paspoort vreemd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovesemmie

paspoort vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 19:16

Hallo ik heb een vraagje
ik heb een pony, sinds een maandje een new forest
we hebben hem van een man in oud beijerland en die zei dat hij hem uit engeland had.
ik heb het nederlandse paspoort gekregen en een kopie van het hoofdstuk medische behandeligen uit het engelse paspoort, die mensen in oud beijerland zeiden dat ze het paspoort terug moesten sturen naar de oude eigenaar ofzo? beetje een vreemd verhaal misschien.
ik heb alleen een kopie van dat hoofdstuk en wist dus niet of het wel écht bij deze pony hoorde, in het engelse paspoort heette de pony bobby. in het nederlandse paspoort gerrit.
nou heb ik via die stempel van het kopietje in dat paspoort na kunnen gaan waar in engeland ze die vaccinaties hebben gegeven, die kliniek heb ik een mailtje gestuurd met de data van die vaccinaties , of ze in hun systeem konden kijken welke pony er toen was gekomen , enzo.
ik had terug gekregen dat er die dag een pony die bobby heet was gekomen maar ze verder niet veel informatie konden geven, ze hadden die eigenaar gebelt en zei dat ze het paspoort niet meer had , want die had ze gewoon met de koop van de andere eigenaren meegegeven.
ook is het paspoort dat ik nu het dat nederlandse bijna helemaal leeg.
er staat bij fokker/eerste eigenaar Jansen ap hoeveweg 198 9627 xa hellum, is dat dan de gene die het paspoort heeft aangevraagd in nederland, of gewoon echt de eigenaar waar hij is geboren?
ook is het nederlandse paspoort pas geldig sinds 11-04-2010, daar hebben we de oue eigenaar al over gebeld en dat was de datum dat hun het paspoort aan hadden gevraagt ( bij het N.Fj.P.S , is dit raar?)
ik kan ook het chipnummer en levensnummer nergens op internet vinden
levensnummer: 5280151 20061154
transpondernummer: 528246000284596

ik hoop dat iemand me kan helpen!

bedankt voor het lezen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:31

Ik snap je verhaal niet helemaal, maar als jij nu niet het NL geldende stuk over medische behandelingen in je paspoort hebt zitten (ergens achterin je paspoort) of geen los inlegvel dan moet je helaas een nieuw paspoort aanvragen.
Dit kun je doen bij het N.Fj.P.S. en kost wel een paar centen.

De kopie van het Engelse paspoort is niet geldig, je moet een geldig paspoort hebben mét medische verklaring. Als je een nieuw NL paspoort hebt (dat begrijp ik uit je post per 11-04-10?) dan zitten die papieren er gewoon in en moet je alleen zorgen voor geldige entingen, misschien een nieuwe basisenting en daarvandaan weer verder tellen?

Chipnr zou overigens in je paspoort moeten staan op 1 vd 1e bldz....

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:46

Als jou pony echt uit Engeland komt, dan moet hij een Engelse chip hebben en het daarbij behorende paspoort, incl medische gegevens. Het N.Fj.P.S paspoort en de chip, met het chipnummer wat daar in vermeld staat is in Nederland gezet. Een maand geleden was een medisch inlegvel ook al verplcht, dus hij moet erin zitten ivm vervoer naar nederland.
Ik heb ook een paard gehad, wat door een chipper van het N.Fj.P.S een 2e chip en een nieuw paspoort gekregen heeft. Hierin was ze ook gelijk maar ff 5 jaar jonger gemaakt, de fokker was een kennis van... en de nieuwe chip was toen nergens geregistreerd. Het 1e paspoort stond gewoon op naam van de importeur. Zit de chip met het nummer uit het paspoort ook echt in de hals van jou pony?
Hoe je het ook bekijkt, er klopt gewoon iets niet! Mag ik de naam van de chipper (via pb)

Alane

Re: paspoort vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 01:31

je pony is geregistreed bij het fjordenstamboek...
Mischien gewoon even bellen met hun.
Kan zijn dat het paspoort vol was, of niet voldeed aan de eisen, en dat er daarom een nieuwe is aangevraagd, en die krijg je niet zonder transponder.

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:43

In Belgie is het de regel dat paard 1 paspoort kan hebben. Dus bij aanvraag van een ander paspoort (of welke reden dan ook , paspoort vol , ander stamboek , ander land van registratie, plaatsen chip,.....) dient het vorige paspoort naar uitgever van het nieuwe paspoort gestuurd te worden VOOR een nieuwe wordt gestuurd naar de eigenaar.

Zelf meegemaakt vandaar.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:02

dat het chipnummer niet bekend is kan kloppen. als op dat moment het paspoort al in bezit was, wordt dit alleen in het paspoort vermeld en krijgt de eigenaar de andere stickers. je kunt het dan zelf laten registreren maar dit hoeft niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:21

melanie81 schreef:
dat het chipnummer niet bekend is kan kloppen. als op dat moment het paspoort al in bezit was, wordt dit alleen in het paspoort vermeld en krijgt de eigenaar de andere stickers. je kunt het dan zelf laten registreren maar dit hoeft niet.

chipnummer is gewoon geregistreerd bij het fjordenstamboek... dus bekend.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:29

ik dacht dat het een new forest pony betrof????zei inleiding?????

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 01:06

santos schreef:
ik dacht dat het een new forest pony betrof????zei inleiding?????

ja én?
Als de pony een import is een transponder nodig had, kan het dus gebeuren dat hij gechipt is door het fjordenstamboek. Daar staan wel meer niet fjorden geregistreerd.
Net welke waarde de toenmalige houder er toen aan hechtte.... pony wordt er niet anders van :)

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:26

er staat bergens dat hij bij het fjordenboek geregistreerd staat. ts geeft duidelijk aan dat registratienummer onbekend is. dus waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar eerst laten enten en paspoort aangevraagd en daarna pas gechipt en dan wordt dit niet geregistreerd behalve dan in het paspoort

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:34

Europese paspoorten zijn in NL geldig, vraag me dus af waarom er zo raar is gedaan met deze paspoorten. Al helemaal omdat de marktwaarde van een pony met papier hoger is.
Laat je DA goed controleren hoeveel chips er in de pony zitten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:14

lovesemmie schreef:
ook is het nederlandse paspoort pas geldig sinds 11-04-2010, daar hebben we de oue eigenaar al over gebeld en dat was de datum dat hun het paspoort aan hadden gevraagt ( bij het N.Fj.P.S , is dit raar?)

Als je het transpondernummer nazoekt kom je uit bij het fjordenstamboek

chipnummer opzoeken

chipnummer bij het fjordenstamboek

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 00:26

Ja klopt dankje zou graag meer van te weten komen maarja dat gaat m niet worden omdat bijna allees onbekend is

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 00:51

je pony staat niet geregistreerd bij het fjordenstamboek maar is via het stamboek gechipt en zij hebben ook het paspoort afgegeven. dit staat rechts op je voorblad van het paspoort.

het stamboek heeft niet alleen maar fjorden gechipt maar allerlei paarden en pony's.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:34

Kurby schreef:
je pony staat niet geregistreerd bij het fjordenstamboek maar is via het stamboek gechipt en zij hebben ook het paspoort afgegeven. dit staat rechts op je voorblad van het paspoort.

het stamboek heeft niet alleen maar fjorden gechipt maar allerlei paarden en pony's.

Is dus daar geregistreerd,niet als zijnde fjord.