Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nado schreef:Ikke, ik ben juist wel van plan om wekelijks op stap te gaan, naar de menles bij de vereniging, in de zomer met paard naar uitrijgebieden elders en in de winter naar de binnenbak. Daarom zoek ik een trekauto, anders kan ik net zo goed de auto van mijn vader blijven lenen, kost een stuk minder dan huren.
Ibbel, ik zal ook eens gaan kijken naar stations, maar wat mij prettig lijkt aan een bestelauto is dat deze niet enorm groot zijn (ben natuurlijk mijn micra gewend) en extra hoogte heeft waardoor de laadruimte praktischer en groter is.
jelson schreef:Denk je er wel om dat met n TTM van 1600kg van je trailer, jou eventuele trekauto ook min die 1600kg moet MOGEN trekken.
Het gaat namelijk om het TTM en niet om wat je laad! zelfs je lege trailer moet je auto mogen trekken en als je auto/bus dan maar 1500kg mag trekken ben je nog fout onderweg
jelson schreef:Denk je er wel om dat met n TTM van 1600kg van je trailer, jou eventuele trekauto ook min die 1600kg moet MOGEN trekken.
Het gaat namelijk om het TTM en niet om wat je laad! zelfs je lege trailer moet je auto mogen trekken en als je auto/bus dan maar 1500kg mag trekken ben je nog fout onderweg
cissy schreef:Ik heb een Mercedes Vito 110 die bijna 2 ton mag trekken, met 3 zitplaatsen en verder een hele grote achterbak![]()
Maar wel 100,- per maand wegenbelasting en 1:10 diesel tanken...