paard verzekeren hoe en wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

paard verzekeren hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:25

Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn geweest, maar ik heb mijn antwoord nog niet gevonden.
Ik wil mijn pony graag verzekeren, ik heb haar destijds voor €1500,- gekocht en ze is nu 12 jaar, en heeft geen gebreken of problemen gehad tot nu toe.

nu heb ik een aantal vragen:

kán ik haar überhaupt verzekeren (gezien ze niet echt prijzig was)?

zo ja, welke verzekeraars zijn er?

welke verzekering is het 'beste' om te nemen? (zonder dat ze in beslag wordt genomen als ze 'niet goed' meer is)

En wat in te vullen bij 'voor welke waarde wilt u uw paard verzekeren?' is dat dan het aankoop bedrag?

wie o wie kan mij een handje helpen?

Fury08

Re: paard verzekeren hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:31

Hoi,

Je kan je paard verzekeren, ik heb mijn veulen bij Hippo en ik ben er erg tevreden over. Vaak willen ze wel een gezondheisverklaring hebben of een keuringsrapport. Je kan haar voor het bedrag opgeven waarvoor je haar gekocht heb dus 1500 euro, je kan ook voor meer opgeven, maar dan gaat ook je maandpremie omhoog.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is. Mocht dat niet zo zijn, kan je me altijd pmen.

Groetjes

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:33

en is het keuringsrapport noodzakelijk? want ze heeft haar hele leven bij een vriendin van mij gestaan, en ik heb haar overgenomen zonder te keuren.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:57

volgens mij is het niet altijd noodzakelijk om haar klinisch te laten keuren, onder een bepaald bedrag meen ik dat er wel een inspecteur komt kijken bij je paardje om hem te beoordelen(maar dit is dus iemand van de verzekeringsmaatschappij, die geen klinische keuring uitvoert)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:10

Ik moest op zijn minst een gezondheisverklaring hebben, en ik de datum waarop die uitgeschreven was, binnen 5 weken moest die bij de verzekering zijn.
En daarna kreeg ik een brief dat in de verzekering opgenomen is.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:27

Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine Risk. Er kwam een man langs van de verzekering die mijn paard even goed heeft bekeken (Dood- en ongevallenverzekering, dus geen ziektekostenverzekering). Hij keek speciaal even goed naar z'n tanden omdat hij luchtzuigt en dat was in orde. Hij is nog geen 10 minuten gebleven. Polis werd opgestuurd en klaar. Ik vond het erg duidelijke mensen daar, en ik mocht alles vragen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:50

VSW-->TAO

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:45

Loesje88 schreef:
Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn geweest, maar ik heb mijn antwoord nog niet gevonden.
Ik wil mijn pony graag verzekeren, ik heb haar destijds voor €1500,- gekocht en ze is nu 12 jaar, en heeft geen gebreken of problemen gehad tot nu toe.

nu heb ik een aantal vragen:

kán ik haar überhaupt verzekeren (gezien ze niet echt prijzig was)?

Ja, je kunt haar wel verzekeren, maar bedenk wel dat veel verzekeraars paarden op zekere leeftijd weer uit de verzekering doen of meer premie gaan vragen (rond de 20).

Loesje88 schreef:
zo ja, welke verzekeraars zijn er?

Dat kun je vast wel via de zoekfunctie vinden Knipoog

Loesje88 schreef:
welke verzekering is het 'beste' om te nemen? (zonder dat ze in beslag wordt genomen als ze 'niet goed' meer is)

Je zult zelf moeten kijken wat jou past, want wat de één belangrijk vindt is voor een ander volstrekt onbelangrijk. Vraag bij diverse maatschappijen offertes aan gebaseerd op jouw wensen. En ga dan heel goed door de kleine lettertjes voor uitsluitingen en aanvullende voorwaarden, zoals die maximumleeftijd.

Loesje88 schreef:
En wat in te vullen bij 'voor welke waarde wilt u uw paard verzekeren?' is dat dan het aankoop bedrag?

Als je het paard net hebt gekocht zou het aankoopbedrag een logische keuze zijn, maar als je het paard al een tijdje hebt kan de verkoopwaarde veranderd zijn, bijvoorbeeld doordat hoger bent gekomen in de sport (hogere waarde) of doordat het paard ouder is geworden (lagere waarde).
Overweeg echter goed of verzekeren wel zinvol is, het paard is 12, dus de jeugdige onbenulligheid is eraf, als het nu goed gezond is en jij er goed voor zorgt is er niet veel reden om aan te nemen dat je grote financiele risico's loopt. Als je een spaarpotje hebt staan of in geval van nood geld kunt lenen van ouders of zo, kun je overwegen om niet te verzekeren en elke maand een bedrag in je spaarpotje te stoppen.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:51

Nikki_L schreef:
Ik moest op zijn minst een gezondheisverklaring hebben, en ik de datum waarop die uitgeschreven was, binnen 5 weken moest die bij de verzekering zijn.
En daarna kreeg ik een brief dat in de verzekering opgenomen is.

