transport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manny1

transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:13

hallo
ik ga binnen kort naar amerika en mag onita mee nemen voor 5 maanden maar welk transport is voor paarden bestemd ? x

Jes

Re: transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

Een paard naar Amerika mee nemen is behoorlijk duur, om die reden zijn er een hoop mensen die hun paard moeten verkopen als ze naar Amerika verhuizen. Een pony zomaar mee nemen gaat helaas niet.
De pony zal per vliegtuig vervoerd moeten worden (denk hierbij aan een paar duizend euro, want hij kan niet met hetzelfde vliegtuig mee als jij, er moet dus speciaal een vliegtuig gaan die bijvoorbeeld al wat paarden meeneemt. Verder moet de pony voor en na in quarantaine, ook dat kost een hoop geld.
Ik denk dus niet dat het voor vijf maanden echt de moeite waard is.

carolientje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:43

Ik ben het eens met saffier!!!!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:52

Hoi :) De enige oplossing is het vliegtuig.. (de rest duurt nogal lang hé). Alleen vraag ik me af, wat je in amerika gaat doen voor 5 maanden.. of je haar niet beter thuis kan laten en iemand voor die tijd zoekt die hem/haar kan verzorgen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:07

inderdaad met het vliegtuig. Ze komt dan eerst een x aantal dagen/weken in quarantaine vervolgens vliegt ze naar Amerika . Vervolgens moet ze daar ook een x aantal dagen/weken in quarantaine . Ik weet toevallig dat het naar zuid afrika €6500 kost maar naar de vs weet ik niet. Misschien dat iemand hier op bokt het wel weet en wie dat transport kunnen regelen. Anders eens informeren op Schiphol? En vraag je af of al die moeite en risico's het waard is om haar daar 5 mnd - de quarantaine daar te kunnen hebben.

Succes!

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:16

ja dat begon ik ook al te denken dus ik denk dat ik ze voor 5 maanden moet missen :( x

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:51

Neem even contact op met HSI http://www.horseservice.nl/NL/home.php
Beste kun je vragen naar Roy Oirbans of Peter van Nieuwenborg.

Zoals bij hun op de website staat:
Citaat:
USA
HSI adviseert altijd, de paarden te laten onderzoeken op 4 verschillende dierziekten. Deze dierziekten worden herhaald na aankomst in de USA. Er mogen op 3 plaatsen in de USA paarden binnen vliegen. Dit zijn New York, Miami en Los Angeles.

Het gaat om de volgende onderzoeken;
- Piroplasmose (C-Elisa test)
- Dourine
- Glanders
- Coggings test
- CEM test (alleen voor merries en hengsten boven de 731 dagen)

Alle paarden gaan na aankomst in USA naar de 3-daagse USDA aankomst quarantaine. De USDA staat voor: "United States Department of Agricultural". Na de 3 dagen worden de paarden vrij gelaten uit deze quarantaine. Paarden onder de 2 jaar en ruinen kunnen meteen worden opgehaald. Voor merries en hengsten boven de 2 jaar begint dan de volgende fase. Merries gaan vervolgens naar de 14-daagse CEM quarantaine en voor hengsten is dat 30-dagen CEM quarantaine. CEM staat voor Contagious Equine Metritis. CEM is een besmettelijke geslachtsziekte. Waar de paarden in CEM quarantaine gaan is afhankelijk van de uiteindelijke bestemming van het paard. Nadat deze procedure is afgerond kunnen ze naar de nieuwe eigenaar.

Met een beetje pech liggen de luchthavens nog aardig uit de buurt van waar je komt te zitten dus dan krijg je ook nog een grote binnenlandse trip.

Kosten lagen een tijd geleden op ongeveer €4000,-- per trip.
Dat betekend dat je al €8000,-- kwijt bent voor het heen en weer vliegen van je paard.

Wanneer je Roy of Peter spreekt moet je eens vragen of de sport regeling nog bestaat.
Dit houd namelijk in dat er op een andere manier omgesprongen word met de quarantaine aangezien het geen permanent verblijf is voor je paard.
Ik weet dat er ooit zo'n regeling bestond maar ik weet niet of deze nog bestaat.

Persoonlijk moet ik zeggen dat voor die 5 maanden ik al die heisa niet zou doen.