Welke camera in trailer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magic_Ice

Welke camera in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 14:53

Ik wil graag een camerasysteem in onze trailer maken zodat we vanuit de auto de paarden in de trailer kunnen zien.

Welk merk/soort camera en monitor hebben jullie in de trailer, wat zijn de ervaringen?

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:21

Oeps dat moet ik aan mijn man vragen. We hebben altijd heel duidelijk beeld in de auto. Helaas het is al laat, dus ik zal het morgen even vragen.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:49

Deze hebben wij:

http://www.vanzwitserland.nl/achteruitr ... dentrailer

Niet goedkoop, maar wel een goede. Je kunt er 4 draadloze camera's op aansluiten. Wij hebben in de trailer en achterop een camera zitten.
Nachtzicht, brede hoek, echt heel goed zicht. Beeldscherm heeft mijn man in de auto op het asbakje gemonteerd zodat we zo in de trailer kunnen kijken. Werkt echt perfect!

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:56

ik zoek er ook een maar niet al te duur :+ dus ik luister mee

Duhelo

Re: Welke camera in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:10

ik ben ook benieuwd, maar 380 euro vind ik wel beetje duur voor 1X per week 10 minuten ...

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 15:14

Ja dat vind ik ook te gek worden, er zijn toch wel mensen die voor minder geld iets in de auto hebben?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:16

Ik heb ook een van Zwitserland, maar ben er een stuk minder tevreden over. Heel veel storing. Later zag ik op internet, dat dat vaker gemeld wordt.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 01:50

Hoe zit het dan met draadloze systemen van bijvoorbeeld Elro?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 03:29

Ik heb een draadloze, merk niet vragen Y;( ik heb em gekocht voor 150 euro op Ebay Duitsland. Heb wel een vrij groot scherm erbij, 7 inch zo uit mijn hoofd. Wilde wel iets kunnen zien tijdens de rit en op zon klein 3,5 inch schermpje zie je het echt niet als er wat gebeurd. Dan moet je gaan turen en tja je moet toch wel je ogen op de weg houden :+ Het heet off een achteruitrijcamera maar werkt perfect als paardencontrolecamera :D Heeft ook nachtzicht wat ook fijn werkt al moet ik dan wel de lichtsterkte bijstellen. Maar dat is meer omdat mijn ogen nogal lichtgevoelig zijn en dan is zon helder scherm in het donker niet prettig. Ik heb hem zelf ingebouwd, voor zover je daarvan kan spreken. Het was meer lang leve de ducktape :+ De camera is aangesloten op de binnenverlichting en verder hoefde ik dus geen kabels te trekken.
Heel zeldzaam dat ik iets van storing heb. Dat kan gebeuren als je in de buurt van een ander draadloos systeem komt. Als dat gebeurd heb ik heel even een flikkering in beeld, maar krijg daarna gelijk weer mijn paarden in beeld.
Ik ben echt meer dan tevreden over zon systeem in de trailer. 1 van mijn paarden heeft wat moeite te wennen aan trailerrijden ipv vrachtauto, en dan is het wel prettig dat je kan zien of en wanneer ze onrustig wordt.
Als je zoiets wilt gaan kopen, let goed op hoe groot het beeldscherm is. Ik heb ook bij de Gamma ed gekeken maar die 3,5 inch schermpjes zijn echt klein. Er wordt nl gemeten van hoek naar hoek.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 06:16

Ik heb er 1 van Elro, was een paar maanden geleden in de aanbieding bij de Gamma voor 100 euro. Was daar toen uitverkocht en zag 'm bij de Mediamarkt ook liggen (voor 50 euro meer). Toen mijn vriend zei dat íe bij de Gamma 100 was kreeg ik 'm ook voor 100 euro mee (moest wel even gecheckt worden natuurlijk). Volgens mij kwam ik de camera laatst ook ergens in een folder tegen (Gamma dacht ik).

Inbouwen heeft mijn vriend gedaan, wel even lastig want de verlichting in de trailer geeft meer volt dan de camera aan kan dus er moet een omvormer tussen.
Verder is het beeld wel ok. Niet geweldig, maar voor die ene keer per week dat ik het gebruik voldoende. Ik rijd eigenlijk alleen 's avonds met de trailer dus zie alleen het nachtbeeld (zwart-wit), dat is wel duidelijk. Bij daglicht geeft 'ie wel gewoon kleur hoor.
Ik heb wat last van storing als we over hobbels e.d. rijden. Er komen dan van die strepen door het beeld die je ook wel op tv hebt. Een paar seconden maar en dan heb je weer goed beeld.

Voor mij werkt het dus prima, beeld is voor mij ook wel groot genoeg (geloof dat ik zo'n 3,5 inch schempje heb) maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die wat luxers zoeken.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 07:25

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Kenme ... &AI=0&SM=3

Vastmaken, gewoon door de kap heen boren en vastschroeven met een boutje en moertje. Test wel voor je hem vastmaakt hoe hoog hij moet hangen en in welke hoek (ivm de passtukjes). Snoertje aansluiten op het binnenlampje van je trailer en klaar is klara.