Paard verzekeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:59

Omdat wij bezig zijn met een paard te kopen (die verzekerd gaat worden) vroeg ik me af waar jullie verzekerd zijn? En of dit bevalt? En wat is de premie die jullie betalen?
We willen in ieder geval een all-risk verzekering, tegen alles beschermd dus,
maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Silence

Re: Paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:05

Ik heb het bewust niet gedaan. Ipv. elke maand premie te betalen zet ik elke maand een bedrag apart. Ik vind het nadeel van verzekeren, dan je gewoon een hoop geld kwijt bent als je de verzekering zelden of nooit nodig hebt. Door dat sparen heb ik ondertussen zo'n potje opgebouwd, dat mijn paard heel wat mag krijgen voordat ik het niet meer kan betalen. En als het niet nodig is ben ik het geld ook niet kwijt. In de ruim 3,5 jaar dat ik hem heb hebben we buiten de entingen nog maar 100,-extra kosten gehad dus zijn ook heel blij dat we niet al die tijd premie voor niks hebben betaald.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 13:10

Silence schreef:
Ik heb het bewust niet gedaan. Ipv. elke maand premie te betalen zet ik elke maand een bedrag apart. Ik vind het nadeel van verzekeren, dan je gewoon een hoop geld kwijt bent als je de verzekering zelden of nooit nodig hebt. Door dat sparen heb ik ondertussen zo'n potje opgebouwd, dat mijn paard heel wat mag krijgen voordat ik het niet meer kan betalen. En als het niet nodig is ben ik het geld ook niet kwijt. In de ruim 3,5 jaar dat ik hem heb hebben we buiten de entingen nog maar 100,-extra kosten gehad dus zijn ook heel blij dat we niet al die tijd premie voor niks hebben betaald.

Oke..
Wij hebben in ieder geval wel de keus gemaakt om het wel te doen, niet alleen omdat het om een redelijk duur paard gaat maar ook omdat we het risico niet willen lopen dat er wel wat gebeurd. Het is namelijk de bedoeling dat ik er mee ga starten etc en hij zal dus ook zo gemiddeld 1 keer in de week de trailer op moeten (lessen eens in de 2 weken en wedstrijd eens in de 2 weken). En nog wel wat meer redenen (4 jarig paard van vriendin van mij sprong een hek in en heeft voor duizenden euro's kliniek kosten gemaakt)
In ieder geval wel bedankt voor je reactie :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:04

Gebruik de zoekfunctie eens, deze vraag komt zo ongeveer elke maand langs.

Horseharvey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:04

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:22

Ik ben verzekerd via EFO en dit bevalt goed.

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:59

Wij ook bij hippozorg!
Bevalt heel goed :D

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:02

Ik heb mijn paard bij de EFO verzekerd en na onze ellende van dit jaar ben ik daar erg blij mee! Alles keurig afgehandeld, correcte mensen aan de telefoon. Erg tevreden!!

vuurberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:45

Hoi wij hebben onze paarden bij equipe verzekeringen verzekerd, heel betaalbaar.
Vind het toch ook heel belangrijk zo een vezekering, want je weet als het goed mis gaat dat je dan behoorlijk veel geld kwijt bent.