Paard verzekeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:39

Ik weet dat hier een aantal topics over lopen, maar ik kan toch niet helemaal vinden wat ik wil weten, wie o wie kan mij tips en uitleg geven?

Allereerst hoe werkt het eigenlijk?
Hoevaak betaal je zo iets? Gaat dat per maand, kwartaal of per jaar?
Hoe weet ik wat de verzekering dekt?
Hoeveel procent van de "schade" keren ze uit?
Krijg je dat bedrag dan op je rekening terug gestort?
Stél ik moet beroep doen op de verzekering hoe gaat dat precies in zn werk

Ik heb een 7jarige shetlandpony en een 2 jarige NRPS is het handig om ze te verzekeren?
En hoe gaat dat in zn werk? ik bel een maatschappij op en komt er dan iemand kijken of ze gezond zijn?
Ik neem aan dat er ook verschillende "pakketten" zijn, waar moet ik dan voor kiezen?
Waar ben je verzekerd?
Wat voor verzekering heb jij en hoe werkt het?
Ben je tevreden?

sorry voor de vele vragen maar ik zit er al een tijdje over te denken en hoop dat ik er zo een beetje uit kom ;)

ClaudiaHS

Re: Paard verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:44

ik ben verzekerd hij Hippo-zorg.
Er komt inderdaad iemand kijken of je paarden er netjes bijstaan en of ze gezond zijn.
Ik betaal voor mijn jaarling nu €25 per maand.
Ik ben dan verzekerd voor ziektekosten, dood door ziekte of ongeval.ook ben ik verzekerd voor mocht ik hem laten castreren, dat als er iets misgaat tijdens de casteratie.
Ook ben ik verzekerd voor brand, hemelvuur (onweer dus) en verdrinking.
in de meeste gevallen krijg ik 90% van de waarde van het paard uitgekeerd. en in sommige gevallen 100%.
Mijn paardje is voor €1750,- verzekerd, dit is later omhoog te schroeven als ie ouder wordt.
Bij ziektekosten zit wel een eigen risico in van min. €50,- en de ziektekosten mogen nooit meer zijn dan de waarde van je paardje anders moet je de rest alsnog bijbetalen. hoop dat je zo genoeg weet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:48

owja, ik geloof dat als er iets is met je paardje, je dat binnen 24 uur moet melden bij de verzekering.
Ik geloof dat het bedrag inderdaad wordt gestort op je rekening.
Ik heb mijn paardje verzekerd, voor het geval er eens iets ernstigs met hem is, ik niet meteen voor enorme kosten kom.
Dus of het verstandig om te verzekeren; ik vind van wel, tenzij je misschien €100.000 op jaarbasis verdiend. :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:58

Vind het erg veel geld voor weinig verzekerde waarde...
300 euro per jaar betalen om 1575 euro terug te krijgen...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:00

het ging mij ook puur en alleen om de ziektekosten te dekken, de rest zit er gewoon bij. dat bedrag wat ze uitkeren als ie dood gaat interesseerd me voor geen meter. daar vervang je nooit en te nimmer je schatje mee.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:12

maar wie beslist dat jouw paardje voor 1750.00 verzekerd word?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:12

ik heb mijn paardjes nooit laten keuren, shetlander is 7jaar geleden bij mij geboren, en de NRPS heb ik met 5mnd oud gekocht.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:14

in mij geval de verzekering, ze gingen uit van het bedrag waarvoor ik hem heb gekocht en daar hebben ze iets bij opgedaan.Je kan gewoon zelf aangeven waarvoor je je paarden wil verzekeren, daarna gaat de man van de verzekering kijken of deze waarde inderdaad bij jou paardje past.
Dit gaat om leeftijd, ras en graad van africhting.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:17

want ik heb mijn paardje echt voor een schijntje gekocht, ik weet (en dit bedoel ik echt niet arogant ofzo) dat hij veel meer waard is. dus stel dat ik wil dat hij dan voor 1750 of 2000 verzekerd word kan dat dan?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:22

dat ligt er aan of de verzekering dat goedkeurd.Als jij zegt dat jij hem voor €2000 hebt gekocht dan kan je gewoon zeggen dat je hem daar voor verzekerd wil hebben.
Ik heb mijn paardje voor €1500 gekocht en de verzekering heeft er zelf iets bij opgedaan. ook omdat hij naar mate hij ouder wordt ook meer waard wordt. zeker als hij straks 3 is en ingereden, dan ga ik zeker de verzekerde waarde omhoogschroeven. dit kan je zelf aangeven bij de verzekering.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:24

Als hij dat op dit moment waard is dan kan dat volgens mij gewoon. Volgens mij komt er sowieso iemand kijken naar het paard en een schatting maken van de reele waarde.

Maar Barock pinto, laat je je paard dan bv ook opereren aan koliek? heb nl net hier op bokt gevonden dat je dan ong 4000 euro kwijt bent. Dan moet je dus meer dan de helft zelf betalen.
Ondanks dat je ieder jaar 300 euro betaald.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:27

Natuurlijk laat ik hem dan opereren, dat is gewoon een risico dat ik dan nu neem.Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten of het wel operabel is. Overigens heb ik daar nog geen ervaring mee gehad dat koliek zo ernstig is dat het geopereerd MOET worden. uiteindelijk zal hij strax meer waard zijn en dan wordt dan gewoon aangepast.
Ik voel me nu gewoon iets zekerder, dat als er iets met hem is hij gewoon geholpen kan worden zonder dat ik hele hoge bedragen moet gaan betalen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:38

maar wat dekt zo n verzekering dan precies?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:40

Prima toch, hoop voor je dat je het nooit nodig zult hebben, da's altijd het beste.
Heb erover zitten denken om mijn paard te verzekeren, maar hou het bij een spaarpotje voor dit soort dingen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:55

heb je voor je spaarpotje een apparte rekening? En wat leg je dan per maand op zij? En gebruik je het alleen voor medische dingen ?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:58

@ Kamsel. natuurlijk hoop je dat het nooit zal gebeuren dat je paard een zware operatie zal moeten ondergaan, je gaat er natuurlijk niet van uit, maar houd er wel rekening mee.
Uiteraard hou ik ook een spaarpotje bij voor onvoorziene dingen.
Ik zou niet willen dat er iets gebeurd en ik het niet zou kunnen betalen.
@qt_shetties
Wat de verzekering precies allemaal dekt dat moet je even nalezen op hun site http://www.hippozorg.nl.
Ook kan je hen bellen met je vragen. ik kan op moment de brochure niet vinden en weet het niet precies uit het hoofd.
Het enig wat ik zo weet is dat een peesblessure niet meeverzekerd is

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 16:26

ok thnx