paardenverzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanNessa

paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:05

hallo bokkers weet niet of het hie goed staat maarja
was benieuwd wat je betaald per maand voor en paardenverzekering en hoe dat eigenlijk zit

deflin

Re: paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:07

ik betaal volgens mij voor een heel jaar 80 euries 4 jarige.
daarbij ben je verzekerd voor ongevallen, overlijden, ongeschikt, bliksem, en volgens mij was dat het.

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:10

ooh in mijn oren valt dat best mee of niet het blijft natuurlijk een hoop geld maarja ben het een beetje aan het berekenen hoeveel dat gaat kosten maar bij welke verzekering zit je dan

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:11

ik zit rond de 500 euro per jaar, veel meer dus dan diegene hierboven..
Het ligt aan de waarde van het paard wat je koopt en waar je het paard voor laat verzekeren..

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:12

deflin schreef:
daarbij ben je verzekerd voor ongevallen, overlijden, ongeschikt, bliksem, en volgens mij was dat het.

Bij wie verzeker jij je paardje dan want ik zit toch al gauw op 32 euro per maand?

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:14

juul23 : wow 500,- dat is toch wel heel veel

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:17

Ik betaal rond de 150,- per jaar. Pony is verzekerd bij hippozorg en verzekerd tegen acute dood, noodslachting, blijvend ongeschiktheid door een ongeval, brand, diefstal en is WA verzekerd dus bij schade aan derden :)

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:24

Ja, is een aardig bedrag maar iedere keer dat de DA bij mij komt heb ik een eigenrisico van 50 euro maar alles wat daarboven zit krijg ik terug van de verzekering..
Zo heb ik afgelopen jaar toch alweer 150 euro terug gehad..
Zie trouwens dat het 450 euro is per jaar

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:27

en betaal je dan als je een pony hebt ong wat minder als je een paard hebt?

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:30

Ik ben vanmorgen toevallig een aantal aan het vergelijken geweest. Het is maar net wat je allemaal gedekt wilt hebben en voor welke waarde. Bij mijn berekening kom ik uit op 134 eu per jaar en heb ik de grootste risico's gedekt. (equipe4 pakket) Dit is bij Equipe. Online kun je een premie berekenen.
http://www.fairmount-bv.nl

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:31

@VanNessa, wat je betaalt per jaar aan de verzekering is afhankelijk voor hoeveel jij je paard/pony wil verzekeren. Gangbaar is de kooprijs. Dus als je paard/pony voor 1000, wil verzekeren betaal je minder dan dat iemand een paard/pony voor 10.000 laat verzekeren.

Edit, en natuurlijk voor wat je je paard/pony wil verzekeren

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:33

Verschil pony/paard maakt niet uit..
Ik heb mijn paard erg uitgebreid verzekerd, vandaar dat ik na DA dus ook kosten terug krijg.
Met een jong paard kan je maar beter goed verzekerd zijn, er gebeure vaak onverwachte dingen en het is een grote klungel ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:19

TGS schreef:
deflin schreef:

Bij wie verzeker jij je paardje dan want ik zit toch al gauw op 32 euro per maand?

Onderlinge veeverzekering slochteren.
Heb mijn paard gekocht voor 1700 en is voor 3000 verzekerd. Geen ziektekostenverzekering dus.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:20

juul23 schreef:
Ja, is een aardig bedrag maar iedere keer dat de DA bij mij komt heb ik een eigenrisico van 50 euro maar alles wat daarboven zit krijg ik terug van de verzekering..
Zo heb ik afgelopen jaar toch alweer 150 euro terug gehad..
Zie trouwens dat het 450 euro is per jaar

volgens mij heb jij het over een ziektekostenverzekering of heb ik het mis

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:29

Daar heb ik m'n paard ook voor laten verzekeren ja, de basisverzekering uitgebreid en de ziektekosten uitgebreid

