Ik rijd eeen paard van een ander wat goed klikt en ook goed gaat. Sinds kort rijd ik hier wedstrijden mee.
Trailerladen is met dit paard nooit echt een probleem geweest. Echter mijn eerste wedstrijd: hij liep braaf de trailer op maar voor de stang erop zat liep hij er weer af. En ging hierna moeizaam de trailer op.
Dit is uiteindelijk door longeerlijnen erachter te spannen en met brokjes wel gelukt, na een tijdje 'vechten'.
Sindsdien hebben we uit voorzorg iedere keer 2 longeerlijnen aan beide kanten en de brokken in de aanslag. 5 keer weggeweest zonder problemen. Tot vandaag. Meneer ging liever de wei op dan de trailer (tja, welk paard niet

Maar hij wilde er niet op. Lief geprobeerd met heel veel rust, geen reactie. Iets duidelijker geprobeerd, geen reactie.
Uiteindelijk kwam iemand op het idee we parkeren de trailer voor de stal zodat hij er niet langs komt. Zo gezegd zo gedaan.
Helaas heel STOM STOM STOM van ons allemaal hebben wij niet gezien dat de stal te laag was !!! Nou paard liep er braaf in, maar wat gebeurd er: hij stoot zijn hoofd ( en flink, een wond a 10cm). Koers ondertussen verschoven van concours naar veearts, dus alsnog moest paard de trailer op. We hebben de trailer aan de andere (Hoge) stal gezet en zo geprobeerd met lieren het paard op de trailer te krijgen. Ook dit bleek niet te werken. Uiteindelijk is hij doodleuk achter de brokjes aan de trailer ingelopen.
Maar nu willen we in het vervolg wel zorgen dat dit niet nogmaals gebeurd. Dit paard heeft nooit problemen gehad met trailerladen en het dit willen we graag zo houden (op vandaag na dan). We willen hier nu mee gaan oefenen. Maar wel op 1 manier. Maar wat zou nu het beste zijn, om hier toch 1 lijn in aan te houden. Voor het paard willen we het duidelijk houden. Dus niet de ene keer met rust en geduld en de andere keer 'met geweld' (geweld is lomp gezegd, we gebruiken geen zweep of dergelijks)
Heeft iemand hier misschien adviezen over of kent iemand een proffesional hierin, in Brabant?