Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:De ziektekostenverzekering beperkt dekt uitsluitend de ziektekosten als deze een gevolg zijn van een ongeval of van ziekten die zonder veterinair ingrijpen acuut levensbedreigend zijn, zoals;
a.) Acute fracturen.
b.) Koliek(operaties).
c.) Acute, open verwondingen.

Pieternelm schreef:Bedankt allemaal,
Idd overwegen waard. Hoop geld per jaar. Maar een paar duizend euro ophoesten gaat ook maar een of twee keer lukken...
@ Ikke: heb jij je paarden ook 24/7 buiten staan?
Pieternelm schreef:Tuurlijk heeft gezondheid niet alles te maken met 24/7 buiten staan, wat je verder zegt ben ik ook met je eens.Het is alleen een feit van de paarden die ik ken, dat degene die 24/7 buiten staan zo goed als nooit wat hebben en de paarden die twee uurtjes naar buiten mogen wel. Ik vroeg me af in hoeverre dit echt reeel is of toevallig alleen in mijn omgeving, vandaar het misschien wat gekleurde " staan jou paarden ook 24/7 buiten" Was benieuwd naar hoe jij je paarden houdt.
Citaat:Wijze van omgang en houden doet één en ander voor het welzijn van je paard. Fatsoenlijk rijden ook, overigens.
, al ken ik ook uitzonderlijke paarden die goed gehouden worden en gereden, die steeds in de lappenmand zitten
superwoman schreef:Pieternelm schreef:Tuurlijk heeft gezondheid niet alles te maken met 24/7 buiten staan, wat je verder zegt ben ik ook met je eens.Het is alleen een feit van de paarden die ik ken, dat degene die 24/7 buiten staan zo goed als nooit wat hebben en de paarden die twee uurtjes naar buiten mogen wel. Ik vroeg me af in hoeverre dit echt reeel is of toevallig alleen in mijn omgeving, vandaar het misschien wat gekleurde " staan jou paarden ook 24/7 buiten" Was benieuwd naar hoe jij je paarden houdt.
wsl zijn er meerdere verschillen te vinden. Vaak andere bloedlijnen (of zelfs rassen) en ook karakters/eigenschappen zijn verschillend.
Ik heb mijn paarden ook niet verzekerd.
Voornamelijk omdat er zoveel kleine lettertjes bij staan. imo zijn de risico's niet heel veel minder met en verzekering. Vaak hoort dát er niet niet bij óf je moet en hele hoge premie betalen..
Er zoijn genoeg voorbeelden van mensen die er plezier van hebben, maar ook genoeg die er ahteraf niet blij mee waren....Citaat:Wijze van omgang en houden doet één en ander voor het welzijn van je paard. Fatsoenlijk rijden ook, overigens.
Hier kan ik me ook in vinden, al ken ik ook uitzonderlijke paarden die goed gehouden worden en gereden, die steeds in de lappenmand zitten
ikke schreef:Voorgeschiedenis doet een duit in het zakje, maar bedenk ook dat wat door sommige mensen als "goed" wordt bestempeld, feitelijk helemaal niet zo goed is voor het welzijn van het paard.
superwoman schreef:ikke schreef:Voorgeschiedenis doet een duit in het zakje, maar bedenk ook dat wat door sommige mensen als "goed" wordt bestempeld, feitelijk helemaal niet zo goed is voor het welzijn van het paard.
'goed' is idd een ruim begrip.
Maar er zijn gewoon paarden en mensen met meer pech dan andere![]()
superwoman schreef:Voorgeschiedenis kan helpen, maar wanneer het paard naar een andere lokatie gaat en anders wordt gehouden, kan het zijn dat er ineens veel blessures komen of 1 ernstige.
Zo had ik er 1 verkocht die ze daar thuis in de bak los hadden gegooid. Bij mij gebeurde dat ook, maar stuurde het paardje wel wat bij zodat ze niet steeds in de hoekken op de rem stond.
Paardje was dus gelijk de eerste dag kreupel daar na het 'showen' in de bak ....
Gelukkkig is het mee gevallen, maar het was een vervelende situatie voor beide partijen.
(btw: was ront.goed gekeurd en een sensibel heet paardje )
ikke schreef:Er zijn ook nogal wat mensen die door de wijze waarop met het paard wordt omgegaan, deze "pech" soort van "opzoeken". Niet bewust, maar het effect is er niet minder om.
over verzekering is al genoeg geschreven, mij viel deze opmerking op, staar je hier niet blind op, ziektes etc worden niet in het paspoort vermeld, alleen de eventuele medicijnen die het paard krijgt en dan nog alleen maar als de DA het invult.... en dat gebeurt vaak niet. Dus dat er niks in het paspoort staat is geen garantie voor een gezond paard!Citaat:Ik heb haar overgenomen en volgens oude eigenaar is ze nooit ziek geweest. In het Paspoort staat ook niet anders dan vaccinaties vermeld.
cissy schreef:over verzekering is al genoeg geschreven, mij viel deze opmerking op, staar je hier niet blind op, ziektes etc worden niet in het paspoort vermeld, alleen de eventuele medicijnen die het paard krijgt en dan nog alleen maar als de DA het invult.... en dat gebeurt vaak niet. Dus dat er niks in het paspoort staat is geen garantie voor een gezond paard!Citaat:Ik heb haar overgenomen en volgens oude eigenaar is ze nooit ziek geweest. In het Paspoort staat ook niet anders dan vaccinaties vermeld.
Dus wat is wijsheid nu zit hij wel in de verzekering want dat gebeurd me geen 2e keer. Je moet de afweging maken of je het geld wel hebt om je paard te kunnen helpen als dat nodig mocht zijn.Ik zou dus aanraden verzekeren!
fvdhaak schreef:Wij hadden ook een paard al 9 jaar en nooit iets gehad.
Toen kochten wij een nieuw paard afgelopen oktober en die kreeg eind januari koliek (7 keer veearts erbij) rekening van 1100 euro en niet verzekerdDus wat is wijsheid nu zit hij wel in de verzekering want dat gebeurd me geen 2e keer. Je moet de afweging maken of je het geld wel hebt om je paard te kunnen helpen als dat nodig mocht zijn.Ik zou dus aanraden verzekeren!