paardenverzekeringen, welke kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

paardenverzekeringen, welke kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:07

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn paard laten verzekeren, maar kom er moeilijk uit en ben dus benieuwd welke verzekeringen jullie hebben, en waarom je daarvoor gekozen hebt? mensen ervaring met de 'service' van deze verzekeringen? doen ze snel moeilijk of valt dat wel mee? e.d.

Ik heb de volgende verzekeringen opgevraagd, er zit opzich weinig prijsverschillen in.

EFO

+ betaling mogelijk in termijnen
+ 100% vergoeding bij blijvende ongeschiktheid.
+ 150,- eigen risico bij de ziektekostenverzekering per jaar.

Equine Risk

+ brand en diefstal e.d. meeverzekerd in 'basis' verzekering
+ 100% vergoeding blij blijvende ongeschiktheid.
+ bij basis verzekering al spoedeisende hulp meeverzekerd voor 75% van de verz. waarde (max 1500,-)
+/- ziektekostenverzekering 20% eigen risico, minimaal € 40,- per gebeurtenis.

Hippo Zorg

- blijvende ongeschiktheid alleen verzekerd wanneer direct medisch is gehandeld.
+ brand meeverzekerd
- 100% vergoeding bij dood, 'slechts' 90% vergoed bij blijvende ongeschiktheid.
Ziektekostenverzekering:
- 25% eigen risico per gebeurtenis.
- Wanneer meer als 3 behandelingen voor hetzelfde nodig zijn, worden slechts de 1e 2 behandelingen vergoed.

Hippo Paardenverzekeringen

+ brand is meeverzekerd.
+ 100% vergoed bij blijvende ongeschiktheid.
+ Betaling in termijnen is mogelijk.
+ dood/ongeschikt als gevolg van uitbreden in de wei is meeverzekerd
Ziektekostenverzekering:
+ alle ziektes zijn verzekerd. (kreupel, huidaandoening, niesen e.d.)

Equipe paardenverzekering:

+ ook vergoeding wanneer levensreddende operatie mislukt.
+ vergoeding bij brand, verdrinking e.d.
- 'slechts' 85% vergoed bij blijvende ongeschiktheid
+ geslaagde koliekoperaties worden ook vergoed in de basis verzekering (excl verblijf, medicijnen en voor- en nabehandelingen)
- acute levensbedreigende wonden en fracturen zijn ook al meeverzekerd (excl. operaties hieraan, vind dit wel een beetje krom??)
ziektekostenverzering:
- 25% eigen risico per gebeurtenis, minimaal € 50,-
- Moet door dierenarts die onder contract staat bij Equipe zijn behandeld.
- Wanneer binnen 21 dagen van de start van de verzekering iets opdoet word dit alleen vergoed al dit een ongeluk als oorzaak heeft. (opzich logisch, maar zag dat dit bij de andere niet is).
+ Wel bijna € 100,- per jaar goedkoper als de andere verzekeringen.

Hippozorg

+ brand meeverzekerd.
+ betalen in termijnen is mogelijk. (kost wel extra).
- 'slechts' 90% vergoed bij blijvende ongeschiktheid.
Ziektekosten:
- eigen risico van 25% per gebeurtenis, minimaal € 50,-

Op dit moment zit ik vooral te twijfelen tussen:
EFO (ivm 150,- eigen risico bij ziektekosten per jaar.)
Equine risk (ivm 'laag' eigen risico bij ziektekosten per gebeurtenis, en brand en diefstal al meeverzekerd is.)
Hippo paardenverzekeringen (ivm ziektes die worden vergoed, bij de meeste is dit 'alleen die ziektes zoals vermeld in het basispakket, ben bang er dan steeds nét buiten te vallen).

Heeft iemand ervaringen met deze of de andere die ik ook heb opgevraagd.

Graag advies!

p_ponypaard

Re: paardenverzekeringen, welke kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:16

wat betaal je ong. per maand aan de verzekering?

wat ik ook laatst nog hoorde is dat je bij sommige verzekeringen niet je eigen arts kunt kiezen..... maar ik weet niet of dit waar is.....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:43

Verplaatst van MD naar TAO.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:48

Mijn pony is verzekerd bij hippozorg. Heb hem pas een maand en hij is alleen verzekerd tegen dood door ziekte of ongeval dus hoop dat ik er nog lang geen gebruik van hoef te maken :P Ze doen totaal niet moeilijk bij de verzekering, ze moeten eerst langs komen om je paard/pony te 'keuren'. Er is gister iemand langs geweest die in 3 minuten alweer weg was, even stappen en draven op het harde en weg was hij.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:52

p_ponypaard schreef:
wat betaal je ong. per maand aan de verzekering?

wat ik ook laatst nog hoorde is dat je bij sommige verzekeringen niet je eigen arts kunt kiezen..... maar ik weet niet of dit waar is.....

bij equipe was dit idd bij de uitgebreide ziektekostenverzekering, dat je grote aandoeningen en operaties alleen mag laten behandelen door dierenartsen die bij hun onder contract staan. vond dit idd ook wel een minpunt. bij sommige was bij de beperkte ziektekostenverzekering (dus alleen doorverwijzingen naar een kliniek) dat er idd vastgestelde klinieken waren waaruit je dan moest kiezen voor de behandeling.

wat je betaald hangt af van het bedrag waar je je paard voor verzekerd. en welke verzekeringen je erbij neemt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:54

Kijk ook even naar de voorwaarden, zoals max leeftijd voor acceptatie en vooral, wat de voorwaarden vinden van oudere paarden; welke leeftijden, welke pecentages hanteert men bij verlaging van de verzekerde premie en wat betekend dat voor je maximale uitkering per geval en per jaar.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:12

Ik heb al 3 jaar Hippo Zorg voor mijn paard.
Heb em kwa vee arts kosten 6 keer nodig gehad.
Ging super netjes en voor ik de rekening had betaald van de veearts,stond het geld van Hippo al gestort op mijn giro.

Overal zitten voor en nadelen aan,ik heb ook eerst weken zitten lezen en kwam toch,ookal is ie wat duurder,bij hun aan.

Succes verder !!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:06

marsan.... mag ik eens vragen hoe oud je pony is en wat betaal je per maand? tot welk bedrag kun je uitgekeerd krijgen?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:48

p_ponypaard schreef:
marsan.... mag ik eens vragen hoe oud je pony is en wat betaal je per maand? tot welk bedrag kun je uitgekeerd krijgen?

kun je simpel via de websites uitrekenen voor je eigen paard of pony. je krijgt maximaal het verzekerd bedrag terug of maximaal 4500-5000 (verschilt per verzekering), wanneer je hem voor een hoger bedrag hebt verzekerd bij de ziektekosten.
bij overlijden gewoon het verzekerde bedrag.