Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het heeft bij ons weken, zo niet maanden geduurd voor we zover waren als we nu zijn. In principe is de longeerlijn niet meer nodig nu. Volgende stap is dat ze alleen de trailer oploopt zodat ik de stang kan sluiten en dus alleen kan laden.

charissath schreef:Ik dacht eraan om eerst door een persoon die buiten staat een hand op zijn kont te leggen ( dat eerst accepteren) ?
Ik denk dat dus een longeerlijn bij mijn paard niet werkt.
Alleen als mijn paard schrikt doet hij dat behoorlijk heftig en ik wil niet mijn werk tot dusver ( de trailer ingaan) teniet doen.
Ik dacht eraan om eerst door een persoon die buiten staat een hand op zijn kont te leggen ( dat eerst accepteren) ?
) liep ze er ontspannen helemaal in, volgende stap was blijven staan totdat ze van mij achteruit mocht. Toen dit lukte hebben we de stang erachter gedaan; geen probleem, maar mevrouw vond het niet leuk. Toch rustig weer kunnen afladen (zonder achteruit rennen toen de stang weer weg was, was ik al heel blij mee!!) en ook weer braaf erin..... Totdat we de dag erna weer de stang dicht wilde doen; ze loopt ontspannen helemaal de trailer in, maar zodar iemand achter haar zich beweegt om de stang te verplaatsten is mevrouw de trailer uit.