[OPG] Pony gaat zitten in de trailer en is heel onrustig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DinoBanani

[OPG] Pony gaat zitten in de trailer en is heel onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:41

Heey *D Ik heb een probleem..

Sinds een tijdje is mijn pony doodsbang om in de trailer te gaan. Ze liep er altijd zo in, niks geen problemen. Tijdens het rijden schommelde ze wel in de bochten maar daar zochten wij verder niks achter.

Onlangs gingen we naar een wedstrijd en reed er een kennis achter ons die daar ook heen ging. We maakten een bocht (voorzichtig) en opeens heel veel herrie uit de trailer, de auto schokte helemaal dus wij midden op de weg gestopt. Mn vader direct kijken stond ze gelukkig weer normaal maar helemaal te snuiven. Die kennis achter ons stapte uit en vertelde dat ze gezien had dat mn pony was gaan steigeren en met de voorbenen over de voorstang lag maar zich gelukkig zelf weer los wist te krijgen.

Dus wij nog voorzichtiger rijden als we ergens naar toe gingen met haar. Reden soms nog geen 30 als we over een rotonde of door een bocht gingen.

Laatst gingen we naar oefenparcours en de pony's waren best rustig. Op de terugweg ook niks gemerkt. Dus ik haalde thuis mn pony eruit zat er allemaal bloed op haar bips en diepe wonden bij haar heup en net boven de staart. Ik dus erg geschrokken en gelijk de trailer helemaal onderzocht op scherpe dingen maar helemaal niks gevonden, alleen wat haar aan de stangen.

We hebben er iemand naar laten kijken en die kon niks anders concluderen dan dat ze van angst moet zijn gaan zitten onderweg en toen ze zichzelf weer omhoog wilde krijgen met haar bips onder de stang is blijven steken en daardoor de wonden opgelopen heeft. Dit lijkt mij ook het meest logisch.

Twee weken terug had ik weer een wedstrijd en zou ik de trailer inlopen met mn pony. Maar ze stond stokstijf voor de trailer en ging er niet in, ze deed soms een paar stappen op de klep en liep er dan via de zijklep weer af (wat dus gevaarlijk is). Ik wilde haar niet bang maken dus met heel veel praten en snoepjes, ze ging er nog niet in! Op het laatst steigerde ze heel hoog dus wij longeerlijn achter haar bips ging ze er gelukkig in. Maar op cc deed ze weer hetzelfde. Ik kan haar niks verwijten ze is natuurlijk bang. Maar mijn vraag is dus: wie heeft dit eerder meegemaakt en waar zou het aan kunnen liggen?

Overigens is de trailer (2 paards) uitgerust met veiligheidskettingen en beschermplaatjes aan de zijkanten waar de benen zich bevinden.

Revanches

Re: [OPG] Pony gaat zitten in de trailer en is heel onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:58

Dit hoort thuis op Transport,Afspraken en overige.
Dus bij deze een verplaatsing van OPG-->TAO.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:03

Even een stipje :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:03

Is de bodem helemaal goed? Mijn paard liet zich in de bochten vallen tegen de wanden. Wat bleek er zat een zwakke plek in de bodem. Nieuwe bodem erin en ze blijft nu keurig staan.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:15

Cameraatje in de trailer hangen zodat je kan zien wat ze allemaal uitspookt onderweg. Is het mogelijk (als dat niet al zo is tenminste) om een ander paard ernaast te zetten dat lekker braaf is?
Gaat ze ook weleens op de trailer naar strand of bos? misschien vind ze de wedstrijden vervelend en koppelt ze dat automatisch aan de trailer en doet ze daarom zo.
Meer opties weet ik zo even niet te bedenken, succes!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:07

mijn paard heeft tijdens het rijden zijn hoofd gestoten (is 1.78m) wou er daarna slecht in toen hebben we besloten om een extra hoge trailer aan te schaffen en daarna liep hij er gewoon weer in. nu snap ik dat je niet gelijk een andere trailer kunt/wilt kopen maar misschien kun je een trailer lenen en kijken wat ze dan doet? die van mij had dus echt een trauma opgelopen in de oude trailer

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:19

Ja, misschien heeft ze wel wat gedaan in de trailer, en heeft ze nu angst voor jou trailer, ik weet ook niet hoe de schotten staan, maar mijn pony loopt zo in een 1,5 trailer, maar 2 paards is wat krapper door het schot, daar wou hij dus in eerste instantie niet inlopen, ik zou eens oefenen met een 1,5 trailer, kijken of ze daar wel in loopt, misschien vind ze het te krap? Als dat goed gaat, zou je ook weer een andere 2 paardstrailer kunnen lenen, gaat ze daar makkelijk in, heeft ze? denk ik een trauma aan jou trailer overgehouden. En wat hierboven word gezegd, bodem goed? En camera is een idee!

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 11:50

We hebben net een nieuwe trailer, en gaat bijna altijd met onze superbrave pony Star in de trailer.

Camera zat ik ook al aan te denken ja! Weet iemand misschien hoe duur die zijn?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:04

Camera hoeft helemaal niet zo duur te zijn (100,- /130,-). Ik heb een beveiligingscamera bij de bouwmarkt gehaald met een portable schermpje. Als je een beetje handig bent sluit je hem zo aan op het lampje in de trailer.....tv-tje mee op het dashboard en kijken wat er gebeurd.