Welke bodem van de trailer is goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zack

Berichten: 4094
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:32

Vlas lijkt me idd nog gladder!

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:38

ik heb een kunstofbodem.
daarbij leg ik er of stro in of niks. maar kan vertellen dat mijn paard nog nooit is uitgegleden en die rijd al bijna 3 jaar mee in de trailer.
en dat het zielig is omdat hij er niet aan kan knabbelen tja als je voldoende hooi voorin doet kan hij daaraan knabbelen ook nog veel lekkerder dan stro.

Zack

Berichten: 4094
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 22:04

Heb je ook nog een geheel kunstof bodem dan?

PFFF! word nog moeilijk... :P

unihvj
Berichten: 56
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:37

Ja wat houd de kunstof bodem in kan daar niets over vinden is dat selfmade? Polyesters met pu kern honingraat enz heb ik wel van gehoord aluminium of hout met stalen plaat en daar bovenop weer rubberen gietvloer. Mijn bodem.was ook rot dus ik wil dit NEVER meer!

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:41

bij mijn vorige trailer had ik een soort gegoten vloer,die zogezegd niet rot kon worden.
toch waren er na 5 jaar al gaten in,eerst naast het klein deurtje vooraan. Dus alvast niet van urine oid.
dus zo'n fabeltjes geloof ik niet meer. Hier nu ook aluminium met een rubber mat erop.

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:19

Zeker voor aluminium gaan. Dat "roesten" waar jullie het over hebben is echt onzin, dat komt alleen voor bij hele oude aluminium platen zoals bij een oude landrover ofzo. Aluminium is licht, supersterk en het gaat nooit rotten. Bij een houten bodem weet je het maar nooit, vocht kan op allerlei manieren naar binnen. Ik repareer en keur al 12 jaar paardentrailers en ben al van alles tegen gekomen en mijn ervaring met aluminium is absoluut het beste. Ik snap de kostenoverweging maar je bent er wel voor altijd vanaf. Afwerking kan met een rubber mat, gietvloer of polyester, die keuze kan je zelf maken en maakt bij een aluminium ondergrond niet veel uit. Meningen daarover zijn erg verdeeld dus daar moet je gewoon kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:29

Jelle_Steur schreef:
Zeker voor aluminium gaan. Dat "roesten" waar jullie het over hebben is echt onzin, dat komt alleen voor bij hele oude aluminium platen zoals bij een oude landrover ofzo. Aluminium is licht, supersterk en het gaat nooit rotten. Bij een houten bodem weet je het maar nooit, vocht kan op allerlei manieren naar binnen. Ik repareer en keur al 12 jaar paardentrailers en ben al van alles tegen gekomen en mijn ervaring met aluminium is absoluut het beste. Ik snap de kostenoverweging maar je bent er wel voor altijd vanaf. Afwerking kan met een rubber mat, gietvloer of polyester, die keuze kan je zelf maken en maakt bij een aluminium ondergrond niet veel uit. Meningen daarover zijn erg verdeeld dus daar moet je gewoon kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

Als aluminium niet kan rotten, wat zijn dan de blaasjes in de lak op de aluminium opbouw van veel vrachtwagens, ook niet zo heel oude?

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:48

ikke schreef:
Jelle_Steur schreef:
Zeker voor aluminium gaan. Dat "roesten" waar jullie het over hebben is echt onzin, dat komt alleen voor bij hele oude aluminium platen zoals bij een oude landrover ofzo. Aluminium is licht, supersterk en het gaat nooit rotten. Bij een houten bodem weet je het maar nooit, vocht kan op allerlei manieren naar binnen. Ik repareer en keur al 12 jaar paardentrailers en ben al van alles tegen gekomen en mijn ervaring met aluminium is absoluut het beste. Ik snap de kostenoverweging maar je bent er wel voor altijd vanaf. Afwerking kan met een rubber mat, gietvloer of polyester, die keuze kan je zelf maken en maakt bij een aluminium ondergrond niet veel uit. Meningen daarover zijn erg verdeeld dus daar moet je gewoon kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

Als aluminium niet kan rotten, wat zijn dan de blaasjes in de lak op de aluminium opbouw van veel vrachtwagens, ook niet zo heel oude?


Ik ben het met Steur eens,doe al meer dan 25 jaar in trailers en heb al veel verrotte onderdelen aan trailers gezien maar nog NOOIT een aluminium bodem of opbouw.
Bij trailers word geanodiseerd aluminium voor de bodems en zijwanden gebruikt , Dit in tegenstelling tot bv de landrovers en vrachtwagens waar "gewone" platen aluminium worden overgespoten. Deze zijn wel gevoelig voor corrosie.
Laat maar een foto zien van een verrotte aluminium bodem

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:59

Hier weer een mooi voorbeeld van een houten vloer die we deze week aangeboden kregen :-)

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:03

Ik heb een alluminiumtrailer (iforwilliams)

Je kan controleren of de vloer hard is door met name in de hoeken en langs de randen te prikken met de punt van een schoevendraaier (of je vinger). Zo hebben we menig trailer laten staan omdat we met ons vinger al in de bodem konden prikken :')
Trailerhandelaar raadde af om een trailer te nemen met daarover een gietvloer. Omdat je niet kan controleren of je bodem in het midden nog goed is en zoiets vaak word toegepast bij bodems die niet langere tijd meer meegaan.

