Trailer kopen in Zevenhuizen Groningen? Niet doen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiwicon

Trailer kopen in Zevenhuizen Groningen? Niet doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 10:38

Wij zijn onlangs met een onveilige trailer de weg opgestuurd door iemand in Zevenhuizen Groningen. Er was ons verzekerd dat de trailer veilig was. Na de koop hebben wij ruim 250 km met de tralier gereden waarvan een dag later werd geconstateerd, door een garage, dat wij blij mochten zijn dat we het er levend afgebracht hadden. 2 banden waren op totaal doorgesleten. Verkoper had de trailer op deze plekken gezet zodat wij het niet konden zien tijdens de bezichtiging. Man koopt trailers op en verkoopt ze weer.

Toen wij zijn gaan reclameren zijn wij bedreigd en onbeschoft behandeld. Geen aardige ouwetjes uit Groningen dus.

Absoluut geen aanrader!!!!!!! :(

HT2009

Re: Trailer kopen in Zevenhuizen Groningen? Niet doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:42

Bij wie in Zevenhuizen was dit als ik mag vragen? Mijn vriendin gaat hier namelijk zaterdag bij één kijken.

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 15:05

Ik denk niet dat ik namen mag noemen hier maar mevrouw heeft een bloemennaam en meneer een zeer algemene nederlandse voornaam. Ze hebben meerder trailers staan en adverteren op marktplaats en speuders.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:15

Ken de persoon in kwestie niet, maar dit verhaal komt helaas vaker voor. Wij (trailerbedrijf) ruilen vaak genoeg trailers in die wij niet meer als "goed" kunnen verkopen. Dergelijke trailers worden door handelaars opgekocht en komen helaas vaak weer als "goed" op de markt met/zonder "oplapwerk"

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:03

Goed dat je waarschuwd +:)+

Wij kochten een nog vrij jonge trailer van een particulier, had zogenaamd ieder jaar z'n onderhoud gehad.
Trailer zag er prima uit, nieuwe banden en een degelijke bodem (daar hebben we goed naar gekeken).
Na een half jaartje brachten we de trailer voor een nieuw achterzeiltje bij een erkend bedrijf en als de trailer daar immers toch was dan mochten ze hem ook wel even nakijken:D
Veiligheid voorop immers ;)

Een dag later kregen we telefoon, of we even langs wilden komen want dit kon niet telefonisch :?
Bleek dat beide assen verrot waren en dat we heel heel heel erg veel geluk hadden gehad :oo
De trailer had volgens hun in al die jaren geen enkel onderhoud gehad omdat dit probleem anders al een aantal jaren eerder naar voren was gekomen _-:(

We zijn ons helemaal wild geschrokken, je vervoerd er immers wel je meest kostbare bezit in %)
Omdat de trailer verder in zeer goede staat verkeerde hebben we er nieuwe assen onder laten zetten, maar voor het totaal bedrag hadden we net zo goed een nieuwe trailer kunnen kopen.

Aan de buitenkant leek er met de trailer niets mis, het gebrek werd pas opgemerkt toen ze de wilen er af haalden :P

De volgende keer laat ik voor aankoop de trailer nakijken door een erkend bedrijf.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:07

hee ik woon daar, wat stom dat ze daar zo'n trailer verkopen,
ik zou niet weten wie je bedoelt want iedereen kent elkaar wel een beetje !
maar echt ik vind het egt stom en absurt van die mensen, dat ze je zo op de weg sturen !!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:31

Goed dat je iedereen waarschuwt.
Straks gebeuren er wel ongelukken!! En stel dat je ze kunt voorkomen.
Ik ben iig VOOR het uitvoeren van een ''aankoop'' keuring als je particulier een trailer koopt.

Dit heb ik meerdere keren aan verkopers gevraagd of ik deze kon uitvoeren mocht ik tot koop over gaan.
Uiteindelijk toch maar bij een bedrijf gekocht.

