Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jolo schreef:precies Silence, zo heb ik het ook beredeneerd in mijn geval.
Daarnaast zou ik m'n paard ook niet aan de verzekering willen overdoen op moment dat ze iets 'fataals' oploopt. Ik beslis dan liever zelf waar en hoe ze uit haar lijden verlost moet worden.
En, ja je kunt 'm dan weer 'terugkopen' oid, maar om bovenstaande rede neem ik net zo lief helemaal geen verzekering.
@caspar2007; dat risico neem ik dan maar. Weet niet wat een koliekoperatie kost en daarnaast wil een keer koliek ook niet zeggen dat ie meteen op de operatie tafel komt. Die premies lopen door de jaren heen ook aardig op. Als een dure operatie moet én nuttig is (maw paard heeft goede kans op herstel en paardwaardig leven na afloop). Dan heeft mijn portomonee pech en moet dat gewoon.
horse4fun schreef:Ben op zoek naar een eigen paard. Zodra ik er een gevonden heb wil ik hem/haar wel de allerbeste zorg kunnen bieden. Ik wil dus een goede verzekering. Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie een verzekering en wat voor soort bij welke maatschappij?
ikke schreef:horse4fun schreef:Ben op zoek naar een eigen paard. Zodra ik er een gevonden heb wil ik hem/haar wel de allerbeste zorg kunnen bieden. Ik wil dus een goede verzekering. Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie een verzekering en wat voor soort bij welke maatschappij?
Hiermee wek je de suggestie dat je zonder verzekering niet de allerbeste zorg kunt bieden??
Ik ben al jaren verzekerd bij Selfcare en ik moet zeggen, dat werkt uitstekend.
Ik heb al 20 jaar paarden en ik geloof niet dat ik aan 2000 euro kom wanneer ik alle dierenartsrekeningen van die tijd bij elkaar optel. Beetje zinloze investering dus.
caspar2007 schreef:Jolo schreef:precies Silence, zo heb ik het ook beredeneerd in mijn geval.
Daarnaast zou ik m'n paard ook niet aan de verzekering willen overdoen op moment dat ze iets 'fataals' oploopt. Ik beslis dan liever zelf waar en hoe ze uit haar lijden verlost moet worden.
En, ja je kunt 'm dan weer 'terugkopen' oid, maar om bovenstaande rede neem ik net zo lief helemaal geen verzekering.
@caspar2007; dat risico neem ik dan maar. Weet niet wat een koliekoperatie kost en daarnaast wil een keer koliek ook niet zeggen dat ie meteen op de operatie tafel komt. Die premies lopen door de jaren heen ook aardig op. Als een dure operatie moet én nuttig is (maw paard heeft goede kans op herstel en paardwaardig leven na afloop). Dan heeft mijn portomonee pech en moet dat gewoon.
een koliek operatie in de uithof is nooit duurder dan 4000 euro.
bij andere klinieken weet ik het niet.
ik betaal 130 euro per 3 maanden.
hoop het nooit nodig te hebben.
maar ik neem het zekere voor het onzekere.
je zou maar wel pech hebben.
en om dan te zeggen pech voor mijn portemonee vind ik een beetje apart.
want de DA wil gewoon betaald worden en je moet het geld dus toch ergens vandaan halen.
stel je moet in 1 jaar tijd 2500 euro neertellen voor DA kosten wat dan?
ik weet dat ik dat met 2 kleine kinderen niet zo 1,2,3 op tafel gooi.
daarom is dat voor mij de rede geweest om mijn paard te verzekeren.
gewoon omdat niemand in de toekomst kan kijken
ikke schreef:Het is de angst, of zo je wil de gemoedsrust, waar de verzekeraars (en ook heel veel Bokkers) op inspelen en je een verzekering "aanpraten", bij voorkeur met alle toeters en bellen erbij.
Wat ze echter niet zeggen is dat de verzekering je met 20 jaar bedankt voor je bijdrage en buiten zet. Wanneer komen de serieuze problemen? Juist, enige tijd na die 20 jaar.........

Sneeuw88 schreef:Ik heb mijn pony nooit verzekerd gehad. In de 5 jaar dat ik haar heb gehad heeft ze 2x koliek gehad, waarvan ik 1x de DA gebeld heb. Nou, ik was ook met 50E klaar geloof ik. Spuitje tegen de pijn en dat was het. Verder heeft ze lichte vorm van bronchitis gehad, nou daar was ik wel wat meer aan kwijt, maar alles bij elkaar heeft ze me niet meer dan 300E gekost aan dierenartsen.. dat had ik er met een verzekering nooit uit gehad. Met een duurder sportpaard zou ik het misschien wel doen, maar ik vind de argumenten en opties die Silence en Jolo aanvoeren eigenlijk wel wat hebben. Dat opzij zetten deed ik niet, maar is wel een goed idee!! ik ga em onthouden!
en ben echt blij dat ik heel veel vergoed gehad hebt