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:06

Aluminium planken erin en afgewerkt met een polyester anti-slip topplaag kan deze trailer er weer tegenaan ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:37

Krijg je daar ook een EG1/2005 goedkeuring op voor professioneel gebruik?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:39

Ziet er netjes uit Jelle!
Zit zelf in de oriëntatie fase. Ben pas net begonnen met sparen, gaat nog wel even duren voordat ik zover ben. Dus lees overal mee :-)

FarrahWild
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:02

Naar wat ik heb gehoord is ook inderdaad een aluminium bodem het aller fijnst. en ook heel fijn om te onderhouden. veel succes ik hoop dat alles goed gaat :)

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:24

@Jelle, is dat nou over de oorspronkelijke vloer gelegd of zie ik het niet goed op de foto?

FarrahWild
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:21

Alik schreef:
@Jelle, is dat nou over de oorspronkelijke vloer gelegd of zie ik het niet goed op de foto?


ben ok benieuwd :3

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:34

Nee, de originele vloer is verwijderd en de planken worden op het chassis gemonteerd. Anders zou het ook nooit passen want dan wordt de vloer veel te hoog.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:38

Ok tnx, het was niet zo duidelijk te zien op de foto en ik vroeg het me af omdat ik juist ook had begrepen dat je eigenlijk altijd beter de oude vloer kan verwijderen :)

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:42

Nog een keertje voor alle duidelijkheid :)

Oude vloer gedemonteerd:
Afbeelding

Nieuwe aluminium vloer gemonteerd:
Afbeelding

Afwerking met polyester:
Afbeelding

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:44

@ jelle die coating kan dat ook op een bestaande vloer aangebracht worden? Wij hebben een IFOR HB505 uit m'n hoofd. (2 paards rode model). Deze heeft ook een alu bodem maar met een losse mat daarop. Helaas hebben we 1 paard dat deze mat kan verschuiven onder het rijden (wel de orginele ifor mat) en dan ijzer op Alu staat.

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:55

friesam schreef:
@ jelle die coating kan dat ook op een bestaande vloer aangebracht worden? Wij hebben een IFOR HB505 uit m'n hoofd. (2 paards rode model). Deze heeft ook een alu bodem maar met een losse mat daarop. Helaas hebben we 1 paard dat deze mat kan verschuiven onder het rijden (wel de orginele ifor mat) en dan ijzer op Alu staat.


Ja, geen probleem. Voor een optimale hechting wordt de vloer eerst licht opgeschuurd en hierna kan de polyester gemonteerd worden. De kleur van de vloer kan je ook zelf kiezen, meestal doen we het donkergrijs maar andere kleuren kan ook. Verder maken we rondom een opstaand kantje van ca. 5 cm zodat je hem ook zonder problemen kan schoonmaken, zonder dat er vocht bij de zijwanden kan komen.

Richtprijs voor een 2-paardstrailer is ca. €400,- ex. BTW

PS: je zou de bestaande mat natuurlijk ook kunnen vastlijmen dan ben je wel een stuk goedkoper uit ;)
Laatst bijgewerkt door Jelle_Steur op 15-06-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:56

Jelle_Steur schreef:
friesam schreef:
@ jelle die coating kan dat ook op een bestaande vloer aangebracht worden? Wij hebben een IFOR HB505 uit m'n hoofd. (2 paards rode model). Deze heeft ook een alu bodem maar met een losse mat daarop. Helaas hebben we 1 paard dat deze mat kan verschuiven onder het rijden (wel de orginele ifor mat) en dan ijzer op Alu staat.


Ja, geen probleem. Voor een optimale hechting wordt de vloer eerst licht opgeschuurd en hierna kan de polyester gemonteerd worden. De kleur van de vloer kan je ook zelf kiezen, meestal doen we het donkergrijs maar andere kleuren kan ook. Verder maken we rondom een opstaand kantje van ca. 5 cm zodat je hem ook zonder problemen kan schoonmaken, zonder dat er vocht bij de zijwanden kan komen.

Richtprijs voor een 2-paardstrailer is ca. €400,- ex. BTW


Thanks!!!

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Welke bodem van de trailer is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:00

Haha tnx, ja zo zijn de foto's duidelijker :D

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:10

Saaams schreef:
Ik heb een alluminiumtrailer (iforwilliams)

Je kan controleren of de vloer hard is door met name in de hoeken en langs de randen te prikken met de punt van een schoevendraaier (of je vinger). Zo hebben we menig trailer laten staan omdat we met ons vinger al in de bodem konden prikken :')
Trailerhandelaar raadde af om een trailer te nemen met daarover een gietvloer. Omdat je niet kan controleren of je bodem in het midden nog goed is en zoiets vaak word toegepast bij bodems die niet langere tijd meer meegaan.


Los van visuele controle en prikken met schroevendraaier hebben we ook apparatuur om het vochtgehalte in de vloer te meten, óók het midden van de vloer. Ik geloof niet dat je een gietvloer op een slechte vloer smeert, dat kost toch ook snel een paar honderd euro aan materiaal. Wij zien ook vaak dat het vocht via slechte kitnaden bij de kap of onderaan de trailer naar binnen dringt, dit is dus ook een belangrijk punt wat je jaarlijks moet controleren.

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:12

ikke schreef:
Krijg je daar ook een EG1/2005 goedkeuring op voor professioneel gebruik?


Daar heb ik niet gelijk een antwoord op maar ik heb het even voorgelegd aan de fabrikant van hetv aluminium dus kom er op terug ;)