Heeft degene nu ook 2 trailers te koop staan?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:40

Ik weet wel welke je bedoeld, heb er namelijk vorig jaar zelf ook 1 gekocht. En ze vern**ken de boel mooi.
Had namelijk 1 met een verkeerd kenteken, heb ze gemaild en kon hem weer terug brengen. Achteraf gelukkig allemaal zo goed gegaan ( had spijt dat ik hem had gekocht, toen ik hem beter bekeek) Maar hij snapte er niks van(zogenaamd), ze hadden het nummer overgeverfd!

Heb daarna een trailer gekocht bij Impex, weet ik zeker dat alles goed is.

Mag je de straat wel noemen? want die weet ik wel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:19

ismy schreef:
maar echt ik vind het egt stom en absurt van die mensen, dat ze je zo op de weg sturen !!

Ehm, er bestaat ook nog zoiets als onderzoekplicht. Wanneer de banden op een deel kaal zijn, heeft de rest waarschijnlijk ook veel geleden en had je dat op kunnen merken en besluiten er iets aan te doen.

Enne, doorgerotte assen op een "jonge" trailer?? Hoe oud was die trailer dan? Wat voor merk? Ik ben in de loop van de jaren de gekste dingen tegen gekomen, maar doorgerotte assen heb ik nog nooit gezien.

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:31

Citaat:
Goed dat je iedereen waarschuwt.
Straks gebeuren er wel ongelukken!! En stel dat je ze kunt voorkomen.
Ik ben iig VOOR het uitvoeren van een ''aankoop'' keuring als je particulier een trailer koopt.

Dit heb ik meerdere keren aan verkopers gevraagd of ik deze kon uitvoeren mocht ik tot koop over gaan.
Uiteindelijk toch maar bij een bedrijf gekocht.

Heeft degene nu ook 2 trailers te koop staan?

Ja, klopt.

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:41

Citaat:
Ehm, er bestaat ook nog zoiets als onderzoekplicht. Wanneer de banden op een deel kaal zijn, heeft de rest waarschijnlijk ook veel geleden en had je dat op kunnen merken en besluiten er iets aan te doen.

Enne, doorgerotte assen op een "jonge" trailer?? Hoe oud was die trailer dan? Wat voor merk? Ik ben in de loop van de jaren de gekste dingen tegen gekomen, maar doorgerotte assen heb ik nog nooit gezien.

Ja, een eigen schuld dikke bult antwoord had ik wel verwacht. Helaas zijn we blijkbaar niet allemaal zo technisch onderlegd als u. Wij hebben 'm niet ongezien gekocht hoor. Profiel was goed maar banden waren uitgedroogd. Dat konden wij daar onder de bomen niet zien. Trailer heeft waarschijnlijk op de gaten gestaan anders waren we er nooit aan begonnen. Verkoper heeft ook de plicht waar voor je geld te leveren. En in dit geval was het ronduit gevaarlijk.

Ik mag hopen dat u niet zo'n verkoper bent????????

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:49

En daarom dus nooit een trailer kopen die je alleen maar "gezien" hebt. Je gaat er je paard mee vervoeren zeg, belangrijk genoeg het ding éven naar een garage te brengen en te laten checken.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:01

Daarom wordt het de hoogste tijd voor een APK op paardentrailers! Gewoon verplicht stellen! Ik kom zoveel ellende tegen: gortdroge banden (ook al is het profiel nog dik in orde), versleten koppelingen, bodems die ronduit gevaarlijk zijn (ook al ligt er nog zo'n mooie gietvloer in, dit vraagt onderhoud!).

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:05

ikke schreef:
ismy schreef:

Betreft een Wesco van 7 jaar oud

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:12

GamblersCup schreef:
En daarom dus nooit een trailer kopen die je alleen maar "gezien" hebt. Je gaat er je paard mee vervoeren zeg, belangrijk genoeg het ding éven naar een garage te brengen en te laten checken.

Ik geloofde de verkoper op z'n mooie blauwe ogen toen hij zij dat de trailer ieder jaar keurig z'n onderhoud had gehad.
De trailer zag er spik en spam uit, had net nieuwe banden.
We hebben de vloer en de wanden gecontroleerd en dat was prima in orde.
Dan ga je er toch niet van uit dat de assen rot zijn :?
Omdat de trailer net een beurt zou hebben gehad, hebben we hem pas een half jaartje later laten nakijken.

