Ziektekostenverzekering voor paard opzeggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus

Ziektekostenverzekering voor paard opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:15

Ik heb een 22-jarige merrie die al 4 jaar volledig met pensioen is. Ze staat bij een boer met een paar andere paarden en loopt lekker veel buiten. Voordat ze met pensioen ging heeft ze veel gezondheidsklachten gehad. Variërend van uierontstekingen (niet dragend) tot allerlei kreupelheden, vanalles en nog wat in elk geval. Heb in 7 jaar tijd ongeveer 8000 euro dierenartskosten gemaakt. Ik ben verzekerd voor ziektekosten en daardoor krijg ik 80% van de kosten vergoed, na aftrek van een eigen risico van 150 euro. Ben dus heel blij geweest met die verzekering de afgelopen jaren.

Nu ze met pensioen is en niks meer doet, heeft ze ook zelden nog ergens last van. Op eens een ontstoken oog of mok na niks spannends. Nu ben ik aan het overwegen om de verzekering op te zeggen. Ik betaal 170 euro per half jaar dus 340 euro per jaar en heb dus ook nog dat eigen risico van 150 euro. Ik moet dus minimaal bijna 500 euro kosten per jaar maken om de verzekering terug te verdienen.

Van de ene kant denk ik: nu opzeggen, ik heb er tot nu toe alleen maar geld mee verdiend maar nu ze niks meer heeft al een tijd kost het alleen maar geld. Van de andere kant: wat als ze wel iets spannends krijgt? Als ze echt iets ernstigs zou krijgen dan denk ik dat inslapen een betere optie voor haar is, gezien haar verleden en toch redelijk versleten benen. Dus of ik haar dan nog zou laten opereren etc. betwijfel ik. Van de andere kant kan ik hoge kosten wel dragen, mocht ik toch iets willen laten doen en ze is niet meer verzekerd.

Iemand die ook voor deze keuze gestaan heeft? Wat heb je toen gedaan?

zigranta

Re: Ziektekostenverzekering voor paard opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:59

Ik heb mijn paard ook verzekerd gehad en was toen erg blij het eerste jaar werd hij flink ziek met een kostenplaatje van toen ongeveer 1500 gulden.Daarna eigenlijk nooit meer wat ernstigs gehad en de verzekering dus ook niet meer nodig gehad(ondertussen overleden aan een oorzaak waar ik ook niets tegen had kunnen doen met een ziekteverzekering)Als ik inderdaad voor jou paardje zou moeten overwegen wel of niet zou ik hem stopzetten omdat als er iets ernstigs aan de hand zou zijn inslapen waarschijnlijk de beste optie is voor het paard. (narcose op die leeftijd is volgens mij ook een groot risico)

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 16:16

Helaas is vandaag, volledig plotseling, mijn paardje Tonko overleden. Ze is heel vredig heengegaan zonder pijn.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:30

sterkte met dit verlies,fijn dat ze rustig is heen gegaan zonder stress.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:46

Gelukkig heeft ze geen pijn gehad en is ze vredig gegaan. Niettemin veel sterkte met het verlies :(:)

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:28

gecondoleerd, sterkte!

mooney1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:33

Jeetje zeg das ook wat.
Veel sterkte ermee.
Suus schreef:
Helaas is vandaag, volledig plotseling, mijn paardje Tonko overleden. Ze is heel vredig heengegaan zonder pijn.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:42

Dank je wel allemaal.