Help, dreiging uitzetting

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Help, dreiging uitzetting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:50

Zo als de titel al zegt raak ik hoogst waarschijnlijk mijn stalling kwijt.
Het is nogal een verhaal.

Ik huur nu zo'n 14 jaar boxen bij een pensionstalling, zonder noemenswaardige problemen. Er zitten daar meerdere trainers verspreid over 74 boxen, dus er valt wel eens wat voor. In het verleden heb ik al honden mee genomen naar stal en sinds 1,5 jaar weer, wat is toegestaan. Ik ben niet de enigste die zijn/haar hond mee neemt. Dagelijks lopen er een stuk of 4 á 5 rond. (ex. die van bezoekers) Die van mij nam ik eerst 2 x per dag mee, nu nog 1 x en dan zijn we er een 2 uurtjes. 's Middags ben ik met mijn pony's bezig en kan ik mijn honden niet ook nog om me heen hebben.
Nu is daar iemand (zit er pas 5/6 jaar) die denkt de dienst uit te kunnen maken, het is niet iemand van de eigenaren (zijn er 2) maar iemand die denkt dat ie heel wat is. Met nog een pittig crimineel verleden ook nog. Hij loopt steen en been te klagen over (alleen) mijn honden, zelf heeft hij jaren lang een jack russel mee gehad die zonder aanleiding beet. (zo baas zo hond) Toen maakte hij al problemen over hondjes van iemand anders die hij niet mocht. Deze crimineel mag mij ook niet, ik weiger naar zijn pijpen te dansen net als vele die dat weigeren, en nu is hij al enige maanden bezig om mij en mijn beesten daar zwart te l*llen, maar hij krijgt weinig steun van medehuurders. Dus is hij begonnen met mijn honden met de dood te bedriegen, eerst heb ik hem genegeerd dat veroorzaakte dat hij er een schepje boven op deed. Uiteindelijk kon ik met een hond met vergiftigingsverschijnselen naar de da, ja hij had gedreigd mijn honden te vergiftigen. Ik laat mijn dieren (hond of pony) niet met de dood bedreigen en heb mijn strot open getrokken. Dat gaf waarschijnlijk nog niet het gewenste resultaat, toen is hij begonnen met mij met de dood te bedreigen. Als blikken konden doden zat ik hier nu niet meer. Ik kwam binnen kort wel aan de beurt. Hij heeft tot 2 x toe geprobeerd mij van mijn sokken te rijden met zijn jeep, schatje hé. Ik heb hier aangifte tegen gedaan en hij heeft bezoek gehad van de politie. Nu hoor ik hem niet meer, is maar goed ook. Ze halen hem zo op als hij het wel weer doet. Nu dreigt hij een jonge van 15 jaar om hem overhoop te rijden, dat is wat je noemt lef hebben. Deze man maakt met alles en iedereen ruzie en heeft in het verleden ook andere bedreigd. De verhuurders doen er niks aan. Er word al jaren geklaagd over deze man,(niet door mij, dat is sinds kort) over zijn gedrag, maar weg sturen durven ze niet. Nee, in plaats daar van is het veel makkelijker om mij, een alleenstaande gehandicapt jonge vrouw, te verbieden om mijn honden mee te nemen of anders rot ik maar op! Ik ben niet van plan mijn honden (die geen vlieg kwaad doen) thuis te laten terwijl dit verbod niet voor andere honden geld (die blaffen en rennen ook, en zijn er de hele dag in tegenstelling tot die van mij). Iedereen zegt GEEN last te hebben van mijn honden en vinden dit gedrag, van (1) verhuurder en crimineel, rond uit belachelijk. Deze verhuurder is benauwd voor honden, dat is bekent en hij slaat ze ook als hij de kans krijgt, hij is een hondenhater. Tevens is hij niet voor rede vatbaar niet redelijk of rechtvaardig, wat die crimineel zegt neemt hij aan als waarheid. De andere verhuurder is van mening dat de crimineel geen zeggenschap heeft om dat hij zelf altijd honden mee had, daar komt nog bij dat de ene verhuurder afspraken met crimineel maakt waar de andere verhuurder (en wij mede huurders) weer niet van op de hoogte is. Dit veroorzaakt weer wrevel tussen verhuurders en bij ons, van de ene verhuurder hoef ik niet weg terwijl de ander mij weg wil hebben. Kort om, een gezellige boel. Dit is voor mij het enige adres dicht in de buurt en zodanig betaalbaar dat ik beide pony's kan houden.