Gelukkig zou jou zoiets nooit overkomen zo te horen......... O:)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:14

oei wat eng ! gelukkig is er niks gebeurd
maar heel erg dat mensen zulke dingen doen en andere in gevaar brengen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:35

diessel schreef:
Gelukkig zou jou zoiets nooit overkomen zo te horen......... O:)

Nee inderdaad, dat zou mij niet overkomen.

Paarden veilig vervoeren vind ik belangrijk genoeg om eventuele verborgen gebreken, die dus niet op het eerste oog en door een leek te zien zijn, op te sporen.
Als iemand zegt de trailer trouw te hebben laten gekeurd, laat die papieren dan maar zien. Mensen op hun woord geloven doe ik al lang niet meer.

Als je een auto gaat kopen, laat je die toch ook keuren voordat je er geld aan uit geeft en er mee wil rijden? Voor je eigen veiligheid? Veiligheid van het paard achter me vind ik net zo belangrijk.

kiwicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:35

Citaat:
Daarom wordt het de hoogste tijd voor een APK op paardentrailers! Gewoon verplicht stellen! Ik kom zoveel ellende tegen: gortdroge banden (ook al is het profiel nog dik in orde), versleten koppelingen, bodems die ronduit gevaarlijk zijn (ook al ligt er nog zo'n mooie gietvloer in, dit vraagt onderhoud!).

Dat is geen gek idee.

Waar moet je dan trouwens op letten bij een gietvloer???

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:43

kiwicon schreef:
Citaat:

Dat is geen gek idee.

Waar moet je dan trouwens op letten bij een gietvloer???

Vooral langs de wanden en bij de achterklep opletten of de kit niet weg is (of poreus). Als je met je duim op het rubber drukt en er zit beweging in: foute boel! Let ook op met platen die tegen de zijwanden zijn gemonteerd. Vaak zijn die achteraf gemonteerd om wat ellende van de zijwanden weg te moffelen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:44

Is het niet zo dat als het uit eerste hand is, je de naam wél mag noemen? Is misschien wat makkelijker.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:18

En juist bij Wesco trailers moet je extra goed opletten.
Deze zijn vaak niet goed afgewerkt waardoor deze extra snel kunnen gaan rotten.
Ik heb ook een Wesco gehad en deze had binnen 6 jaar al een rotte wand, en een andere wand begon ook al. Na 7 jaar ging de bodem ook nog eens.
Ook om mij heen zie ik veel te veel jonge Wesco trailers met rotte wanden en bodems. Voor mij dus geen Wesco weer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:22

Bij elke paardentrailer moet je opletten... Nieuw of gebruikt, van particulier of van een bedrijf.

Ik zeg een aankoopkeuring laten doen bij een erkend bedrijf (die geen banden heeft met de verkoper) en elk jaar laten nakijken als je hem hebt gekocht!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:11

Citaat:
Ehm, er bestaat ook nog zoiets als onderzoekplicht.

Dat klopt. Maar de mededelingsplicht van de verkoper gaat wel vóór de onderzoeksplicht van de koper!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:30

annastasia schreef:
En juist bij Wesco trailers moet je extra goed opletten.
Deze zijn vaak niet goed afgewerkt waardoor deze extra snel kunnen gaan rotten.
Ik heb ook een Wesco gehad en deze had binnen 6 jaar al een rotte wand, en een andere wand begon ook al. Na 7 jaar ging de bodem ook nog eens.
Ook om mij heen zie ik veel te veel jonge Wesco trailers met rotte wanden en bodems. Voor mij dus geen Wesco weer.

Wij zijn verder erg tevreden met onze trailer.
Bij aankoop hebben wij veel aandacht besteedt aan de vloer en de wanden.
Op de assen na mankeerde er niets aan, wat pas aan het licht kwam toen ze de wielen er af haalden.
Volgens mij hebben we gewoon pech gehad.

Het is dus verstandig om een trailer direct na aankoop grondig te laten nakijken :)*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:34

Direct na aankoop? Wat dacht je van voor de koop..... Als ze moeilijk doen, weet je sowieso dat de trailer niet goed is!