Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 17:00

Ik verbaas me de laatste tijd enorm over de kwaliteit van verkoopadvertenties van een paard.
De foto's zijn vaak niet om aan te zien, soms meerdere van het hoofd (na 1 foto weet ik het ook wel of ie wel of niet te lelijk is om aan te zien), "Z" paarden die volledig op de voorhand lopen, onscherp, te klein formaat foto etc.
Ook de tekst laat vaak te wensen over. Naast de spelfouten ontbreekt vaak belangrijke info of staat er juist een penny verhaal van enkele kantjes bij.
Is het paard al eens eerder wel of niet gekeurd geweest?
Ondeugden worden liever ook niet genoemd. Moet je eerst weer bellen voordat je daar achter komt.

Het ontbreken van een vraagprijs irriteert me ook. Als je de omschrijvingen moet geloven zijn het allemaal toppers dus ook dure paarden. Maar wat verstaat men nu onder hogere prijsklasse? > 10, 20 of 30 duizend euro?
Je wilt toch iets verkopen en hebt daar een prijs bij in gedachte, geef deze dan ook aan.

Wat vinden jullie van de advertenties in het algemeen en waar ergeren jullie je evt. aan?

patserke

Re: Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:04

ja hier ook eentje die zich eraan irriteerd.
vaak is het maar een kort verhaaltje met weinig info. en moet je hen een email of pb sturen.
ook vaak geen foto of een foto zonder beweging wat ik toch graag zie ipv een paard dat eet.
en idd de vraagprijs.. op mp zie je ook veel mensen onnodige bedragen bieden zoals 400 euro op een paard waar staat dat je kan bieden. zet er dan een vraagprijs bij zodat ze ook reeel kunnen bieden

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:09

Ik ben het grotendeels met je eens, maar de vraagprijs snap ik. Als iemand interesse heeft belt hij/zij wel. Dan hoeft niet Jan en alleman de vraagprijs te weten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:11

voor meer info kun je toch mailen, ik heb er nu een gekocht die op de foto er niet top uitzag..Gras etent in de wei. Ik bedoel hoe minder je zelf er in zet, hoe meer mensen zelf moeten informeren en hoe sneller je er achterkomt wat de bedoelingen met het paard zijn :). Dus nee ik kan je irritantie niet delen ;)

overigens slechte rijfoto's wel, dan zou ik toch ook de mooiste kiezen. Maar misschien waren dat al de betere :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:13

Ik vind toch ook wel dat iig de basis informatie in een advertentie moet staan, ben eht wel met de TS eens. OOk de vraagprijs, in een paard van 10.000 euro kan ik wel interesse hebben, als ik 20.000 kost niet meer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 01:24

Op Sporthorses stond er ergens bij afstamming: niet belangrijk x niet belangrijk ofzoiets. Eh, pardon? Ik vind het toch echt wel fijn als ik van te voren weet of ik naar een Gribaldi ga kijken, naar een Berlin, naar een Samber of naar een Renovo :D

Vraagprijs zou ik er zelf ook niet bijzetten, dat gaat echt niet heel de Benelux iets aan. Ben je echt geinteresseerd dan hoor ik je wel :D Ik vind het wel vervelend als men dan vervolgens telefonisch ook niks wil zeggen, 'dan moet ik maar komen kijken'. Moet ik nu echt naar Friesland rijden om te horen dat een paard zo'n 10,000 Euro boven het budget ligt :?

Waar ik ook niet blij van wordt is onjuiste informatie. Als ik voor een zwarte hengst ga kijken, wil ik geen bruine voor me zien. Als ik naar een paard van 1,70 ga kijken en er staat ineens een E-pony voor me kijk ik ook vreemd op. Of paarden met papieren, waarmee ze dan bedoelen een paspoort en ouders zijn bij hen bekend (hengst van de buren ofzo :+ )

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:37

Urielle schreef:
Op Sporthorses stond er ergens bij afstamming: niet belangrijk x niet belangrijk ofzoiets. Eh, pardon? Ik vind het toch echt wel fijn als ik van te voren weet of ik naar een Gribaldi ga kijken, naar een Berlin, naar een Samber of naar een Renovo :D

Vraagprijs zou ik er zelf ook niet bijzetten, dat gaat echt niet heel de Benelux iets aan. Ben je echt geinteresseerd dan hoor ik je wel :D Ik vind het wel vervelend als men dan vervolgens telefonisch ook niks wil zeggen, 'dan moet ik maar komen kijken'. Moet ik nu echt naar Friesland rijden om te horen dat een paard zo'n 10,000 Euro boven het budget ligt :?

