Paardenverzekering ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horse4fun

Paardenverzekering ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 14:23

Ben op zoek naar een eigen paard. Zodra ik er een gevonden heb wil ik hem/haar wel de allerbeste zorg kunnen bieden. Ik wil dus een goede verzekering. Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie een verzekering en wat voor soort bij welke maatschappij?

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:27

ja ik heb een verzekering voor mijn 2-jarige KWPN ruin
ik zit bij equine risk
tot nu toe nog niet nodig gehad.
ben sinds april dit jaar pas verzekert

ik heb een uitgebreide verzekering
voor ziekte kosten,dood,brand,bliksem enz

Silly1972

Re: Paardenverzekering ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:30

ik zit bij hypozorg heb hem helaas wel nodig gehad, maar was heel netjes geregeld, ik heb ook een uitgebreide verzekering.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:32

volgens mij is equine risk onderdeel van hippo zorg.
op de acceptgiro staat hippo zorg b.v
een pot nat denk ik
mijn schoonzus heeft ook een verzekering daar lopen
en is erg tevreden want ook zijn heeft er al eens helaas aanspraak op moeten doen
ze handelen het snel af en je heb snel het geld binnen om de DA rekening te kunnen betalen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:48

Ja precies! ik had binnen 2 weken al het geld terug

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:52

Ik heb er lang over gedacht, maar besloten het niet te doen.
Als je een paard hebt waarbij je zelden tot nooit een DA nodig hebt, ben je ontzettend veel geld kwijt voor niks aangezien je wel elke maand premie moet betalen. Uiteindelijk ben je dat dus kwijt aan niks als je de verzekering niet nodig hebt.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om zelf elke maand een bedrag apart te leggen.
Op deze manier spaar je ook een mooi centje en als je paard niks krijgt ben je het ook niet kwijt.

Ben ook heel blij dat ik daarvoor gekozen heb. Heb op 3,5 jaar tijd 1x een rekening gehad van €100 (Naast het enten, want dat wordt toch niet vergoed) en ben dus heel erg blij dat ik tot nu toe niet onnodig veel geld kwijt ben aan de premie.
En uiteraard ondertussen een aardig bedrag opgebouwd.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:56

ja dat kan ook natuurlijk.
maar stel je begint net met sparen en er gebeurt dan wat???
stel koliek en de operatie van 4000 euro.
nou dan ben je blij als je verzekert bent.
ik vind het geld wat ik kwijt ben elke 3 maanden niet zo een ramp.
ik ben verzekert van zorg die betaald kan worden.
want stel je heb wel pech met je paard en 3 keer per jaar valt er een dikke rekening op
de mat (ik ken iemand die zoveel pech heeft met haar paarden) dan kan je dat ook niet
tegen sparen.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:58

wij hebben ook een uitgebreid pakket bij Hippo. Staan altijd klaar voor vragen te beantwoorden. Gelukkig nog nooit echt nodig gehad

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:59

precies Silence, zo heb ik het ook beredeneerd in mijn geval.

Daarnaast zou ik m'n paard ook niet aan de verzekering willen overdoen op moment dat ze iets 'fataals' oploopt. Ik beslis dan liever zelf waar en hoe ze uit haar lijden verlost moet worden.
En, ja je kunt 'm dan weer 'terugkopen' oid, maar om bovenstaande rede neem ik net zo lief helemaal geen verzekering.

@caspar2007; dat risico neem ik dan maar. Weet niet wat een koliekoperatie kost en daarnaast wil een keer koliek ook niet zeggen dat ie meteen op de operatie tafel komt. Die premies lopen door de jaren heen ook aardig op. Als een dure operatie moet én nuttig is (maw paard heeft goede kans op herstel en paardwaardig leven na afloop). Dan heeft mijn portomonee pech en moet dat gewoon.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:29

Ik ga als het goed is maandag een paard kopen en heb de verzekerings papieren al binnen van hypozorg is dat geloof ik.
Ik betaal ruim 57,50 per maand. krijg 90 % van de rekeningen vergoed en krijg bij dood of ongeschiktheid 100%

dan zit ik op net geen 700 euro in het jaar en mijn ervaring zegt dat een paar da rekening al zo op een paar 100 euro zitten dus ik neem het zekere voor het onzekere.

