spaans andalusier paspoort zonder medisch inlegvel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

spaans andalusier paspoort zonder medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 14:40

ja daar was ik weer met al mijn vragen :P

Ik kom er achter dat ons spaanse paspoort geen medisch inlegvel heeft... moet ik nu een heel nieuw paspport aanvragen? En dan een spaanse of nederlandse? en waar kan dat? moet dat dan bij het PURA RAZA ESPANOLA ANDALUSIA?

Groetjes Leonie

kimmie88

Re: spaans andalusier paspoort zonder medisch inlegvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:41

Volgens mij kan je het paspoort opsturen en vermelden dat je het inleg vel erbij wilt. Volgens mij hoef je niet meteen een nieuwe, tenminste bij het KWPN hoeft dat niet.

Maar waar je heen moet gaan, kan ik je geen antwoord op geven, succes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:45

inlegvel los bestellen bij kwpn was in de overgangsperiode, nu moet je ook bij KWPN een nieuw paspoort bestellen.
Denk dus inderdaad dat je een nieuw paspoort moet hebben.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:47

Email sturen naar de KNHS, ieder paardenpaspoort moet voor 1 januari 2011 ( geloof ik ) een medisch inlegvel hebben, zij helpen je verder.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:39

Mijn bijrijdster is in de zomer het inlegvel van het paspoort van mijn arabier kwijtgeraakt. Toen hoefde ik geen heel nieuw paspoort aan te vragen, maar moest het originele paspoort opsturen naar het AVS(stamboek). Daar maakten ze er een "extra" bladzijde tussen en kreeg ik m weer terug gestuurd. Scheelde een hoop geld!
Dus ik zou gewoon het stamboek bellen en uitleggen hoe of wat. Weten ze vast meteen antwoord opp!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:48

Saaaash schreef:
Email sturen naar de KNHS, ieder paardenpaspoort moet voor 1 januari 2011 ( geloof ik ) een medisch inlegvel hebben, zij helpen je verder.

tegen mij hebben ze gezegt dat het eigelijk al voor 1 juli 2010 moest.
ik was ook laat met die van mijn pony,
naar knhs. heel nieuw paspoort.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:10

heb de knhs gesproken.. ik moet het via heet spaanse stamboek regelen.. kosten 120 euro...

Het is mijn paard niet.. ik wil hem alleen uitbrengen op wedstrijden.. eigenaar moet zelf maar kijken hoe of wat..
ze mogen je iig niet weigeren met een wedstrijd..

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:13

volgends mij mocht je niet starten zonder medicinlegvel.
ze mogen je inderdaad niet weigeren,
maar dacht dat je wel een boete kon krijgen?

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:14

ja volgens mij kan je een boete krijgen maar hoeft dat niet zo zeer op een wedstrijd te gebeuren

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:20

luwaniej1 schreef:
ja volgens mij kan je een boete krijgen maar hoeft dat niet zo zeer op een wedstrijd te gebeuren

maar wanneer zouden ze dat anders kunnen controleren?
op wedstrijd moet je verplicht het paspoort van je pony bij hebben en je startkaart.

er komen denk geen mensen zomaar langs je huis van.
hee laat je paspoort van je pony is zien.

ik heb het laten veranderen voor de brabantse kampioenschappen,
ik had nooit gehoord van dat inlegvel.......(vorige eignaar ook nooit iets over gezegt)
ik dacht die mensen controleren wel op zoiets groots.
en veel zijn wel gecontroleerd.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:24

Controle op inlegvel wordt uitgevoerd door aid als ik het goed heb en niet door het knhs..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:23

WD-V -> TAO

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:24

Je mag je paard niet vervoeren zonder medisch inlegvel...
en bij controle op wedstrijden en je paspoort voldoet niet aan de I&R reglement, wordt je gediswalificeerd.
nog maar te zwijgen over de eventuele boete als de AID controlleerd onderweg of op stal en het paspoort is niet in orde.

Ik zou het paspoort nog eens goed nakijken op:
1) of het afkomstig is van een erkende paspoort uitgevende instantie
2) of er daadwerkelijk geen medisch inlegvel aanwezig is, vanaf 2004 horen die al standaard in de paspoorten te zitten.

Algemeen Wedstrijd reglement schreef:
Artikel 47
6. Overtreding van de bepalingen van dit artikel wordt aangemerkt als administratief
verzuim en heeft – met uitzondering van het gestelde in lid 2a van dit artikel –
diskwalificatie van de combinatie tot gevolg. Wanneer de diskwalificatie van de
combinatie het gevolg is van een overtreding van lid 3 en/of lid 4 van dit artikel kan
met het paard door geen deelnemer (verder) worden deelgenomen aan de wedstrijd.

nl-paardenpaspoort.nl schreef:
4 Vanaf wanneer is het hoofdstuk ‘medische behandelingen’ wettelijk verplicht?
De nieuwe Europese verordening bepaalt dat alle paspoorten het hoofdstuk ’medische behandeling’ moeten hebben. Dit geldt zowel voor nieuwe als voor oude paardenpaspoorten in alle Europese lidstaten.

