Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:Op Sporthorses stond er ergens bij afstamming: niet belangrijk x niet belangrijk ofzoiets. Eh, pardon? Ik vind het toch echt wel fijn als ik van te voren weet of ik naar een Gribaldi ga kijken, naar een Berlin, naar een Samber of naar een Renovo![]()
Vraagprijs zou ik er zelf ook niet bijzetten, dat gaat echt niet heel de Benelux iets aan. Ben je echt geinteresseerd dan hoor ik je welIk vind het wel vervelend als men dan vervolgens telefonisch ook niks wil zeggen, 'dan moet ik maar komen kijken'. Moet ik nu echt naar Friesland rijden om te horen dat een paard zo'n 10,000 Euro boven het budget ligt
![]()
Waar ik ook niet blij van wordt is onjuiste informatie. Als ik voor een zwarte hengst ga kijken, wil ik geen bruine voor me zien. Als ik naar een paard van 1,70 ga kijken en er staat ineens een E-pony voor me kijk ik ook vreemd op. Of paarden met papieren, waarmee ze dan bedoelen een paspoort en ouders zijn bij hen bekend (hengst van de buren ofzo)
bonzwa schreef:miste een ijzer en er zaten klitten in zijn staart enz ik snap dat echt niet willen ze die nou verkopen aan mij of niet?
Rianneke schreef:bonzwa schreef:miste een ijzer en er zaten klitten in zijn staart enz ik snap dat echt niet willen ze die nou verkopen aan mij of niet?
bonzwa schreef:Nee ik kam ook de staarte niet maar wel als er klanten zouden komen en dat ijzer miste die al een tijdje dat zag je wel maar ik bedoelde gewoon dat het er niet op leek dat ze graag wilden verkopen.
Rianneke schreef:bonzwa schreef:Nee ik kam ook de staarte niet maar wel als er klanten zouden komen en dat ijzer miste die al een tijdje dat zag je wel maar ik bedoelde gewoon dat het er niet op leek dat ze graag wilden verkopen.
Het zal er ook aan liggen bij welke handelsstal je bent geweest... Zijn het voornamelijk lagere prijsklasse beesten of vooral hogere prijsklasse... Een stal leuke sportpaarden worden vaak netter voorgestelt als een stal recreatiepaarden. Stom maar zo is het nou eenmaal. Als de marges laag zijn stoppen ze er zo min mogelijk tijd in om nog een beetje winst te maken!
Rianneke schreef:bonzwa schreef:miste een ijzer en er zaten klitten in zijn staart enz ik snap dat echt niet willen ze die nou verkopen aan mij of niet?
Dat zou mij ook rustig kunnen overkomen hoorZowiezo kom ik zo min mogelijk aan de staarten van mijn beestjes en een ijzer kunnen ze er op ieder moment aftrappen...
Waar ik me vooral aan erger is dat mensen een heel verhaal vertellen met weinig informatieHoofddingen die er altijd in moeten staan zijn vind ik; stokmaat leeftijd papieren en behaalde prestaties. Maar maak geen verhaal van ja paard is tussen de 160 en 170 maar is nog nooit officieel gemeten etc etc.
![]()
![]()
Waar ik me trouwens ook aan erger is dat mensen blijkbaar niet weten dat paarden verjaren op 1 januari... Dan denk je van
goh die loopt er leuk bij voor een 3 jarige terwijl die dan al 4 is en het resultaat dan duidelijk minder is...
bonzwa schreef:Ja dit idee heb ik ook maar dat was een uitzondering het ging om een spring stal en een paard dat M sprong en waar ze 15.000 euro voor wouden hebben.
Mizora schreef:Als ze een laat veulen zijn, als in van augustus dan is het helemaal niet raar als ze die nog als 3-jarige zetten in maart. Ondanks dat ze dan officieel al 4 zijn. Het enige verschil is dat je eerder verder mag met wedstrijden. Zeggen dat het een 3-jarige is beschermt het paard voor een deel.
mariska32 schreef:mijn grootste ergenis is geen vraagprijs bij de advertentie.
meestal kan je zelf wel een beetje inschatten in welke klasse een paard valt maar 1x ging ik echt de mist in.
na contact bleek het paard 15000/20000 euro duurder dan mijn schatting.[ja,erg]
tegenwoordig is het bij mij,geen prijs,geen intresse.
Mizora schreef:Omdat mensen die snel hoog de sport in willen het paard eerder laten staan aangezien ze nog een half jaar moeten wachten voordat ze uberhaupt wedstrijden mogen rijden (pas vanaf oktober)
jury schreef:ik ben wel eens helemaal naar limburg gereden. Bleek dat we de vraagprijs in het limburgs accent verkeerd verstaan hadden. Die vergissing werd ons eigenlijk al gelijk duidelijk toen we hem op stal zagen staan, dus wij nog eens heel voorzichtig naar de prijs vragen..... tja toen maar weer een paar uur naar huis gereden.