Weet iemand in hoeverre ik uitgezet kan worden? Op grond van 1 klager?

Toen ik daar kwam om boxen te huren was er geen contract, geen papier met huisregels of afspraken. Die worden elk moment van de dag verandert als de verhuurders daar zin in hebben. En er word daar met meer dan 1 maat gemeten. Het is maar net hoe het humeur is van de verhuurders, en dit heeft al meermalen geleid dat huurders opgestapt/weg gestuurd zijn. En ik ben nu aan de beurt.

Als iemand een betaalbaar plekje voor mijn pony's (hengsten) weet hoor ik dat ook graag, wel via pb aub. Vol pension kan ik me niet veroorloven.

Pollewoppy

Re: Help, dreiging uitzetting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:16

Pff lastige situatie aikon.
Jammer dat het zo moeilijk is om een ander plekje te vinden, want ik had er al geen eens meer willen staan met mijn pony's :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:22

Het is de laatste maanden flink hommeles daar, er zijn meer die naar een ander plekje uit kijken. Ben dus niet de enige.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:37

Als je geen contract heb kunnen ze je er zonder pardon uitsmijten. Ik zou op zoek gaan naar een ander plekje, dit klinkt erg onprettig..

Rachelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:42

Ik zou ook vrijwillig vertrekken. Succes met het zoeken naar een plekje

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:21

Kunnen jullie niet met zijn alle in opstand komen zeg maar? Als jullie allemaal tegelijk dreigen op te stappen zijn ze zo failliet, misschien dat ze dan toch liever hem kwijt zijn dan al hun andere klanten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:33

Zonnebloem, dat gebeurt al een tijd. Naar ons luisteren ze niet, ze zijn bang van deze kerel. Al wisten ze voor dat hij kwam wat hij deed en dat hij bij andere stallen ook al ruzie trapte en weg gestuurd was. Dus ja, dan haal je je zelf wel wat op je hals en zadel je je andere huurders met problemen op. En voor de meeste van ons is het niet zo makkelijk om een andere plek te vinden, op basis van half pension dus.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:57

Lastig, samen sta je wel sterk. Dus als andere dreigen ook op te stappen, misschien eens samen praten om gezamenlijk ergens anders neer te strijken. In welke regio zoek je iets?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:17

Je kunt uitzetting niet voorkomen, als ze je een redelijke termijn geven ben je al blij als ik het zo lees.
op grond van wat 1 persoon zegt, tja, waarom niet. Je bent eigenaar of niet.

Vervelend maar als ik het zo hoor zou ik er ook niet blij van worden om daar te staan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:33

Gelijk hebben en gelijk krijgen.....

Formeel is er wel degelijk sprake van een stallingsovereenkomst, ookal staat dat niet op papier. Je kunt dat aantonen als je kunt aantonen dat je bijv. elke maand je geld hebt overgemaakt.
Zo'n overeenkomst mag niet op hele korte termijn opgezegd worden, je hebt een bepaalde mate van 'huurbescherming'.
Als er geen regels waren bij die stallingsovereenkomst, mogen ze niet nu ineens toegevoegd worden. Dat is nl. een eenzijdige wijziging.
Als jij dus je hondjes meeneemt, is dat geen reden om je er uit te gooien, zeker niet als er meer mensen zijn die hun hond meenemen.

Toch moet je het natuurlijk niet zover laten komen. Want je zit vast niet te wachten op een kort geding om af te dwingen dat je pony's nog slechts enkele maanden langer kunnen blijven....nog afgezien van de sfeer die je dan krijgt.