Hadden wij ook.
Wij namen weliswaar de evrzekering over maar moesten idd ook een gezondheidsverklaring toesturen.
Die werd door de dierenarts ingevuld.

Ik zit bij Hippo Zorg. Mijn pony is nu 18 en wij hebben hem op zn 10e verzekerd voor het aankoopbedrag

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 18:06

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga eens kijken wat en of ik er iets mee ga doen Ja

Horsie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:53

Weet niet of je er al uit bent, maar http://www.efo.nl is een site van een paardenverzekering, waar je ook zelf je premie kan uitrekenen. In mijn omgeving hoor ik zeer goede verhalen over deze maatschappij (stonden laatst ook in de BIT test over verzekeringen)
Hier hebben ze diverse opties voor ziekte/ongevallen/brand/diefstal en crematie

Ik heb zelf ook een pony van 12 die ik hier heb laten verzekeren.
Bij mij kwam de verzekerings man langs, heeft m'n pony beoordeeld (vooraf gaf hij aan bij twijfel was het mogelijk dat er een klinische keuring gedaan moest worden, maar dit was uiteindelijk niet nodig)
Daarna heeft hij alle opties en mogelijkheden met me besproken en hier ook in geadviseerd, waarbij hij zeker niet mij het duurste en
meest uitgebreide adviseerde, wat mij sterkte dat hij eerlijk was

Succes

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:33

Bedankt, ik ga de site gelijk even bekijken Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:09

Ik heb voor mijn paardje ( € 1550.00 in aanschafwaarde) ook een offerte aangevraagd bij de EFO en meer info.

Wat nu als je paard wat heeft of heeft gehad (OCD, zomerexceem bijv.) word dit dan uitgesloten van verzekering? Dus zeg maar als ze ooit artrose krijgt of kreupel raakt aan het ocd been dan je dan niets vergoed krijgt.

Heb gelezen in de voorwaarden op de site dat je niet meer dan 100 procent van de waarde van je paard uitgekeerd krijgt per jaar. Wat zijn jullie ervaringen hier mee met bijv. koliek. Als het dier een operatie moet zit je hier al snel boven nemen ze dan je paard in en stoppen ze de verzekering?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:17

ik zit zelf bij de efo en mijn paard is geopereerd aan ocd er is niks uitgesloten op wat dan ook.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:14

Horse_ schreef:
Ik heb voor mijn paardje ( € 1550.00 in aanschafwaarde) ook een offerte aangevraagd bij de EFO en meer info.

Wat nu als je paard wat heeft of heeft gehad (OCD, zomerexceem bijv.) word dit dan uitgesloten van verzekering? Dus zeg maar als ze ooit artrose krijgt of kreupel raakt aan het ocd been dan je dan niets vergoed krijgt.

Heb gelezen in de voorwaarden op de site dat je niet meer dan 100 procent van de waarde van je paard uitgekeerd krijgt per jaar. Wat zijn jullie ervaringen hier mee met bijv. koliek. Als het dier een operatie moet zit je hier al snel boven nemen ze dan je paard in en stoppen ze de verzekering?

Dan betaal je zelf een flink deel van de operatie, want je krijgt dan dus tot Eu 1550 (als je hem voor dat bedrag verzekerd) vergoed en niks meer.
Maarre, koliekoperaties komen niet zo heel erg veel voor, bedenk goed wat de risico's nou precies zijn voor je je gek laat maken door grote bedragen voor dingen die maar heel zelden voorkomen.
Als je wilt weten wat ze eventueel uitsluiten, dan moet je de verzekeringsmaatschappij bellen en het vragen, dan ben je zeker van de juistheid van het antwoord voor die maatschappij. Hier op Bokt krijg je veel antwoorden in de lijn van "ik denk", "volgens mij" en daar heb je dus niets aan. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:03

Loesje88 schreef:
Bedankt, ik ga de site gelijk even bekijken Ja

Ziektekosten alleen voor paarden van 12 jaar of jonger en de rest tot 16 jaar. Lees HEEL ERG GOED de voorwaarden van EFO...................

replay1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:49

goed vergelijken kan een hoop geld en elende schelen