oefenen met de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

oefenen met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:57

heeey bokkers.

ik heb mijn paardje nog niet zolang en ik ga van de week weer naar de club maar ik wil nog even oefenen met de trailer in lopen.
Gewoon kijken hoe hij erop loopt hij is wel trailermak enzo maar wil et zelf eigenlijk wel even proberen rustig voordat ik gelijk op pad moet.
Maar nu mijn vraag zou ik kunnen oefenen zonder auto voor de trailer?
Zoja graag voorbeelden ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:58

Nee, niet doen.
Netjes aankoppelen, dan staat hij veeeeeel stabieler.
Heb dat zelfs wel eens iemand zien doen: dat ding stond alle kanten op te schudden!
En nee; paard wilde daar inderdaad niet in...
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 27-09-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:58

Als je niks voor je trailer hebt staan gaat je trailer kantelen denk ik. Het lijkt me dus wel handig om er een auto voor te zetten

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:00

ohw zeker de auto ervoor zetten. Je wil namelijk niet dat de trailer achter over klapt, en op de 'kont' gaat zitten en jou paard bang word. Net als wat rumpleteaser zegt, hij staat dan stabieler.
Niet prutsen zonder trailer, heb al eens een ongeluk gehoord van iemand die dat ook zonder dacht te kunnen doen. Paard is met trailer en al een straat af gereden, om geklapt. En gelukkig heeft het paard het overleefd, maar die wil noooooit meer op de trailer. Die kunnen ze niet meer vervoeren.

_KellyAV

Re: oefenen met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:06

oke dan doe ik het beslist niet!
Ik had weleens gehoord dat je dan voor bij dat trekding die op de auto moet stenen er onder moest leggen ofzo
Mar dan vraag ik paps wel of hij even wil komen maar waarschijnlijk loopt hij er zo in :)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:10

Ja dat klopt, als die niet zo'n steun wiel dinges heeft :).
Maar dan kan die alsnog achter over klappen, misschien heb je wel een supper lief paardje. Als er nooit iets met het paard is gebeurt vinden ze een trailer ook niet eng.
Succes en veel plezier met de clublessen!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:15

hij is ook super lief <3 maar de vorige eigenaar heeft er nooit problemen mee gehad dus ik denk ook niet.
Alleen is hij niet gewend om met tussenschot te staan dus de beschermertjes gaan wel lekker om ook al is het maar 2 km :)
ik wil niet dat hij zich verwond dat zou zonde zijn :)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:18

Nee dat heb je goed, je kunt altijd beter te veel inpakken dan te weinig. Veel plezier :)

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:32

auto d'r voor !!! Ik heb van de week ook weer ff geofend met mijn merrie... Vervolgens vergaten we bij het afkoppelen de veiligheidskabel los te maken en reed mijn pa zo naar voren.... ;-) Dus boel kromgetrokken en de achterbumper een deuk in getrokken...... Ha ha, het paard stond gelukkig al op stal !

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:44

daar ben je dan ook mooi klaar mee :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:52

kabwan schreef:
Nee dat heb je goed, je kunt altijd beter te veel inpakken dan te weinig. Veel plezier :)

mits paard het inpakken wel gewend is en je niet te losjes inpakt.... anders zakt er van alles af en stapt paard op de randen van zn bescherming en kan dan dus verder niet meer bewegen met alle gevolgen van dien!

Je kunt best een trailer zonder auto neerzetten mits je het neuswiel uitdraait en flinke blokken/stenen/boomstam onder de achterkant vd trailer legt precies onder de hoeken bij de klep, en niet vergeet de handrem aan te trekken en de trailer op een vlakke ondergrond staat die waterpas is. Maar beter is een auto ervoor.
Sommige trailers hebben daar zelfs speciale uit te draaien pootjes voor.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:10

Je kan wel oefenen zonder een auto voor je trailer, ik heb het vorig jaar tientallen keren gedaan.
Je moet wel zeker zijn dat je paard rustig blijft als hij op de trailer staat, als dit niet is doe het dan niet.

Je moet wel enkele maatregelen nemen :
1 zet de trailer op een stabiele, stevige en vlakke ondergrond.
2 plaats onder het chassis op elke hoek zeer stevige steunen, ik heb dat gedaan met straatklinker 10 x 10 x 15 cm.
3 als de steunen goed staan zal de trailer niet schommelen, controleer dit goed
4 zet de handrem op zolang je oefent

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:21

ehm, zei ik dat niet al dan?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:53

cissy schreef:
ehm, zei ik dat niet al dan?