Deze verplichting is er al vanaf juli 2000. Bij paspoorten, uitgegeven vóór 2004, is het hoofdstuk Medische behandelingen vaak toegevoegd door een inlegvel.

5 Het paspoort van mijn paard heeft geen hoofdstuk ‘medische behandelingen’. Wat nu?
Tot 1 juli 2009 was het volgens de regelgeving toegestaan om het paspoort aan te vullen met een inlegvel. Na 1 juli 2009 mogen geen inlegvellen meer uitgegeven worden om het oude paspoort compleet te maken. Dan moeten onvolledige, en daardoor ongeldige, paspoorten vervangen worden door een geheel nieuw paspoort.

6 Wat moet ik doen als blijkt dat mijn paspoort ongeldig is?
Neem contact op met de organisatie die dat paspoort heeft uitgegeven. Geef aan dat u het ongeldige paspoort wilt vervangen door een nieuw paspoort. Die organisatie zal u vragen het ongeldige paspoort op te sturen. Op basis daarvan wordt een nieuw paspoort gemaakt. De kosten zijn geheel voor uw rekening.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 10:55

ik zal inderdaad eens navragen of het er gewoon niet al in zit... weet niet wanneer het paard het paspoort heeft gekregen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:10

ik heb 'm voor mijn Lusitano gewoon aangevraagd bij de KNHS

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:08

Kortom, indien hoofdstuk 9 of het inlegvel ‘Medische behandeling’ ontbreekt, kan dit voor I&R-controleurs en overige officials van de KNHS geen grond zijn voor diskwalificatie of uitsluiting van desbetreffende deelnemer. Deelnemers die dit niet op orde hebben mogen dus wél starten. Net als vanaf 1 juli 2009 wordt er wel op de aanwezigheid van de pagina’s ‘Medische behandeling’ gecontroleerd en worden deelnemers zo nodig er op gewezen dat zij op grond van Europese wetgeving in overtreding zijn.

ik heb het stamboek gemaild vorige week, maar zei reageren niet ;S

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:22

luwaniej1 schreef:
Kortom, indien hoofdstuk 9 of het inlegvel ‘Medische behandeling’ ontbreekt, kan dit voor I&R-controleurs en overige officials van de KNHS geen grond zijn voor diskwalificatie of uitsluiting van desbetreffende deelnemer. Deelnemers die dit niet op orde hebben mogen dus wél starten. Net als vanaf 1 juli 2009 wordt er wel op de aanwezigheid van de pagina’s ‘Medische behandeling’ gecontroleerd en worden deelnemers zo nodig er op gewezen dat zij op grond van Europese wetgeving in overtreding zijn.

wat je daar geschreven hebt is wat anders dan er in de reglementen staat, zie mijn eerdere quotes...
heb je dat als antwoord gekregen per mail van de KNHS?
Uit ervaring weet ik dat die vaker iets schrijven wat geheel anders in de reglementen staat. kan je een hele mailwisseling laten lezen :)

Feit is gewoon dat wanneer het onderdeel medische handelingen ontbreekt, je geen geldig paspoort hebt en dus niet voldoet aan de I&R regeling paardachtigen, je dus je paard niet mag vervoeren en niet mag deelnemen aan wedstrijden/keuringen etc.
KNHS reglementen zijn er heel duidelijk in, voldoe je niet aan de I&Rregeling wordt dat aangemerkt als administratief verzuim en volgt diskwalificatie...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:46

dit stuk heb ik gekopierd van de knhs site..
maar goed ik krijg vd week het paspoort te zien dus misschien maak ik me druk om niets :P

Alane schreef:
luwaniej1 schreef:

wat je daar geschreven hebt is wat anders dan er in de reglementen staat, zie mijn eerdere quotes...
heb je dat als antwoord gekregen per mail van de KNHS?
Uit ervaring weet ik dat die vaker iets schrijven wat geheel anders in de reglementen staat. kan je een hele mailwisseling laten lezen :)

Feit is gewoon dat wanneer het onderdeel medische handelingen ontbreekt, je geen geldig paspoort hebt en dus niet voldoet aan de I&R regeling paardachtigen, je dus je paard niet mag vervoeren en niet mag deelnemen aan wedstrijden/keuringen etc.
KNHS reglementen zijn er heel duidelijk in, voldoe je niet aan de I&Rregeling wordt dat aangemerkt als administratief verzuim en volgt diskwalificatie...