Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Jelle_Steur schreef:Zeker voor aluminium gaan. Dat "roesten" waar jullie het over hebben is echt onzin, dat komt alleen voor bij hele oude aluminium platen zoals bij een oude landrover ofzo. Aluminium is licht, supersterk en het gaat nooit rotten. Bij een houten bodem weet je het maar nooit, vocht kan op allerlei manieren naar binnen. Ik repareer en keur al 12 jaar paardentrailers en ben al van alles tegen gekomen en mijn ervaring met aluminium is absoluut het beste. Ik snap de kostenoverweging maar je bent er wel voor altijd vanaf. Afwerking kan met een rubber mat, gietvloer of polyester, die keuze kan je zelf maken en maakt bij een aluminium ondergrond niet veel uit. Meningen daarover zijn erg verdeeld dus daar moet je gewoon kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
ikke schreef:Jelle_Steur schreef:Zeker voor aluminium gaan. Dat "roesten" waar jullie het over hebben is echt onzin, dat komt alleen voor bij hele oude aluminium platen zoals bij een oude landrover ofzo. Aluminium is licht, supersterk en het gaat nooit rotten. Bij een houten bodem weet je het maar nooit, vocht kan op allerlei manieren naar binnen. Ik repareer en keur al 12 jaar paardentrailers en ben al van alles tegen gekomen en mijn ervaring met aluminium is absoluut het beste. Ik snap de kostenoverweging maar je bent er wel voor altijd vanaf. Afwerking kan met een rubber mat, gietvloer of polyester, die keuze kan je zelf maken en maakt bij een aluminium ondergrond niet veel uit. Meningen daarover zijn erg verdeeld dus daar moet je gewoon kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
Als aluminium niet kan rotten, wat zijn dan de blaasjes in de lak op de aluminium opbouw van veel vrachtwagens, ook niet zo heel oude?
friesam schreef:@ jelle die coating kan dat ook op een bestaande vloer aangebracht worden? Wij hebben een IFOR HB505 uit m'n hoofd. (2 paards rode model). Deze heeft ook een alu bodem maar met een losse mat daarop. Helaas hebben we 1 paard dat deze mat kan verschuiven onder het rijden (wel de orginele ifor mat) en dan ijzer op Alu staat.
Jelle_Steur schreef:friesam schreef:@ jelle die coating kan dat ook op een bestaande vloer aangebracht worden? Wij hebben een IFOR HB505 uit m'n hoofd. (2 paards rode model). Deze heeft ook een alu bodem maar met een losse mat daarop. Helaas hebben we 1 paard dat deze mat kan verschuiven onder het rijden (wel de orginele ifor mat) en dan ijzer op Alu staat.
Ja, geen probleem. Voor een optimale hechting wordt de vloer eerst licht opgeschuurd en hierna kan de polyester gemonteerd worden. De kleur van de vloer kan je ook zelf kiezen, meestal doen we het donkergrijs maar andere kleuren kan ook. Verder maken we rondom een opstaand kantje van ca. 5 cm zodat je hem ook zonder problemen kan schoonmaken, zonder dat er vocht bij de zijwanden kan komen.
Richtprijs voor een 2-paardstrailer is ca. €400,- ex. BTW
Saaams schreef:Ik heb een alluminiumtrailer (iforwilliams)
Je kan controleren of de vloer hard is door met name in de hoeken en langs de randen te prikken met de punt van een schoevendraaier (of je vinger). Zo hebben we menig trailer laten staan omdat we met ons vinger al in de bodem konden prikken
Trailerhandelaar raadde af om een trailer te nemen met daarover een gietvloer. Omdat je niet kan controleren of je bodem in het midden nog goed is en zoiets vaak word toegepast bij bodems die niet langere tijd meer meegaan.