkanten binnen zit een trapschot van hout. Ook nog steeds de originele. Hij kostte destijds rond de Fl 20.000,= maar ze zijn in verhouding voordeliger geworden. Bockmann heeft hele mooie, Humbauer ook dacht ik. Een tweedehandsje is ook niet te versmaden hoor, ze blijven goed!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:48

Ik heb een Bockmann Duo Aluminium uit 2002
Helaas met houten bodem, welke niet te vervangen is voor een kunstof bodem.

Verder ben ik zeer tevreden over de trailer. Ik wil niet weer terug naar hout of kunstof.
Heb een verlijmde mat op de vloer, in hoogte verstelbare stangen zowel voor als achter en trapbescherming.

Ben aan het sparen zodat ik deze trailer kan laten ombouwen naar 1tje met koetsenframe.

Deze trailers blijven hun waarde wel behouden.
Zou je op zoek gaan naar zo'n trailer dan ben je 2de hands al gauw €3500-, tot € 4000,- kwijt.

Afbeelding
Afbeelding

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:33

in mijn humbaur ligt een zg alucomb vloer, combinatie van aluminium en kunststof. Ideaal.
(ik zorg er evengoed voor dat de trailer altijd schoon weggezet wordt)

Ik heb wel rubber matten tegen de zijkanten gezet ivm trappen. Aluminium beschadigd snel heb ik ervaren.

De trailer is inderdaad zo schoon te maken, het vuil hecht amper en met een borstel en wat water ben je zo klaar.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:24

annastasia schreef:

een erg goede trailer, ook technisch.

de houten bodem is echter wel te vervangen door een kunststof bodem.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:06

Tuihanti schreef:
annastasia schreef:

een erg goede trailer, ook technisch.
de houten bodem is echter wel te vervangen door een kunststof bodem.

Hmmm, ik was bij de dealer geweest en die zeiden dat dit niet mogelijk was.
Al zou ik dat liever wel hebben.
Is dit in Duitsland wel te realiseren?

Heb een zowel in gebruik ervaring met de Humbaur en de Bockmann.
En moet zeggen dat de Bockmann toch wel een stuk degelijker is. Sluitingen zijn massiever/dikker en ook heb ik het idee dat de Bockmann niet zo rammelt.
Daarnaast is mijn trailer 10 jaar oud en ziet er nog super uit.
De Humbaur die er ter vergelijking staat is nu 5 jaar oud en bladdert af op verschillende punten.
Hoop dat dit een ''maandagmorgen'' productie was, maar heeft mij persoonlijk wel doen besluiten niet zo'n trailer aan te schaffen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:12

Ik heb een Bockmann aluminium trailer uit 2007 met aluminiumbodem waar een gietvloer op ligt. Ben er super tevreden over, degelijk en goed schoon te houden. Enige waar ik deze nog tegen ruil is misschien ooit een tweepaards uitvoering van deze trailer.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:23

dat antwoord bij jouw dealer is begrijpelijk. Daar hebben ze niet de kennis voor in huis. Voor gewoon onderhoud is het bij de gemiddelde dealer wel prima maar voor speciale dingen kun je beter bij een carosseriebouwer terecht. Carrosseriebouw Compaan BV in assen is denk ik voor jou het dichtste bij mocht het eens nodig zijn.
dat van doe Humbauer is standaard, die heeft een ander prijsniveau dan een bockmann dus mag je daar dientengevolge ook minder van verwachten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:47

toen ik mijn trailer kocht was prijsklasse gelijk en ook vond ik de trailers gelijkwaardig qua uitvoering. Echter ik wilde een zadelkast in de trailer en bij bockmann kan die alleen maar van binnenuit benaderd worden.
Dat is voor mij een afknapper, uitermate onpraktisch, je kan er alleen maar veilig bij als het paard uit de trailer is. Dus het werd de Humbaur.

Ik heb een 1,5 paards uitvoering, bij 2paards is er wel een deurtje aan de buitenkant bij Bockmann.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:58

Wij hebben jaren een aluminium Bockman gehad, 2e hands gekocht en nog heel erg veel plezier van gehad!
Helaas ook nog wel met houten bodem die afgelopen jaar toch wel slecht werd...