Kan ook elke maand 100 op zij zetten maar het is sneller weg als aangevuld en ik heb geen 3000 achter de hand staan voor als er wat is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:09

Toen mijn paard gebracht werd was hij gevallen in de trailer, ik begon dus al gelijk met een gekneusde heup van mijn paard, na de aankoop en keuringskosten had ik echt nog niet genoeg gespaard om hem te kunnen behandelen, ik was dus erg blij met mijn verzekering :-)

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:09

Jolo schreef:

Daarnaast zou ik m'n paard ook niet aan de verzekering willen overdoen op moment dat ze iets 'fataals' oploopt. Ik beslis dan liever zelf waar en hoe ze uit haar lijden verlost moet worden.
En, ja je kunt 'm dan weer 'terugkopen' oid, maar om bovenstaande rede neem ik net zo lief helemaal geen verzekering.

@caspar2007; dat risico neem ik dan maar. Weet niet wat een koliekoperatie kost en daarnaast wil een keer koliek ook niet zeggen dat ie meteen op de operatie tafel komt. Die premies lopen door de jaren heen ook aardig op. Als een dure operatie moet én nuttig is (maw paard heeft goede kans op herstel en paardwaardig leven na afloop). Dan heeft mijn portomonee pech en moet dat gewoon.

een koliek operatie in de uithof is nooit duurder dan 4000 euro.
bij andere klinieken weet ik het niet.
ik betaal 130 euro per 3 maanden.
hoop het nooit nodig te hebben.
maar ik neem het zekere voor het onzekere.
je zou maar wel pech hebben.
en om dan te zeggen pech voor mijn portemonee vind ik een beetje apart.
want de DA wil gewoon betaald worden en je moet het geld dus toch ergens vandaan halen.
stel je moet in 1 jaar tijd 2500 euro neertellen voor DA kosten wat dan?
ik weet dat ik dat met 2 kleine kinderen niet zo 1,2,3 op tafel gooi.
daarom is dat voor mij de rede geweest om mijn paard te verzekeren.
gewoon omdat niemand in de toekomst kan kijken

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:11

Ik heb mijn paarden allebei verzekerd bij Equine Risk, Ziggy uitgebreid met ziektenkosten, Luna standaard met ziektekosten. Ik ben er erg blij mee, ik heb mijn beide verzekeringspremies er al uit voor dit jaar.

Bij Equine Risk hebben ze een zeer snelle betaling en keurige afhandeling van declaraties. Zij vergoeden ook meer dan bijvoorbeeld de EFO, dat is in ieder geval wat ik gehoord heb van stalgenoten die daarbij verzekerd zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:27

horse4fun schreef:
Ben op zoek naar een eigen paard. Zodra ik er een gevonden heb wil ik hem/haar wel de allerbeste zorg kunnen bieden. Ik wil dus een goede verzekering. Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie een verzekering en wat voor soort bij welke maatschappij?

Hiermee wek je de suggestie dat je zonder verzekering niet de allerbeste zorg kunt bieden??

Ik ben al jaren verzekerd bij Selfcare en ik moet zeggen, dat werkt uitstekend.
Ik heb al 20 jaar paarden en ik geloof niet dat ik aan 2000 euro kom wanneer ik alle dierenartsrekeningen van die tijd bij elkaar optel. Beetje zinloze investering dus.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:17

ikke schreef:
horse4fun schreef:

Hiermee wek je de suggestie dat je zonder verzekering niet de allerbeste zorg kunt bieden??

Ik ben al jaren verzekerd bij Selfcare en ik moet zeggen, dat werkt uitstekend.
Ik heb al 20 jaar paarden en ik geloof niet dat ik aan 2000 euro kom wanneer ik alle dierenartsrekeningen van die tijd bij elkaar optel. Beetje zinloze investering dus.

daar heb je wel een goed punt eigenlijk
iedereen (gaan we even van uit) zorgt goed voor zijn paard.
zo een verzekering voegt kwa gezondheid niks toe.
het is meer voor de eigenaar een verlichting van de lasten voor het geval er wel iets mocht gebeuren.
mijn schoonzus heeft 4 paarden waar van 1 in de verzekering en als ik soms zo hoor wat zij kwijt is aan de DA dan schrik ik me rot.
mede door haar heb ik ook besloten een verzekering te nemen.
het kan zo zijn dat ik er 10 jaar geen aanspraak op doe tja zonde geld kan je zeggen
want van al die premie kan je toch leuke dingen doen/kopen
maar stel je heb dus wel veel pech en je heb 6 keer per jaar een DA nodig dan ben je wel blij
met zo een verzekering lijkt mij.
eigenlijk is het net als met de auto daar betaal je ook elke maand verzekering voor maar je heb ook
mensen die al 20 jaar schadeloos rijden en dus nooit aanspraak maken.
ik heb zo iets van ik ben verzekert tegen ziektekosten dus waarom mijn paard niet?

