Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, je hebt toch gewoon de stamboekpapieren apart en die kunnen toch gewoon bij de AQHA op naam worden gezet?Wendy81 schreef:Graag wilde ik mijn ervaring hier eens neerzetten, en horen wat anderen hiervan vinden:
Wij hebben quarters en een appaloosa, met papieren. Ik wilde in orde zijn met de belgische wetgeving, dus moest ik voor 1/01/'09 paspoorten hebben. Dus ik vul die papieren in en stuur ze op. Nu kreeg ik hierop een mailtje van de BQHA, dat ze de originele papieren moeten hebben van de paarden.
Ik vind dit vreemd en vertrouw dit niet! Het zou niet de eerste keer zijn dat ze me een serieuze oor aannaaien zal ik maar zeggen. Dus ik vraag hen of het echt niet mogelijk is om dit in orde te brengen met de copie's die ik had verstuurd. Volgens hen dus niet want het paspoortnummer moest hierop worden vermeld, nou dat kan ik er zelf ook nog wel opschrijven als dat dan per sé moet..
Maar hier kwamen we dus niet uit. Nu heb ik een equipas aangevraagd, daar komt dan geen vermelding in van het stamboek maar jammer dan daar lig ik niet van wakker.. Het is zowiezo niet de bedoeling dat ze ooit verkocht worden dus!
Nu heeft één van de merries nog een veulen, waarvan ik nog GEEN paspoort heb. Zou ik voor haar ook een equipas aanvragen of dit overlaten aan de nieuwe eigenaar (staat nog te koop)?
Wat vinden jullie trouwens van het feit dat je je originele papieren moet opsturen? Zouden jullie dit zomaar doen?
Wendy81 schreef:Nu heeft één van de merries nog een veulen, waarvan ik nog GEEN paspoort heb. Zou ik voor haar ook een equipas aanvragen of dit overlaten aan de nieuwe eigenaar (staat nog te koop)?
Wat vinden jullie trouwens van het feit dat je je originele papieren moet opsturen? Zouden jullie dit zomaar doen?
is dat zo? en op welke grond dan? en over welk paspoort gaat dat dan, van de NQHA? of de rest van de tig paspoort uitgevende instanties....Citaat:Het Nederlands paspoort voldoed niet aan de FEI eisen.
franscowboy schreef:Hun statuut bij het moederstamboek of vanuit de regering??Een fokboek vereniging is niet wettelijk verplicht een hengstenkeuring in te stellen maar als ze geen controle instellen verliezen ze wel hun statuut.