Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:06

Ik heb al eerder een topic hier geopend
[TAO] Voorbeeld aangetekende brief

Ik heb ze 2 weken de tijd gegeven om te betalen en die zijn nu om. Ik heb niks van ze gehoord en geen geld ontvangen. Moet ik ze nu eerst bellen? Of moet ik nu de volgende stap nemen?
Ik heb de brief van Leedebee aangepast in mijn eigen situatie gebruikt. Deze heb ik aangetekend en gewoon op de post gedaan zodat ik zeker wist dat ze hem kregen. Kan iemand mij advies geven?
Alvast bedankt!

chocobroodje

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:07

Zou een incassodienst inschakelen, dan wordt het voor je geregeld :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:08

Ik zou nu gewoon de volgende stap nemen. Je hebt lang genoeg gewacht.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:27

Even voor alle duidelijkheid, je hebt je aangetekende brief neem ik aan via het postkantoor verstuurd? Aangetekende brieven verstuur je normaal gezien niet via de brievenbus. Ik zou eerst de handtekening opvragen bij TNT, om zeker te zijn dat ze de brief daadwerkelijk hebben ontvangen en dat ze ervoor getekend hebben. Daarna zou ik de stappen gaan ondernemen die in je contract staan. Terugvorderen die handel, ze hebben lang genoeg de tijd gehad lijkt me. Als deze mensen voornemens waren om te gaan betalen, hadden ze allang iets van zich laten horen. Zorg wel dat je alles duidelijk communiceert, bij voorkeur via nog een aangetekende brief. Laat daarin bijvoorbeeld weten dat als ze voor een bepaalde datum niets van zich hebben laten horen, je de pony komt terugvorderen / laat ophalen. Een incassobureau inschakelen lijkt me ook een goed idee, alleen ga je dan denk ik weer een heel traject in van diverse niveaus van waarschuwingen voordat de pony daadwerkelijk wordt teruggevorderd. Kost dus tijd, maar die mensen weten wel het beste hoe je zoiets moet aanpakken zonder dat je je juridisch in de vingers snijdt.

Jammer hoor, dat dit zo moet aflopen. Denk je een leuke nieuwe baas voor je pony gevonden te hebben, heb je 'm een paar maanden later weer thuis staan. Heel veel sterkte ermee!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:33

Ja ik heb mijn aangetekende brief via het postkantoor verstuurd. En ik heb 1 gewoon op de bus gedaan.
Nu moet ik alleen nog een aangetekende brief versturen waarin ik het koopcontract laat ontbinden en dat ze de pony weer terug kunnen brengen. Heeft iemand hier een voorbeeld van?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:33

Ik zou eerst nagaan of de brief ook is ontvangen, niet iedereen neemt een aangetekende brief aan en dan is het wel aan de post om dit aan jou door te geven maar die zijn de snelste soms ook weer niet....
Hebben ze de brief ontvangen dan kan je idd vervolgstappen gaan ondernemen.
Voor onze zaak heb ik een buro wat op no cure no pay basis werkt, hierdoor heb jij geen kosten en doen zij nog harder hun best om de vordering binnen te halen..
Sneu dat er nog steeds van dit soort mensen bestaan waardoor je dit soort stappen moet gaan ondernemen..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:41

Geachte ........,

Via deze weg ontbinden wij de koopoverkomst d.d. ...............
Dit zoals aangegeven in onze eerder verzonden aangetekende brief d.d. ............ en tevens is opgenomen in de koopoverkomst zie punt ....

Wij verwachten dat u (naam pony) uiterlijk ......(datum) bij ons terug brengt, is (naam pony) dan niet terug bij ons komen wij hem/haar bij u halen en brengen de gemaakte kosten bij u in rekening voor het transport.

Is het op wat voor manier niet mogelijk om (naam pony) niet op te halenof te brengen op ........ (datum zoals je hierboven hebt vermeld) dan schakelen wij een incassoburo in voor het overeengekomen bedrag volgens de getekende koopovereenkomst. Alle bijkomende kosten zijn geheel voor uw rekening.

Indien er nog vragen zijn ben ik te bereiken op ....(telefoonnummer).