Imo heb je 2 mogelijkheden;
1. een gesprek met beide eigenaren tegelijk om het puur over jullie zakelijke relatie te hebben. Je staat er 14 jaar, dan mag je wat krediet verwachten. Geef aan dat je er graag staat maar dat je het heel jammer vindt dat je ineens je honden niet meer mag meenemen. Probeer een compromis te sluiten; misschien mag je een bench neerzetten waar je honden in gaan als jij de stal doet, of kan je ze in een lege box opsluiten of aan een lijn leggen?
Natuurlijk kan je wel erop wijzen dat veel meer mensen hun hond meenemen. (al vind ik persoonlijk 3 honden wel heel veel, om eerlijk te zijn ben ik blij dat dat bij ons op stal niet zo is)

2. Organiseer een overleg met zoveel mogelijk stalgenoten (liefst allemaal) en de beide eigenaren. Bespreek dan het feit, dat die ene stalgenoot zich crimineel opstelt naar andere klanten (en bedreigen is gewoonweg crimineel gedrag). Noem vooral het feit, dat je aangifte gedaan hebt (is er trouwens gerechtelijke vervolging ingesteld?).
Uiteraard kan je dan ook het probleem van al of niet toelaten van honden in het algemeen bespreken.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:46

Vraag me nog wel af hoe jouw eigen insteek is. Iemand stelselmatig een crimineel noemen zal iig je beeldvorming bepalen.
Jezelf zielig noemen idem. :)
Misschien hebben meer mensen last van die honden en is die man de enige die er in je gezicht wat over durven te zeggen? Leer mij de groepswerking kennen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:11

Als er al een aangifte ligt wegens bedreiging, vind ik dat een goede onderbouwing voor de term 'crimineel'.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:00

Neuh een aangifte..pas bij een veroordeling ben je bewezen schuldig. Zegt men. ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:19

Wat een gemuggenzift over het woordje crimineel zeg.

Die mafketel is honden aan het vergiftigen, heeft 2x TS omver proberen te rijden, bedreigt TS met de dood, bedreigdt andere mensen, probeerd jongen van 15 omver te rijden enz. enz.

Voor degene die zoveel kritiek hebben op TS over dat ze zichzelf wel erg het slachtoffer uithangt, wat zou je zelf doen wanneer je zelf met een gevaarlijk iemand opgezadeld zit zoals TS
Ik ken ook een paardenman waar ik met een hele grote boog omheen loop. Levensgevaarlijk is die vent. Gelukkig was onze stalhouder heel snel genezen van deze man en heeft hem de deur gewezen. Helaas accepteerde deze idioot het niet en heeft in een paar maanden heel veel rottigheid uitgehaald.

Nogmaals, voor je zo aanvallend reageerd op TS, denk na!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:11

wat ik zou doen in dit geval? niet op Bokt gaan rellen maar mijn paarden op pakken en weg wezen!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:48

Dan moet je wel een alternatief hebben. En daarbij - als het door een ander veroorzaakt wordt, moet jij dan weg?

Al wil ik daarbij wel even nuanceren, we horen alleen de kant van TS en niet die van de 'crimineel' of hoe de eigenaren of andere stallingsklanten erover denken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:16

Moderatoropmerking:
Offtopic-aanvallend bericht verwijderd. Blijf ontopic en reageer aub met respect naar elkaar

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:08

Even voor de duidelijkheid, ik weet pas sinds een aantal weken wat dit heerschap (de crimineel) doet om zijn paarden te kunnen onderhouden. (hij heeft een uitkering en 16 dravers????) De verhuurders wisten beide wat hij doet en waarom hij bij andere stallen weggestuurd is.

Het zijn beide heerschappen die denken dat ik een zielige alleenstaand gehandicapt vrouwtje ben. Ik vind me zelf niet zielig. Ik heb dat niet goed op geschreven, geef ik toe, was erg pissig.