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:29

caspar2007 schreef:
Jolo schreef:

een koliek operatie in de uithof is nooit duurder dan 4000 euro.
bij andere klinieken weet ik het niet.
ik betaal 130 euro per 3 maanden.
hoop het nooit nodig te hebben.
maar ik neem het zekere voor het onzekere.
je zou maar wel pech hebben.
en om dan te zeggen pech voor mijn portemonee vind ik een beetje apart.
want de DA wil gewoon betaald worden en je moet het geld dus toch ergens vandaan halen.
stel je moet in 1 jaar tijd 2500 euro neertellen voor DA kosten wat dan?
ik weet dat ik dat met 2 kleine kinderen niet zo 1,2,3 op tafel gooi.
daarom is dat voor mij de rede geweest om mijn paard te verzekeren.
gewoon omdat niemand in de toekomst kan kijken

Als dat gebeurt, dan tel ik dat neer
Ik zeg niet dat ik het in m'n achterzak heb zitten, vind ik ook grote bedragen, maar ik kan het wel betalen als het nodig is.
Dan zeg ik inderdaad pech voor mijn portomonee, want die rekening wordt dan betaald
Maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Ik zeg alleen dat ik het met silence eens ben in de zin van; als ik de premie betaal ben ik het geld in ieder geval kwijt. Als ik het geld apart heb ben ik het misschien kwijt aan de dierenarts, zo niet, dan heb ik het nog steeds op m'n eigen rekening.
Dat is voor mij een redenatie om geen verzekering te nemen, net zo goed als iemand anders een hele goede rede kan hebben om wel een verzekering te nemen voor zijn/ haar paard.
Vertel alleen hoe ik tot mijn keuze gekomen ben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:49

Bedenk heel goed dat JIJ degene bent die de dierenarts belt en daarmee DIREKT bepaalt hoeveel dierenartskosten je hebt.
Ben jij het type dat voor elk wissewasje de dierenarts belt, of kijk je er eens naar en wacht eerst eens af wat er gebeurt. De wijze waarop je met het paard omgaat en waarop je het paard houdt zijn de andere factoren die direkt invloed hebben op je dierenartsrekening.
Natuurlijk kun je tegen een koliek oplopen; natuurlijk kun je de pech hebben daarmee naar de kliniek te moeten, maar wees eens eerlijk, hoeveel paarden ken je en hoeveel daarvan hebben in de kliniek op de tafel gelegen?

Het is de angst, of zo je wil de gemoedsrust, waar de verzekeraars (en ook heel veel Bokkers) op inspelen en je een verzekering "aanpraten", bij voorkeur met alle toeters en bellen erbij.
Wat ze echter niet zeggen is dat de verzekering je met 20 jaar bedankt voor je bijdrage en buiten zet. Wanneer komen de serieuze problemen? Juist, enige tijd na die 20 jaar.........

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:00

ikke schreef:
Het is de angst, of zo je wil de gemoedsrust, waar de verzekeraars (en ook heel veel Bokkers) op inspelen en je een verzekering "aanpraten", bij voorkeur met alle toeters en bellen erbij.
Wat ze echter niet zeggen is dat de verzekering je met 20 jaar bedankt voor je bijdrage en buiten zet. Wanneer komen de serieuze problemen? Juist, enige tijd na die 20 jaar.........

dat vind ik juist onzin.
want vaak krijgen jonge paarden meer dingen te verduren.
zoals ''kinderziektes''
ik heb zelf(samen met mijn schoonzus) een oudje van 22 en daar heb ik 1 keer de DA voor nodig gehad met een peesblessure
maar mijn schoon zus heeft met haar 3 andere paarden echt geen mazzel.
om de haverklap koliek,verwijderen van een kies,beenwond enz enz
wat zij de laatste 2 á 3 jaar kwijt was voor de DA kan je 2 paarden een jaar lang van onderhouden.
maar goed je heb ook mensen die wel mazzel hebben.
het is ieder voor zich de een vind het onzin en de ander niet.
ik heb het gedaan uit ervaring van een ander en ik heb 2 kinderen en wil me niet druk hoeven te
maken om een hoge DA rekening waar ik misschien krom voor moet liggen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:27

Ik denk altijd maar zo als jij geld achter de hand hebt om echt dure rekening zoals een operatie te betalen dan zou ik niet verzekeren. maar heb je dat niet kun je beter wel verzekeren.