Waar ik ook niet blij van wordt is onjuiste informatie. Als ik voor een zwarte hengst ga kijken, wil ik geen bruine voor me zien. Als ik naar een paard van 1,70 ga kijken en er staat ineens een E-pony voor me kijk ik ook vreemd op. Of paarden met papieren, waarmee ze dan bedoelen een paspoort en ouders zijn bij hen bekend (hengst van de buren ofzo :+ )

hier sluit ik mij bij aan. Maar ik snap ook wel dat je als verkoper niet het achterste van je tong laat zien. De meeste verkopers willen niet dat het paard (meestal dan een pony) in de handel terecht komt en tijdens een telefoongesprek of bezoek kun jij nagaan of de kijker een geschikte baas kan zijn en of de toekomstige ruiter geschikt is voor het paard.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:38

dubbel gepost

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:47

Tja, ik ben zelf juist meer het tegenovergestelde.
Bij ons zijn afgelopen maand twee pony's weggegaan wegens ruimtegebrek.
Heb daarvan juist hele lange advertenties gemaakt, omdat ik het juist belangrijk vind zoveel mogelijk informatie te verstrekken; ik wil toch zeker wel dat mijn pony naar een geschikt iemand gaat?
Dus, vertel ik eerlijk alle karaktereigenschappen en ervaringen, dan kan iedereen zelf bepalen of dit aanspreekt.
Prijzen heb ik er ook gewoon bij gezet; rijk wordt ik toch niet van zo'n verkoop, dus wat maakt mij het uit wie dat weet ;)
Ook had ik per pony zo'n 30 foto's en wat filmpjes erbij.

Tja, mensen die dan uiteindelijk ook komen kijken kun je haast donder op zeggen dat ze de pony na bezichtiging gelijk kopen; ze wisten er immers alles al van voordat ze kwamen dus kan de pony haast niet anders dan in de smaak vallen :D

Kreeg gister net na sluiting nog een mooi compliment van een bokker die ik niet ken over de advertentie van de arabier :)

Ik erger me dus inderdaad aan te korte beschrijvingen maar met name aan topics zonder foto's; je wilt als aspirant-koper toch wel weten voor wat voor paard je moeite aan het doen bent?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:35

Ik ben het ook met TS eens ik zie hier op bokt ook wel eens advertenties die je eerst moet ontcijferen door de spelfouten en vervolgens de leeftijd geslacht nog niet weet..
Er zit echt veel verschil daarin als wij op mijn stage klanten krijgen (morgen bijvoorbeeld) ik heb dat paard vandaag van top tot teen gewassen die staat er echt op zijn best bij.
Ben ook wel eens ergens naar een paardgaan kijken bij een handelsstal dat paard bleek een donkere voste zijn ipv bruin, miste een ijzer en er zaten klitten in zijn staart enz ik snap dat echt niet willen ze die nou verkopen aan mij of niet?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:55

bonzwa schreef:
miste een ijzer en er zaten klitten in zijn staart enz ik snap dat echt niet willen ze die nou verkopen aan mij of niet?

Dat zou mij ook rustig kunnen overkomen hoor :+ Zowiezo kom ik zo min mogelijk aan de staarten van mijn beestjes en een ijzer kunnen ze er op ieder moment aftrappen...

Waar ik me vooral aan erger is dat mensen een heel verhaal vertellen met weinig informatie :7 Hoofddingen die er altijd in moeten staan zijn vind ik; stokmaat leeftijd papieren en behaalde prestaties. Maar maak geen verhaal van ja paard is tussen de 160 en 170 maar is nog nooit officieel gemeten etc etc. :o :(:)
Waar ik me trouwens ook aan erger is dat mensen blijkbaar niet weten dat paarden verjaren op 1 januari... Dan denk je van goh die loopt er leuk bij voor een 3 jarige terwijl die dan al 4 is en het resultaat dan duidelijk minder is...

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:02

Rianneke schreef:
bonzwa schreef:
miste een ijzer en er zaten klitten in zijn staart enz ik snap dat echt niet willen ze die nou verkopen aan mij of niet?