Na enig overwegen hebben we besloten om niet op te knappen maar voor een mentrailer te gaan kijken, dat is ook weer een aluminium Bockman geworden, maar dan met koetsenframe en alu bodem! 8-)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2346_n.jpg

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:00

Had net op je andere berichtje gereageerd ;-)
Je hebt wel een hele gave trailer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:02

:D ik zie het net...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:04

Ik heb een 1 paards ifor met alluminium bodem uit 2006, 2hands gekocht en ik zou nooit meer anders willen. Ik voel me er super veilig bij en paard heeft al heel wat gekke sprongen en lopen trappen erin. Nog niks geen beschadigingen of dergelijke

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:41

Ik heb een Humbaur Carrus, nieuw gekocht bij de dealer. Na een jaar begon hij al te roesten bij de stalen delen op de buitenkant achterklep. Ook de velgen bladderen enorm af, evenals de verf bij de achterklepsluitingen. De stalen delen zijn gewoon niet goed gecoat. Heel jammer, de dealer wil er niets aan doen. Ook enorm veel gedoe met de veren op de achterklep gehad, die waren gewoon niet zwaar genoeg. Een vriend van mij heeft precies dezelfde, maar dan een jaar of twee ouder, die heeft al deze problemen niet. Qua service had ik echt wel meer verwacht, hiervoor had ik een houten Atec, daar was de service tien keer beter, de afwerking trouwens ook, helaas zijn bij hun de alu trailers niet standaard (tenminste, toen niet).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:21

Sunny schreef:
Ik heb een Humbaur Carrus, nieuw gekocht bij de dealer. Na een jaar begon hij al te roesten bij de stalen delen op de buitenkant achterklep. Ook de velgen bladderen enorm af, evenals de verf bij de achterklepsluitingen. De stalen delen zijn gewoon niet goed gecoat. Heel jammer, de dealer wil er niets aan doen. Ook enorm veel gedoe met de veren op de achterklep gehad, die waren gewoon niet zwaar genoeg. Een vriend van mij heeft precies dezelfde, maar dan een jaar of twee ouder, die heeft al deze problemen niet. Qua service had ik echt wel meer verwacht, hiervoor had ik een houten Atec, daar was de service tien keer beter, de afwerking trouwens ook, helaas zijn bij hun de alu trailers niet standaard (tenminste, toen niet).

De carrus van vrienden heeft precies hetzelfde. Erg zonde, en jammer dat ze daarop geen service verlenen.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:17

Wij hebben een nieuwe Henra Easyline volledig aluminium met alu/kunstof vloer met 15 jaar fabrieksgarantie en de trailer is stahoogte 235 cm en de vloer hoogte is 37 cm

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:58

geka schreef:
Wij hebben een nieuwe Henra Easyline volledig aluminium met alu/kunstof vloer met 15 jaar fabrieksgarantie en de trailer is stahoogte 235 cm en de vloer hoogte is 37 cm

Zitten die deurtjes bij de Henra standaard links?
En zadelkamer staat in de lijst, is die ook standaard?

Henra heeft degelijke trailers, jammer dat ze geen meet koetsenframe hebben.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:31

bij de henra kan ook de inspectie deur naar de rechterkant alleen met combinatie met zadelkamer zit de deur aan de linkerkant
en vind het ook jammer dat ze geen koetsentrailer in het assortiment hebben
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-01-13 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:41

Ook wij zijn dealer van Henra,verkopen dus alle soorten Henra's helaas hebben we daar ook problemen met roestvorming, het zijn details maar toch :(
Als je een aluminium trailer koopt wil je graag dat hij netjes blijft, en dan is roestvorming het laatste wat je wilt, gelukkig zoekt Henra wel mee naar een oplossing, dus bij een goede dealer zul je altijd goede service moeten krijgen, ook als het een Humbaur betreft, Humbaur zelf geeft soms geen oplossing, maar als verkopende dealer naar je klant kun je die natuurlijk ALTIJD bieden ;) service noemen ze dat !!!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:43

Sunny schreef:

Hoe oud is je trailer nu precies dan?? Heb je bij aankoop de bon vanuit het boekje opgestuurd naar Humbaur?? Is je dat uberhaupt vertelt??

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:56

Sinds bijna een jaar heb ik een aluminium 1,5 paards trailer van Weijer. Prettig bedrijf.
Het is een Cavalier W 1300 C. http://www.weijer.nl/pdf_files/algemeen ... folder.pdf
Mijn toegevoegde opties waren een reservewiel, zadelkamer (mijn westernzadel past erin) en trapbescherming.
De wanden en vloer bestaan uit aluminium profielen, er zit een polyester kap op.
Dat bevalt ontzettend goed. Hij ziet er nog steeds als nieuw uit, ook de kitranden.
In het voorjaar gaat hij even terug voor zijn eerste controle beurt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:48

Ik heb zitten twijfelen tussen een Henra en een Bockmann
Had Gap ook al een PB gestuurd, helaas nooit iets op gehoord.

Maar ik heb gekozen voor een Bockmann, wel met alu vloer maar verder gewoon hout
Doe je tegenwoordig ook 15 jaar mee.