Met vriendelijke groet,

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:43

Op track en trace staat dit:
Volgnummer: 1 28.10.2009:
Afmeting (lxbxh): xx Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
Gewicht (gr.):
Volume:

maar dat was 28-10....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:48

Als jij een brief aangetekend verstuurd, hoor je een handtekening voor ontvangst terug te krijgen van TNT. Alleen op die manier weet je 100% zeker dat ze hem hebben gekregen, én heb je bewijs dat ze hem hebben gekregen. Uit je laatste berichtje krijg ik het idee dat je hem met ontvangstbevestiging hebt verstuurd, en niet aangetekend, klopt dat?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:49

Dan zou ik contact opnemen met TNT wat er verder bekend is over de zending

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:50

als je een aangetekende brief verstuurd dan kun je er ook eentrack en trace code op laten plakken.
Dat heb ik nl ook gedaan bij het versturen van m'n paspoort.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:55

Lalidan schreef:
Als jij een brief aangetekend verstuurd, hoor je een handtekening voor ontvangst terug te krijgen van TNT. Alleen op die manier weet je 100% zeker dat ze hem hebben gekregen, én heb je bewijs dat ze hem hebben gekregen. Uit je laatste berichtje krijg ik het idee dat je hem met ontvangstbevestiging hebt verstuurd, en niet aangetekend, klopt dat?

Dat is alleen als je gekozen hebt voor Handtekening retour, wat weer ietsje duurder is...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:57

Lalidan schreef:
Uit je laatste berichtje krijg ik het idee dat je hem met ontvangstbevestiging hebt verstuurd, en niet aangetekend, klopt dat?

Ze hebben mij een verzendbewijs meegegeven en daar staat aangetekend wel aangekruist + de code.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:58

Wat je kan doen is de koper in gebreke stellen en het paard terug eisen met aftrek van de door jouw gemaakte kosten op het betaalde bedrag.
Een andere is een procedure bij de kantonrechter waarin je het geschil voorlegt aan de rechter.
Daar zijn kosten aan verbonden en ik weet niet of de vlag in jou geval de lading dekt.

http://www.naardekantonrechter.nl/Kantonrechter/Kosten/Pages/Griffierechten.aspx
succes

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:02

Stel nou dat ze de pony terug brengen. Ze hebben al €400,- aanbetaald.
Moeten zij die dan weer terug krijgen?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:06

Ja,maar je weet niet of de brief is aangenomen door die mensen.
Het kan zijn dat ze niet thuis zijn dan wordt hij nog 2 keer aangeboden ,dan komt er een briefje in de deur.
En blijft de brief nog 3 weken op het postkantoor zodat ze hem kunnen ophalen.
En dan gaat hij retour naar de afzender.
Je kunt ook gewoon even de inlichtingen bellen of de brief al uitgerijkt is.
Maar met track en trace word dat ook vermeld als de brief is uitgerijkt.

Veel sterkte verder met je zaak

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:07

Ik heb em ook gewoon op de post gedaan dus ze hebben hem hoe dan ook gehad.
Of ze em lezen is een 2e....

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:09

Ja maar van de niet aangetekende brief heb jij geen bewijs in je handen dat je hem verstuurd hebt.
Jij weet zelf wel dat ze hem hebben gehad,maar als het juridisch op aan komt is een gewone brief nier rechtgeldig

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:13

Ik heb een verzendbewijs meegekregen dat hij aangetekend is verstuurd. Is dat geen bewijs?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:15

Ja van de aangetekende heb je bewijs en dat is wel rechgeldig,maar weet je of hij wel uitgereikt is.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:16

Dat zou ik op kunnen vragen bij het postkantoor toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:17

De gewone post zal ook wel zijn aangekomen maar dat kan je nooit hard maken.
Als ze de aangetekende hebben geaccepteerd is het aan hun wat ze er mee doen. Als ze m niet lezen is dat hun eigen verantwoording.
Als je de pony gaat halen moet je idd het aanbetaalde bedrag terug storten minus eventueel gemaakte kosten.
Hier kan je de ook de kosten van het aangetekende versturen bij rekenen.
Dit moet je echter wel goed aangeven en hard kunnen maken, dus alle bewijzen goed bewaren.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:19

Pff wat een gedoe zeg. Bah....niks aan zo.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:20

je hebt toch een track en trace nummer,daar kun kijken of hij uitgereikt is aan de mensen

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:20

ja hoor, dat is wel bewijs. Maar ik zou toch eerste even uitzoeken of ook hij daadwerkelijk is aangeboden. Als hij is aangeboden en geweigerd of niet afgehaald, dan heb jij aan je inlichtingsplicht voldaan. dat zij de brief niet lezen oid, is hun eigen keuze en daar kun jij niets aan doen. Heb je geen ontvangstbevestiging gevraagt?