Nee ik kam ook de staarte niet maar wel als er klanten zouden komen en dat ijzer miste die al een tijdje dat zag je wel maar ik bedoelde gewoon dat het er niet op leek dat ze graag wilden verkopen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:04

mijn grootste ergenis is geen vraagprijs bij de advertentie.
meestal kan je zelf wel een beetje inschatten in welke klasse een paard valt maar 1x ging ik echt de mist in.
na contact bleek het paard 15000/20000 euro duurder dan mijn schatting. :o [ja,erg]
tegenwoordig is het bij mij,geen prijs,geen intresse.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:08

bonzwa schreef:
Nee ik kam ook de staarte niet maar wel als er klanten zouden komen en dat ijzer miste die al een tijdje dat zag je wel maar ik bedoelde gewoon dat het er niet op leek dat ze graag wilden verkopen.

Het zal er ook aan liggen bij welke handelsstal je bent geweest... Zijn het voornamelijk lagere prijsklasse beesten of vooral hogere prijsklasse... Een stal leuke sportpaarden worden vaak netter voorgestelt als een stal recreatiepaarden. Stom maar zo is het nou eenmaal. Als de marges laag zijn stoppen ze er zo min mogelijk tijd in om nog een beetje winst te maken!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:10

ben ook ernstig op zoek naar een paard en irriteer me idd ook erg aan onjuiste advertenties.
of als mankementen niet worden gemeld ed :)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:11

Rianneke schreef:
bonzwa schreef:

Het zal er ook aan liggen bij welke handelsstal je bent geweest... Zijn het voornamelijk lagere prijsklasse beesten of vooral hogere prijsklasse... Een stal leuke sportpaarden worden vaak netter voorgestelt als een stal recreatiepaarden. Stom maar zo is het nou eenmaal. Als de marges laag zijn stoppen ze er zo min mogelijk tijd in om nog een beetje winst te maken!

Ja dit idee heb ik ook maar dat was een uitzondering het ging om een spring stal en een paard dat M sprong en waar ze 15.000 euro voor wouden hebben.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:13

Rianneke schreef:
bonzwa schreef:

Dat zou mij ook rustig kunnen overkomen hoor :+ Zowiezo kom ik zo min mogelijk aan de staarten van mijn beestjes en een ijzer kunnen ze er op ieder moment aftrappen...

Waar ik me vooral aan erger is dat mensen een heel verhaal vertellen met weinig informatie :7 Hoofddingen die er altijd in moeten staan zijn vind ik; stokmaat leeftijd papieren en behaalde prestaties. Maar maak geen verhaal van ja paard is tussen de 160 en 170 maar is nog nooit officieel gemeten etc etc. :o :(:)
Waar ik me trouwens ook aan erger is dat mensen blijkbaar niet weten dat paarden verjaren op 1 januari... Dan denk je van
goh die loopt er leuk bij voor een 3 jarige terwijl die dan al 4 is en het resultaat dan duidelijk minder is...

Als ze een laat veulen zijn, als in van augustus dan is het helemaal niet raar als ze die nog als 3-jarige zetten in maart. Ondanks dat ze dan officieel al 4 zijn. Het enige verschil is dat je eerder verder mag met wedstrijden. Zeggen dat het een 3-jarige is beschermt het paard voor een deel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:18

bonzwa schreef:
Ja dit idee heb ik ook maar dat was een uitzondering het ging om een spring stal en een paard dat M sprong en waar ze 15.000 euro voor wouden hebben.

Dan is het idd wel raar dat het beest er niet netjes bij stond :(:)

Mizora schreef:
Als ze een laat veulen zijn, als in van augustus dan is het helemaal niet raar als ze die nog als 3-jarige zetten in maart. Ondanks dat ze dan officieel al 4 zijn. Het enige verschil is dat je eerder verder mag met wedstrijden. Zeggen dat het een 3-jarige is beschermt het paard voor een deel.

