BE Rijbewijs halen in overijssel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

BE Rijbewijs halen in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 00:23

(na wat zoeken kom ik alleen een eeuwenoud topic tegen waar ik ook geen goed antwoord kan vinden)

Ik wil graag mijn E achter B gaan halen ergens in de Almelo-Hardenberg omgeving. het liefst zo'n 1-dag 's morgens les, 's middags afrijden cursus. Waar hebben jullie goed ervaringen en waar slechte? Aan wat voor kostenplaatje zit je vast en wat willen ze graag van je zien? Wat zijn de aandachtspunten?

-:)

Divine

Re: BE Rijbewijs halen in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:32

Hoi,

Het is niet echt op de lijn Almelo-Hardenberg, maar ik heb destijds mijn E gehaald bij verkeersschool Relker, in Markelo. Ook een 1-daagse cursus, 's ochtends rijden en stukje theorie over wat alles op de papieren betekent, en 's middags examen.

Ik kan je ze echt aanraden, een hele goede rijschool met goede instructeurs.
Het halen van mijn E was echt een peulenschil daar.

Kosten kan ik je weinig over vertellen, ik heb dat 11 jaar geleden al gedaan, en je weet hoe het gaat met de prijzen de laatste jaren ;).

Aandachtspunten? Zelfverzekerd rondrijden met zo'n combi, niet panieken als je een manoeuvre moet maken, rustig blijven, goed spiegelgebruik.... Eigenlijk hetzelfde als bij een gewoon rijbewijs.

Edit: ik zie op hun site dat een 1-daagse cursus, incl. examen, 455,- euro kost.
Kijk even op www.relker.nl

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 13:46

Oke, ja het hoeft niet perse op die lijn te zijn maar in die omgeving.
Dank je voor de tip, ik kijk nog even wat voor ervaringen er nog meer zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:49

Mijn vriend heeft het gedaan bij Rijschool Joke in Markelo. Hij heeft eerst een proefles gehad zodat ze in konden schatten of het zou lukken, en vervolgens heeft 'ie het gewoon in 1x gehaald.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 00:12

verder nog mensen met positieve/negatieve ervaringen en tips?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:43

Ik heb mijn E gehaald bij Teunissen in Almelo. Kostte geloof ik € 500,00 of zo. Zaterdagsmorgens de hele morgen en een gedeelte van de middag les. En dan de woensdag erop afrijden met nog een extra uur geloof ik. Als je al ervaring hebt met rijden met een trailer is dat mooi mee genomen.