Met beide verhuurders om tafel heeft geen zin, die 2 zijn het nooit met elkaar eens. De gene die zelf paarden daar heeft WEET wat er dagelijks gaande is en deze kiest (inmiddels) de kant van de huurders. Hij vertelde ons dat ze "vast" zitten aan dit heerschap. Hoe of wat wil hij verder niet vertellen. De andere verhuurder komt af en toe langs en bemoeit zich dan met de gang van zaken.

En ja, ik zou graag een ander stekje hebben als dit zo door gaat. Al hebben we (op die ene na) een goede sfeer daar waar altijd een helpende hand is voor iedereen en een lekker bak koffie.

Voor degene die denken te weten hoe het er bij ons op stal aan toe gaat, kom eens een jaartje hier staan. Er zijn nog boxen leeg, dan praten we wel eens weer.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:15

Ik zou echt zo snel mogelijk weggaan.
Misschien langs een boer gaan vragen of hij een plekje heeft of anders even iets op marktplaats zoeken (misschien een advertentie plaatsen) . En gewoon tot dat je iets anders hebt gewoon je hond niet meer menemen.
Als ik jou was zou ik ook aangifte doen wegens vergiftiging en bedrijging. Suc6 met zoeken :)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:35

Beste ts.

Als ik daar op stal had gestaan, en mijn dieren waren vergiftigd was die hele persoon nog niet jarig en had die een hele verkeerde aan mij. Maar mocht ik dit niet aan kunnen dan was ik accuut en per direct opgestapt, zeker omdat je geen contract heb getekend, heb ik trouwens ook niet op onze kleinschalige pensionstal.
Tevens vind ik niet dat de staleigenaren dit correct aanpakken, maar daar kan jij op dit moment niks aan veranderen.

verder wil ik je veel succes wensen met het vinden van een nieuwe stal.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:55

@navidad, ben ik geheel met je eens. Als ik vandaag nog wat anders kan vinden ben ik weg. Helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan ben ik inmiddels al achter gekomen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:50

beantsje schreef:
Dan moet je wel een alternatief hebben. En daarbij - als het door een ander veroorzaakt wordt, moet jij dan weg?

Al wil ik daarbij wel even nuanceren, we horen alleen de kant van TS en niet die van de 'crimineel' of hoe de eigenaren of andere stallingsklanten erover denken.
Als je dit gezeik op een stal hebt dan moet je lekker weg gaan ja! En daar komt bij dat het mes aan 2 kanten snijd!
Lekker makkelijk je gal spuwen over types op het net als die zig niet kunnen verweren. Ik vind het een beetje een opgeblazen gedoe als ik dit zo lees.
Iemand die aan mijn paarden zou komen is ook nog niet jarig! dan ga ik niet zielig lopen doen maar zoeken naar een andere stal en mijn biezen pakken. Daarom denk ik dat je dit verhaal met een korrel zout moet nemen.
By the way TS wat maak jij je nu druk hoe de ,,crimineel,, zijn paarden betaald?? Een stal houder zou het zn reet roesten hoe jij aan het geld komt om je stalling te betalen hoor! Als je maar betaald.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:59

Beste TS,

Als ik zo vrij mag zijn zou ik je hond sowieso thuis laten ondanks dat ik je begrijpt dat het om het principe gaat, maar hij heeft jouw hond vergiftigd naar jouw zeggen! Het welzijn van je hond staat neem ik aan voorop.

De staleigenaar heeft officieel jou niet uit te zetten aangezien er vanuit kan worden gegaan dat je een overeenkomst hebt, mits je de maandelijkse betalingen aan hen kunt hard maken.

Vergeet echter niet dat dit een getouwtrek van jewelste wordt en jij uiteindelijk aan het kortste eind trekt.

Ook stalt hij 16 paarden tov 2(?) of misschien iets meer dan hij?

Ik heb destijds eieren voor mijn geld gekozen en ben met 7 vertrokken, maar ik heb mij gedeisd gehouden tot ik een plek had.

Heel veel succes en wijsheid gewenst en vooral kracht om dit vol te houden;)