Waarom zou dat een paard beschermen? Zodra dat beest bij jou de stoep afloopt kun je weinig meer beschermen :(:)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:22

dat gevoel heb ik dus ook!
ik kijk regelmatig voor 3 jarige en 4 jarige paarden, en dan kom je qua advertentie tekst een heel leuk paard tegen en dan krijg je een foto te zien waarvan je eigenlijk niks van kan maken, ik denk dat veel mensen snel doorklikken omdat ze natuurlijk wel een beetje beeld van het paard willen hebben!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:23

Destinietje schreef:
Ik ben het grotendeels met je eens, maar de vraagprijs snap ik. Als iemand interesse heeft belt hij/zij wel. Dan hoeft niet Jan en alleman de vraagprijs te weten.

en toch houd het me tegen als ik ooit zou bellen, heb liever zekerheid over de prijs enz

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:25

Omdat mensen die snel hoog de sport in willen het paard eerder laten staan aangezien ze nog een half jaar moeten wachten voordat ze uberhaupt wedstrijden mogen rijden (pas vanaf oktober)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 18:31

mariska32 schreef:
mijn grootste ergenis is geen vraagprijs bij de advertentie.
meestal kan je zelf wel een beetje inschatten in welke klasse een paard valt maar 1x ging ik echt de mist in.
na contact bleek het paard 15000/20000 euro duurder dan mijn schatting. :o [ja,erg]
tegenwoordig is het bij mij,geen prijs,geen intresse.

ik ben wel eens helemaal naar limburg gereden. Bleek dat we de vraagprijs in het limburgs accent verkeerd verstaan hadden. Die vergissing werd ons eigenlijk al gelijk duidelijk toen we hem op stal zagen staan, dus wij nog eens heel voorzichtig naar de prijs vragen..... tja toen maar weer een paar uur naar huis gereden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:37

Mizora schreef:
Omdat mensen die snel hoog de sport in willen het paard eerder laten staan aangezien ze nog een half jaar moeten wachten voordat ze uberhaupt wedstrijden mogen rijden (pas vanaf oktober)

Dat houd ze denk ik niet tegen hoor. Als het een 3 jarige met duidelijke kwaliteit is dan hebben ze dat gedult wel ;)

jury schreef:
ik ben wel eens helemaal naar limburg gereden. Bleek dat we de vraagprijs in het limburgs accent verkeerd verstaan hadden. Die vergissing werd ons eigenlijk al gelijk duidelijk toen we hem op stal zagen staan, dus wij nog eens heel voorzichtig naar de prijs vragen..... tja toen maar weer een paar uur naar huis gereden.

:(:) Dat is toch wel een spijtige misser!

Maar wat ik blijf vinden; eerlijkheid staat voorop!
Ik ben pas nog naar een paard wezen kijken wat volgens de eigenaar soms lucht zoog... Beest had erg leuke papieren en ik zoek nog iets leuks om mee te fokken. Nou beest uit de stal gehaalt in de bak zijn gangen laten zien en opgemeten alles was erg leuk totdat ik zijn gebit bekeek... Dat was dus niet het gebit wat hoort van een paard wat soms lucht zuigt... Er was weinig meer van de voortanden over :(:) Gelukkig was dit maar 40 km rijden heen maar alsnog zonde!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:38

Wij hebben 2 maanden geleden actief gezocht naar een nieuw paard en ik heb me er ook enorm over verbaasd. Een correcte advertentie opstellen blijkt voor vele moeilijk te zijn, terwijl dit de verkoop van een paard vele malen makkelijker kan maken. Ik klik zelf namelijk weg als de foto's niet aanspreken, terwijl dit meestal meer aan de fotograaf ligt dan aan het paard zelf.

Uiteindelijk hebben we 200 km gereden voor de pony die we hebben gekocht, maar daarbij was het gevoel gelijk goed. Mensen waren eerlijk en aardig en daardoor hebben de gok gewaagd om zo'n eind te rijden voor een pony.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:52

Ik begrijp je ergernis Ts. Aan de andere kant zie ik toch ook regelmatig goede adv. op bokt voorbij komen waarna er een reactie wordt gegeven in de trant van "vp" en dat was het of vragen die al uitgebreid staan verteld in het verhaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik iemand die alleen maar "vp" schrijft, niet eens antwoord zal geven.

Ik vind het vervelender dat het paard niet fatsoenlijk is bekapt voordat ik kom, dan een foto die niet zo mooi is. Als je 7.000 euro vraagt kun je toch voor 30,00 euro wel even de smid laten kopen wanneer je je paard wilt verkopen.

Maar echt Ts ik snap heel goed wat je bedoelt en het is gewoon jammer want dit maakt de zoektocht niet echt leuk.