Mini paard in bus(je)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Mini paard in bus(je)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:28

Hallo,

In dit topic kreeg ik veel reacties "bij mij ging ie in de kofferbak" "ik vervoer hem in een bestelbusje", enz. [TAO] Ieniemini paard in trailer vervoeren?

nu vroeg ik me af hoeveel bokkers dit werkelijk doen?
Mijn smurfje is nog geen 70 cm, zoals veel bokkers zeggen "formaat hond" _O-

Groetjes Jacyntha

Ibbel

Re: Mini paard in bus(je)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:42

Gewoon nóóit doen. Ten eerste is het een verkeersovertreding (je mag alleen vee vervoeren in busjes die daarvoor ingericht zijn) en ten tweede is het onveilig. Er is geen enkele reden om een mini-paard niet gewoon in een trailer te vervoeren. Zet 'm los of zorg voor stangen op de juiste hoogte.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:26

Ik heb 2,5 jaar geleden voor de verjaardag van m'n vriendin een shetlander gekocht en gaan ophalen met onze grote vrachtwagen voor 4 paarden... het is niet omdat het wat kleiner is het 'in de koffer' kan...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:28

ik heb mijn shet van 95cm ook ooit eens in een bus vervoerd achter in de bak.we dede voor poten er in en achter sprong hij zelf bij.bij ons is het goed gegaan ook zeer brave shet,maar zal niet bij iedere shet veilig gaan.EN HET IS VERBODEN,dus houden ze je aan heb je een probleem.
nu gebeurt het niet meer,we hebben nu een mooie 2 paards trailer

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:10

Ik zeg ook niet dat ik het van plan ben.. Heb namelijk al een 2-paardstrailer gereserveerd voor die dag! :P

Maar het verbaasde me dus dat veel bokkers reageerden met 'doe hem in een busje'.. En toen vroeg ik me af hoe vaak het dus werkelijk gedaan wordt :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:11

Ibbel schreef:
Gewoon nóóit doen. Ten eerste is het een verkeersovertreding (je mag alleen vee vervoeren in busjes die daarvoor ingericht zijn) en ten tweede is het onveilig. Er is geen enkele reden om een mini-paard niet gewoon in een trailer te vervoeren. Zet 'm los of zorg voor stangen op de juiste hoogte.

Ik kan de trailer niet gaan verbouwen/vermaken.. Hij is namelijk niet van mij.. Dus de stangen op de juiste hoogte zetten wordt lastig..
Maar ik denk dat mijn Smurf erg braaf is en dat ie los in de trailer netjes mee zal gaan :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:16

ja beste hem los te zetten in de trailer,succes met het halen.
Jasia schreef:
Ibbel schreef:

Ik kan de trailer niet gaan verbouwen/vermaken.. Hij is namelijk niet van mij.. Dus de stangen op de juiste hoogte zetten wordt lastig..
Maar ik denk dat mijn Smurf erg braaf is en dat ie los in de trailer netjes mee zal gaan :j

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:13

Ook wij hebben zo'n klein smurfje, en wij vervoeren hem ook altijd gewoon los in een 2 paards trailer ;)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:15

Nee geen een van mijn mini's zal in zo'n busje gaan. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:16

Kunnen ze ook met zn 2en los in de trailer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:16

Bij de oude eigenaar ging mijn shet zo mee op de passagiersstoel,maar die vent was een beetje vreemd.
Ik zou het zelf nooit doen,als ze vervoerd moet worden gebeurd dat of los in een trailer,of in een klein veetrailertje waar ze wel vast kan staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:19

Pret en Fun zijn toen samen in een kleine veetrailer gegaan, vast, maar die stonden er maar 10 min in.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:20

veel succes met het op halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:21

_Pretty schreef:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:54

ja hoor,kennis van mij vervoert zo altijd de 2 shetten,waarom omdat de stangen gewoon niet de juiste maat hebben.dus zijn 2 hengsten van 1m staan altijd los
_Pretty schreef:
_Pretty schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:23

oh tof dankjewel!

alovejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:01

ik vind het niet veilig

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:08

Heel lang geleden hebben we een keer, van de markt in Elst, een shetveulen, minimaat, achter in de Patrol vervoerd. Ik zat er naast en hield het veulen vast. :+ Politie kwam langs en keek maar zagen alleen een rug, omdat het veulen zijn kop onder mijn arm had geduwd. :+ Die dachten dus ws dat het een hond was. Heel het dorp wist voor we aankwamen echter te vertellen dat we een shet in de achterbak hadden. _O- Maar goed, hij stond al zowat bij de slager.....dus het was voor een goed doel; een shet redden. *\o/*

We hebben 1 dag later het veulen in de trailer vervoerd (kleine afstand), ik zat er weer naast om hem vast te houden...anders viel hij om met zo veel ruimte.
Jaja...we wisten dat het niet mocht en dat het gevaarlijk was...... :+ Op zijn nieuwe adres werd hij mee de kantine ingenomen en mocht kennis maken met de papagaai van de nieuwe eigenaar. Het werd de mascotte van de manege. :j (zelf in de trailer mee rijden mag trouwens ook niet :n )