Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissy schreef:Ik zou gewoon naar een goede kliniek gaan met röntgenapp en niet naar Edigit, dat scheelt je al enorm veel kosten.
En eerst klinisch laten keuren, als er dan al gerede twijfel bestaat of paard wel wordt goedgekeurd dan kun je de foto's laten zitten, dat scheelt je ook veel kosten. Persoonlijk ga ik dan niet verder met de aankoop van een paard als die er klinisch al niet doorheen komt, ook niet om te zien wat er dan zou mankeren, er zijn zoveel paarden te koop.
Vergeet niet af te spreken met de verkoper dat de kosten bij afkeur voor de verkoper zijn, dat is nl niet altijd vanzelfsprekend! Leg dat bij voorkeur schriftelijk vast voor het geval dat.... Lees anders de vele topics over paard kopen en wat er fout kan gaan maar eens op bokt.
Wat de verzekeringen betreft, lees heel goed de voorwaarden en de kleine lettertjes over wat wel en niet in de verzekering valt. Die keuze kun je alleen zelf maken.
femmefatale1 schreef:Dat zou ik toch nazoeken dan..
Hij is nl geen officieel DA![]()
Wat niet weg neemt dat hij geen foto's kan beoordelen, want dat kan hij wel..
Naar de kliniek waar ze goede apparatuur hebben is veel veiliger. Ik ben laatst naar de kliniek geweest met een paard dat door Edigit is goedgekeurd ongeveer 6 maanden geleden. Bij de kliniek sloegen ze steil achterover van dat het paard uberhaupt nog kon lopen. Arme dier had in 2 benen allemaal oude blessures, verkalking van weefsel en artrose wat al 100% zeker ouder dan 6 maanden was... Doe jezelf een plezier en laat het bij een kliniek meteen goed doen! Frutske schreef:Jullie zijn in de war met Ruud Huybregts. Die is ook mobiel "röntgenfotomaker" maar dus helemaal geen dierenarts. Die zit in Rijsbergen, ook in Brabant dus.Hij beoordeelt ze wel maar is dus géén dierenarts.

Knavia schreef:Ruud Huybregts is geen dierenarts, dat klopt. Maar de foto's die ik van hem heb gezien waar netter en beter te beoordelen dan die sommige dierenartsen afleveren..
Bij een keuringsdierenarts zit je wel goed, bovendien worden de foto's met vaste röntgen gemaakt toch, op de Goubergh?