Shadow0 schreef:Als je niet in staat bent om te accepteren dat anderen niet doen wat ze zouden moeten doen, en dat je de weg deelt met incapabele haasters, hoor je evenmin op de weg als die incapebele bestuurders. Want ze zijn er. Of je het nu leuk vindt of niet, of je nu vindt dat er wat aan gedaan moet worden of niet, ze zijn een gegeven, ze zijn de realiteit. Daar heb je het maar mee te doen.
Correct; je moet rekening houden met rare fratsen.
Opdat ik meer kans heb me aan te passen bij de verkeersbewegingen van incapabele haasters reduceer ik mijn snelheid. Ík ben namelijk verantwoordelijk voor de controle over míjn voertuig en voor het welzijn van míjn ´lading´
Ik hoéf geen 90 geen 80. Ik moét wel mijn voertuig beheersen en anticiperen op rare fratsen.
Ik vervoer liever geen paarden in de trailer.
Áls ik al zo nodig de risiscobeslissing neem om mijn paarden door het verkeer te sleuren voor mijn wedstrijdlol, dan ben ik het toch mínimaal aan hen verplicht dat niet met éxtra risico te doen:
- Ik heb een overbemeten trekker voor een lichte aanhanger.
- Ik vermijd áls ik de weg op ga met de aanhanger drukke momenten en drukke routes.
- Rij daarbij rustig en geef met veel plezier de héle wereld voorrang.
- Ik ga ruim op tijd weg en kom desondanks liever te laat aan dan dat ik onnodig risico loop.
- Ik hoef niet met argusogen op de teller te kijken want ik rij echt niet, zelfs niet hier in het land van de prachtige lege snelwegen, per ongeluk 90 (op de teller); het is namelijk niet wat de téller aangeeft wat mijn leidraad is
- Oh ja, auto en aanhanger zijn van signaalrode opleuking voorzien opdat we waarschijnlijker waargenomen worden.
Het bovenstaande is míjn keuze. Nergens schrijf ik dat een ander dat zo moet doen. Ik wens echter niet door een ander ´opgehaast´ te worden.
Aangezien ik nooit zonder bijrijder op pad ga, kan die kontaktinfo van eventuele mallote beroepschauffeurs opschrijven.
Ik kan daarbij de kanttekening maken dat ik echt héél positief denk over vrachtverkeer
Daar heb ik GEEN klagen over.
Het zijn de lichte vrachtwagens en busjes die én gevaarlijk verkeersgedrag vertonen én hoog in de ongevalsstatistieken staan. Aanpakken die malloten! Mailje naar de baas, cc. naar beroepsvereniging + verkeerorganistaie(s)
hc