een verzekering? waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

een verzekering? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:37

welke verzekering hebben jullie? en uitgebreid of standaard?
wat betalen jullie per maand?

xx

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:10

Ik heb een verzekering bij do-it-self. Inleg is 100 euro per maand.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:14

Uelzener in Duitsland. Per maand rond de 20 euro, wordt uiteraard duurder zodra ze onder het zadel komt en voor de koets.

Alle operaties incl. eerste tien dagen naverzorging erbij in en tot €15.000.000 verzekerd mocht ze schade aanrichten bij andermans paarden of eigendommen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:15

Wat voor verzekering bedoel je, voor het paard, spullen of gewoon thuis?
Voor het paard heb is het A pakket bij FEO voor ongeveer 500,- per jaar, hier zit ook ziektenkostenverzekering bij.
De rest weet ik eigenlijk niet.

ch_ntii123

Re: een verzekering? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:42

Voor het paard,

Voor welke waarde verzekeren jullie je paard? voor het koopbedrag??

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:52

Dat ligt eraan hoe duur je paard is, ik heb haar destijds onder de koopprijs verzekererd anders werd het te duur.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:55

ch_ntii123 schreef:
Voor het paard,

Voor welke waarde verzekeren jullie je paard? voor het koopbedrag??

Daar vragen ze bij ons niet na, alleen als je een soort levensverzekering wilt, voor de rest worden alle OP's betaald ongeacht de waarde van het paard.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:03

ik moet overal een verzekerde waarden in vulle....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:04

ch_ntii123 schreef:
ik moet overal een verzekerde waarden in vulle....

Ik weet het, daarom ben ik ook zo blij dat ik in Duitsland woon, daar loopt dat met veel verzekeringen een stukkie anders (niet altijd beter, maar wel anders...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:06

Ik laat geen paarden meer verzekeren, reden is dat ik dan zelf niks meer te zeggen zou hebben, mocht de verzekering ze afkeuren en innemen en verder vind ik de lak vaak duurder dan de brief. Het komt nog te vaak voor dat afgekeurde paarden toch in de handel belanden en daar ben ik helemaal tegen.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:10

Als het paard af gekeurd wordt (door bijvoorbeeld blijvend letsel aan de rug ofzo wete ik veel waardoor je er niets meer mee kan)? wordt ie dan in beslag genomen?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:15

Bij de EFO kan het paard van de verzekering teruggekocht worden als die wordt afgekeurd. Je betaald dan de slachtprijs.
Mocht mijn paard ooit afgekeurd worden dan koop ik haar ook terug en breng haar zelf naar de slacht, ook vanwege de reden die jij noemt.
Vroeger kreeg een afgekeurd paard nog een brandmerk met een grote A, weet niet of dat nog gebeurd.
Ik ben 1x naar de paardenmarkt in Utrecht geweest en daar stonden heel wat paarden met een brandmerk en afgeknipte staart, dat wil ik dus nooit .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:15

Dan krijg je hem inderdaad alleen maar uitgekeerd als je hem afgeeft aan de verzekering. Je kunt hem dan wel voor de slachtwaarde terug kopen maar dan mag je hem nooit meer doorverkopen, behalve voor de slacht en verder mag een afgekeurd paard nooit meer in de sport worden uitgebracht.
Het gebeurt nog vaak dat afgekeurde paarden in de verhuur belanden, bijvoorbeeld op de Waddeneilanden. De verzekering neemt het niet zo nauw wat dat betreft. Ze horen ze naar de slager te brengen, alleen dit gebeurt vaak niet.
Brandmerken mag al lang niet meer en dat vind ik erg jammer, Ikima.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:21

ch_ntii123 schreef:
Als het paard af gekeurd wordt (door bijvoorbeeld blijvend letsel aan de rug ofzo wete ik veel waardoor je er niets meer mee kan)? wordt ie dan in beslag genomen?

Niet bij Hippo,zeggen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:24

Het is ook geen in beslag nemen, en als het paard niet wordt afgegeven krijg je niet de gehele waarde uitgekeerd.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:28

Hippo heeft teveel kleine lettertjes. Bij EFO doen ze ook nooit moeilijk als ik een rekening instuur, tenzij ik het al gedeclareerd had zoals laatst. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:33

Die kleine lettertjes van Hippo, daar ben ik ook al een keer voor gewaarschuwd.
Ik begrijp dus dat jij een ziektekostenverzekering hebt Ikima?
Dat is wat anders dan een verzekering die paarden uitkeert, die zijn afgekeurd ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:39

Ik zit ook bij de EFO, en het bevalt goed. Als ze drie is gaat ze verzekerd worden op uitgebreide wijze, ziektekostenverzekering. Sinds ze foetus is van 9 maand heeft ze een basisverzekering, heb het geld er dit jaar uit.

Ik hoef niet naar een andere verzekering, vandaag hebben we een ander paard ook in de verzekering gegooid, ook uitgebreid, als het eenmaal rondom op de foto is gezet.

Wij hebben veel pech gehad dus zijn blij met onze keuze.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:29

k hoorde namelijk dat je paard ''in beslag genomen'' werd en dat je hen dan kwijt bent? hoe zit dat dan? als het paard ziek wordt en hij niet emer te rijden is?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:33

Even naar de berichtjes hierboven kijken, je kunt hem terugkopen van de verzekering.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:39

ik snap het niet sorry, als mijn paard in de verzekering zit, hij wordt ziek en kan niet meer bereden worden, hij heeft bijvoorbeeld een pees scheur. Wat gebeurd er dan? wordt hij in beslag genomen en krijg ik dan een bepaald bedrag? en dan kan ik hem weer terug kopen voor een x bedrag?

snap ik het goed?:P sorry hoor

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:55

Goed gesnapt hoor, als hij afgekeurd wordt dan neemt de verzekering hem over maar je kunt hem dan terugkopen voor de slachtprijs, alleen is hij dan uiteraard niet meer verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:56

Plus dat ie niet meer in de sport mag worden uitgebracht, plus dat je het paard niet meer voor "goed" mag verkopen.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 07:35

Nee maar dan moet je hem laten inslapen toch? ik bedoel hij moet een waardig leven hebben.. en als er niets meer aan te doen is

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:05

suleilitha schreef:
Plus dat ie niet meer in de sport mag worden uitgebracht, plus dat je het paard niet meer voor "goed" mag verkopen.

Tsja maar het paard word ook niet voor niks afgekeurd lijkt me. Dus dat ie de sport niet meer in mag of doorverkocht mag worden vind ik niet zo'n rare voorwaarden. Ik heb altijd mijn pony's verzekerd gehad. En ik ben er heel blij mee geweest. Ik heb mijn oude pony in moeten laten slapen wegens gebroken been en de verzekering heeft echt heel fijn mee gewerkt kan niet anders zeggen. Alles snel en netjes geregeld qua uitkering. En als je gewoon een basis verzekering hebt kost het ook niet zoveel. Heb een paar weken geleden de eigenaresse van mijn bijrijdfjord geholpen met het zoeken van een goede verzekering. Zij zal nu iets meer dan 70 euro per jaar betalen. En dan heeft ie een fatsoendelijke basis verzekering. Het is natuurlijk wat je zelf wilt maar ik vond het altijd een fijn gevoel geven, zeker als ik ze op de trailermoest zetten.