Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) gemske schreef:Dank je wel voor je antwoord!
De reistijden heb ik even snel via googlemaps gedaan, is meer om te vergelijken dan dat het serieuze planningen zijn
Bestemming in GB is omgeving Manchester trouwens.
De paardjes hebben geen problemen met reizen, maar zo'n lange reis hebben ze uiteraard nog nooit gemaakt.
De reis via Hull heb ik zelf een keer gemaakt (zonder paarden), wat me toen erg opviel was dat ik in de slaaphut veel hoorde van wat er in het autoruim gebeurde (de auto-alarmen). En ik zie het niet zo zitten om dan 11 uur stress op die pony's los te laten.
Wat zijn jouw ervaringen met de reacties van paarden op de geluiden op de boot? Ik weet dat je regelmatig kan gaan kijken, is dat goed geregeld?
gemske schreef:We gaan trouwens zowiezo in het weekend, dus als het een van de zuidelijkere overtochten wordt kan ik ook nog eventueel ergens een overnachting plannen, en daarmee de rustige tijden rond Londen opzoeken (als die er zijn)
maikymouse3 schreef:ik zou niet via Hull ga, de hele nacht op de boot is toch pittig voor de paarden. Een vriendin van mij vertrekt via Calais, die moet in Manchester aankomen met 2 paarden.
Een andere vriendin moet in de buurt van London zijn en vervoert haar paard ook via Calais.
Dit duut niet te lang en mocht het nodig zijn kan je bij je paarden kijken.
Ik zet ze liever langer rijdens op de wagen dan stil op de boot. Je weet niet hoe ze reagereen op de reis...
MysticTinker schreef:Ik ben een keer in Calais met het veer overgestoken. Een schoolreis met de bus. Echt ontzettend handig daar. Het veer is zo ontzettend groot, ik had niet eens door wanneer we de boot op reden, het loopt gewoon in elkaar door.
MysticTinker schreef:Die van Calais is ongeveer 180 meter lang.
Ik kan me herinneren dat die van Rotterdam rond de 200 meter was..? Dus twee keer zo groot lijkt me wat overdreven
Heeft niks te maken met de afmetingen van een boot.
mo_van_dijk schreef:Swell (deining) op de Noordzee?
Swell zijn golfperiodes langer dan 10seconden en laat de Noordzee in zijn 3-uurs spectrum maar gaan tot golven van een periode van 7.5seconden.
Tevens hebben 'shipshaped' schepen nauwelijks hinder van swell. Semi's (twee aan elkaar gekoppelde rompen) daarentegen wel. Waar heb je dan well swell? West-Afrika!