Ik heb ook lang gedacht ik dacht ik spaar wel een potje bij elkaar. Maar als er wat gebeurd en potje moet op dan duurt het een tijd voor die weer bij gevult is en dat risico vind ik te groot. Dan betaal ik liever elke maand 57,50 die ik prima kan missen voor meer zekerheid

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:27

Ik heb mijn pony nooit verzekerd gehad. In de 5 jaar dat ik haar heb gehad heeft ze 2x koliek gehad, waarvan ik 1x de DA gebeld heb. Nou, ik was ook met 50E klaar geloof ik. Spuitje tegen de pijn en dat was het. Verder heeft ze lichte vorm van bronchitis gehad, nou daar was ik wel wat meer aan kwijt, maar alles bij elkaar heeft ze me niet meer dan 300E gekost aan dierenartsen.. dat had ik er met een verzekering nooit uit gehad. Met een duurder sportpaard zou ik het misschien wel doen, maar ik vind de argumenten en opties die Silence en Jolo aanvoeren eigenlijk wel wat hebben. Dat opzij zetten deed ik niet, maar is wel een goed idee!! ik ga em onthouden!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:31

Ik had mijn vorige paard 4 maanden toen lag ie vast is stal. nekwerfel verschoven. In het weekend op vrijdag. Vrijdag zaterdag en zondag moesten ze langs komen om van alles te doen. En cocktails van pijnstillers. En dan nog eens onderzoek. Koste me zon 600 euro totaal. Had hem niet verzekerd. Daarnaast heeft ie nog weleens wat gehad. Dus dat overkomt me niet weer.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:43

Sneeuw88 schreef:
Ik heb mijn pony nooit verzekerd gehad. In de 5 jaar dat ik haar heb gehad heeft ze 2x koliek gehad, waarvan ik 1x de DA gebeld heb. Nou, ik was ook met 50E klaar geloof ik. Spuitje tegen de pijn en dat was het. Verder heeft ze lichte vorm van bronchitis gehad, nou daar was ik wel wat meer aan kwijt, maar alles bij elkaar heeft ze me niet meer dan 300E gekost aan dierenartsen.. dat had ik er met een verzekering nooit uit gehad. Met een duurder sportpaard zou ik het misschien wel doen, maar ik vind de argumenten en opties die Silence en Jolo aanvoeren eigenlijk wel wat hebben. Dat opzij zetten deed ik niet, maar is wel een goed idee!! ik ga em onthouden!

ik heb geen duur sportpaard.
ik kocht mijn paard als 1 dag oud veulen.
hij is inmiddels 2
maar voor mij is hij net zoveel waard als een duur sport paard.
al heb je een shetlander van 100 euro gekocht op de markt.
je koopt een dier en moet het onderhouden.
de een heeft dus wel genoeg geld liggen voor de DA
en ik (met meerdere )niet
is geen schande maar juist voor deze mensen hebben ze de verzekering uitgevonden
zodat je toch ten allen tijde je paard de medische zorg kan geven die het nodig heeft
zonder dat je jezelf druk hoeft te maken over de kosten.
natuurlijk betaal je altijd zelf 25 % (bij mijnverzekering wel)
maar 100 euro of 25 euro is toch een verschil
als ik dat 4 keer per jaar zou meemaken dan heb ik mijn premie eruit
en mijn ervaring is dat als mijn paard wat mankeert dat ik vaak al over de 100 euro heen kom
(tenminste toen met mijn andere paard wel)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:48

Ik betaal maar 10 %

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:41

ik zeg ja!

ik heb met mijn pas ingeslapen pony ontzettend vaak de DA nodig gehad :(:)
en vaak erg hoge rekeningen gehad een paar keer van foto`s maken en veel medicatie

ze heeft vlak voor het inslapen 12 dagen op de kliniek gestaan en was eerst thuis nog behandelt, de rekening was weer errug hoog :list: >;) :j en ben echt blij dat ik heel veel vergoed gehad hebt :j

ook mijn nieuwe paard is gelijk in de verzekering gegaan ,en hopelijk heb ik hun bij hem niet nodig ;)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:14

hoi,

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van een paardenverzekering. Ben het eens met Caspar ook.
Ons paard heeft griep gehad bijv. en alleen dat al heeft een paar honderd euro gekost.
Gelukkig zijn we verzekerd bij Hippo en werd het overgrote gedeelte vergoed binnen 2 weken.