Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lia_ schreef:De pensioneigenaar is wel degelijk, wettelijk gezien, de houder van de paarden.
Hij heeft namelijk de dagelijkse zorg over de dieren.
Houder en eigenaar zijn wettelijk gezien 2 heel verschillende dingen.
maybe2 schreef:ik heb zelf een pensionstal,maar ik heb de paspoorten alleen gezien toen ze hier op stal kwamen om te controleren of ze alle spuiten hebben gehad.verder vind ik het een beetje raar dat hij dat van je vraagt,net wat jij zegt,als je met je paard weg moet en hij is niet thuis moet jij zonder paspoort je paard vervoeren en dan ben je strafbaar.
alleen als de paarden hun jaarlijkse entingen krijgen dan vraag ik of ze mij de paspoorten even brengen om het te noteren in de paspoorten dat ze hun spuiten hebben gehad.maar de volgende dag krijgen ze hun paspoorten weer.
ik zou voor mezelf het paspoort niet afgeven.
als hij controle krijgt kunnen ze altijd de paspoorten een paar dagen later laten zien.
Breghje schreef:heb jij misschien meer info waar staat dat de pensionhouder ze moet kunnen overhandigen?
Lia_ schreef:Breghje schreef:heb jij misschien meer info waar staat dat de pensionhouder ze moet kunnen overhandigen?
Op de site van de PVE staat alles duidelijk uitgelegd: http://www.pve.nl
De PVE is een officiële organisatie die net als bijv. de AID of de politie bevoegdheden heeft en dus controles kan laten uitvoeren en aan de hand van de uitkomst maatregelen als boetes kan treffen.
Verschil tussen houder, bezitter en egenaar is kort gezegd als volgt:
Houder: Een zaak onder je macht hebben en je niet voor doen als eigenaar.
Bezitter: Een zaak onder je macht hebben en je voor doen als eigenaar.
Eigendom: Het meest omvattende recht wat een persoon kan hebben op een zaak.
KiWiKo schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs.
KiWiKo schreef:Paspoort is geen eigendomsbewijs.
randalinpony schreef:Als je dus het paard contant betaald hebt (en vaak gaat er dan nog steeds niets op papier) en de pensionhouder ook contant betaalt, zoals ik altijd gedaan heb, sta je nergens.
Paspoorten worden ook vaak niet op naam overgeschreven.
Mij werd dat ook pas duidelijk toen mijn paard ergens gestald werd waar idd sprake was van dreigende inbeslagname.
Dan zou je dus de vorige eigenaar van je paard als getuige moeten optrommelen...
Trouwens als je veel concoursen rijdt en weggaat voor trainingen enz, is het ook niet handig als je telkens het paspoort weer aan de pensionhouder moet overhandigen...