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:30

Dit topic hoort op TAO, dus ik verplaats het van MD naar TAO.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:50

ik heb die van mij uit de verzekering gehaald. dit naar aanleiding dat een vriendin van mij dr paard moest laten opereren in emmeloord en toen de rekening eenmaal bekend was á 4000,- toen was het; de verzekering dekt dit niet want dit is erfelijk. En dan had ze dr paard dus in het toppakket verzekerd. En een ander stalgenootje van mij heeft dr paard 20 jaar in de verzekering gehad, nooit nodig gehad en toen ze eenmaal hun nodig had was het; ja je paard is ondertussen te oud en daardoor wordt dit niet gedekt.
Toen heb ik besloten dat ik gewoon elke maand een X bedrag aan de kant zet voor als er wat gebeurt met me paard. Want ik ga me niet jaren lang scheel betalen terwijl ik eigenlijk geen DA nodig heb. Als er wat gebeurt dan heb ik wat appart staan en anders kan ik over een paar jaar een leuke vakantie vieren.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:20

als je dan in ene een operatie van laten we zeggen 5000 euro moet betalen, haal je het ook niet met je gespaarde euro's,
en dan zeg je ook niet van nou laat die operatie maar zitten want ik heb het geld niet!
het is trouwens algemeen bekend dat verzekeringen paarden vanaf 14 jaar niet verzekeren, of onder bepaalde voorwaarden (hogere premie e.d.)
In de voorwaarden staat duidelijk waar je wel en niet tegen verzekerd bent, als je hiervan op de hoogte bent kom je ook niet voor verrassingen te staan lijkt me.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:40

Nou ik heb dus hetzelfde idee over een paardenverzekering als blue_kim. Mijn paard is ook niet verzekerd ik zet gewoon elke maand 500 euro op mijn spaarrekening en die operatie van 5000 euro kan ik dan dus ook gewoon betalen. Hij heeft 9 weken terug in emmeloord gestaan, kosten emmeloord en huren veewagentje 860 euro armer.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:32

juul23 schreef:
als je dan in ene een operatie van laten we zeggen 5000 euro moet betalen, haal je het ook niet met je gespaarde euro's,
en dan zeg je ook niet van nou laat die operatie maar zitten want ik heb het geld niet!
het is trouwens algemeen bekend dat verzekeringen paarden vanaf 14 jaar niet verzekeren, of onder bepaalde voorwaarden (hogere premie e.d.)
In de voorwaarden staat duidelijk waar je wel en niet tegen verzekerd bent, als je hiervan op de hoogte bent kom je ook niet voor verrassingen te staan lijkt me.

als jij al 20 jaar bij diezelfde verzekering zit, dus paard vanaf zijn 3e jaar verzekerd bij hun, en dan opeens issie te oud, kom op dat slaat toch nergens op.
en als in de voorwaarden staat dat je verzekerd ben voor bv operaties ed en je heb een operatie maar omdat het erfelijk is wordt het niet vergoed, dan heb je echt het duurste van het duurste pakket, nou dan vind ik het schadalig geldplukkerij!

en een operatie van 5000 kan ik wel betalen hoor, daar is de spaarrekening voor en die is wel hoog genoeg, anders moet je geen paard nemen, als je daar niet op bedacht bent. en ach voor de mensen die het geld niet hebben, dan kan je altijd nog HvN inschakelen, schijnt te werken.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:50

Jij hebt je niet verdiept in de polisvoorwaarden, moeilijk is dat, lezen!
dat jij schijnbaar te krenterig bent om je paard goed te laten verzekeren moet je lekker zelf weten!
laat ik hier wijs zijn en verder niet reageren!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:02

ik zou pas krenterig zijn als ik geen geld zou hebben om mijn te laten behandelen als dat nodig mocht zijn, en zoals al eerder vermeld heb ik een goed gevulde spaarrekening waar ik dat gewoon allemaal van kan betalen. maar ik verdom het om voor een verzekering te betalen die ik misschien wel helemaal nooit nodig zal hebben of dat je zo'n geval hebt die niet vergoed wordt. dat anderen dat doen moet ieder voor zich weten, maar ik pas daar voor.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:30

@Juul: Dus ik ben ook krenterig omdat ik geen verzekering heb afgesloten? Het geld is er toch, waarom begin je dan zo te doen? Ik heb er express voor gekozen vanwege de vele negatieve verhalen, de ogen en haken aan vele verzekeringsmaatschapijen en ik door de bomen het bos niet meer zie. Door het op een spaarrekening te zetten vang ik ook nog rente en dat vindt ik ook wel leuk.
Zoek even de definitie op van krenterig, dan zie je dat er iets heel anders staat als wat jij beweert. Bijkomend feit hoe krenterig ben je als ik lees dat een verzekering 80 euro per jaar kost en ik elke maand 500 euro opzij zet???

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:32

Ik betaal zo'n 30,- in de maand, en dan is mijn paard verzekerd voor alles :j

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:34

betaal 490 per jaar