Sorry, maar er is iets misgelopen met mijn antwoord, ik heb dat gisteren rond 7 uur s'morgens verstuurt.
Schijnbaar is het ergens blijven"hangen".

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:39

haha, het grote databeest was zeker nog niet wakker om 7 uur?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:38

haha oke.
Ben inmiddels naar de vereninging geweest met hem en eerst wou hij absoluut de trailer niet in. De trailer stond ook nog erg naar nieuw rubber. Op een gegeven moment zei ik tegen mijn vader ga is met de zweep ernaast staan aan de kant waar hij elke keer er langs ging dat was niet zo'n goed idee en werkte dus niet. Naja nog een paar keer gewoon geprobeerd lukte niet. Ik dat touw aan paps gegeven en een ketting gehaald en de longeerlijn dus ik eerst even geprobeerd met alleen een ketting onder zijn kin daar trapte hij ook niet in en toen ging met vader er met de longeerlijn langs en toen ging hij er heel snel in toen moest ik rennen :+ Maar hij stond :) had mijn vader de pinnen die door de gaatjes van de stangen moeten in de auto laten liggen dus ik dacht k*t maar hij bleef netjes staan :D

Uiteindelijk na de les moest hij de trailer weer in. Wilde nog niet zonder longeerlijn dus die er maar weer achter en toen ging hij der weer in en ik liep zo en ging onder die stang door stoot ik allemachtig hard mijn rug en het doet nog steeds zeer ;( maarja gaat wel weer over denk ik altijd :)
Op de trailer zelf was hij heel erg rustig :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:42

Ja, wie niet luisteren wil moet maar voelen ~~}>

Ik hoop dat je pony er ooit een fijne associatie mee leert maken! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:49

Lekker stom bezig ben je dan... Had het gelijk goed gedaan of niet.. Zo maak je het alleen maar moeilijker. Met zwepen :n

Je moet geen dingen doen waar je geen verstand van heb

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:03

Kelly, je had het iets anders moeten aanpakken, dit was niet de juiste manier. Zo is trailerladen niet leuk voor een paard.
Misschien moet je even het Ebook van Eddy Modde lezen, dan wordt je al een hoop duidelijker. http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/

Dat erlangs gaan is vrij simpel op te lossen en erin rennen is geen optie! en ook levensgevaarlijk! Pas maar goed op de volgende keer want nu was het je rug, volgende keer is het misschien je hoofd.....

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:05

Ik ben vergeten te zeggen dat we die zweep gelijk weer weg hebben gedaan en op het touw stond geen tot zeer weinig druk!
Dit deed ik omdat het heel goed hielp bij mijn vorige paard die er gewoon scheit aan had. Die ketting ga ik de volgende keer ook niet meer gebruiken. Maar doe nog wel de longeerlijn aan de zijkant die hoeft hij alleen maar te zien en hij loopt er gewoon in ;)

En nog even als toevoeging ik heb hem niet geslagen of iets alleen een beetje druk op die ketting gegeven! maar niet zodat het hem echt pijn deed. Ik schreeuwde ook gelijk tegen mijn vader dat hij die zweep moest weg ple*ren ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:07

cissy schreef:
Kelly, je had het iets anders moeten aanpakken, dit was niet de juiste manier. Zo is trailerladen niet leuk voor een paard.
Misschien moet je even het Ebook van Eddy Modde lezen, dan wordt je al een hoop duidelijker. http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/

Dat erlangs gaan is vrij simpel op te lossen en erin rennen is geen optie! en ook levensgevaarlijk! Pas maar goed op de volgende keer want nu was het je rug, volgende keer is het misschien je hoofd.....

Hij rende er niet echt in maar ging wat te snel. volgende keer zal ik ook wat meer gaan bukken :) onze stang is ook best wel laag. Hoe los ik het volgens jou dan op dat erlangs gaan? ik zal ook even op die site kijken ;)

roosje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:36

altijd aankoppelen aan de auto en dan pas oefenen veel succes

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:05

Je kan ook op trailer laden gaan , dan leer jij en je paard van hoe of wat , ga ik nu ook de 23e okt bij equi-unity .
Want het gekke is dat we ons paard alles willen leren qua rijden maar trailer laden niet ,,

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:26