het leed dat een niet-trailermak paard met peesblessure heet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

het leed dat een niet-trailermak paard met peesblessure heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:41

Mijn paard heeft een vrij ernstige peesblessure, iedere verkeerderde beweging kan in principe fataal zijn..
We moeten gemiddeld 1x in de 4 weken voor controle naar de kliniek...

Dat gaat alleen niet zo goed als je paard absoluut niet trailermak is. Ze vindt het niet eng, ze vindt het gewoon niet leuk..
Ze draait zich heel vernuftig om, zodat ze met haar kont naar de trailer staat, of ernaast.. Longeerlijnen ed. hebben allemaal geen zin. Heb niets tegen een effectieve mep, maar ze zijn bij Yv niet effectief; ze reageert er gewoon niet op. We zijn vorige keer met een tweepaardstrailer gegaan, met nog een ander paard erin.. Dat hielp ook niet..

Ik durf haar niet weg te brengen naar zo'n stal voor trailermak maken, aangezien die pees absoluut niet geforceerd mag worden oid,
Ik kan ook niet iedere dag met haar oefenen oid vanwege dat. We hadden net besloten dat we haar weg zouden brengen, omdat we toen we voor controle naar de kliniek gingen, het ookal niet ging, en het helemaal voor zulke gevallen wel gewoon echt belangrijk is.. Helaas was de uitslag iets erger als verwacht, en behoort het nu niet echt meer tot de opties denk ik...

We hebben er laatst 2 uur over gedaan Huilen

iemand ideetjes ?

Winx

Re: het leed dat een niet-trailermak paard met peesblessure heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:51

Oe lastig probleem. Mijn paard wilde er laatst ook ineens helemaal niet meer in, hij stond erop met twee voorbenen en geen beweging in te krijgen. Van zwepen en longeerlijnen raakte hij in paniek en ging hij dreigen met steigeren, dus dat ging niet.
Dus wij hebben de trailer in een afgezet stukje land, daar het paard bij in gezet. En een bak met eten in de trailer zetten niet direct aan het einde, maar de eerste dag op de klep. de tweede dag net in het begin van de trailer en zo steeds iets verder. Na een paar dagen hebben we een bak aan de stang gemaakt en het daarin gedaan. En ook hooi daarin gegeven nu gewoon elke keer klein beetje eten geven als hij in de trailer gaat, en tot nu toe loopt hij er gewoon super weer op Haha!
Ik weet niet of dit kan met jouw paard, omdat hij natuurlijk ook nog de peesblessure heeft. Maar ieg succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:05

Winx schreef:
Oe lastig probleem. Mijn paard wilde er laatst ook ineens helemaal niet meer in, hij stond erop met twee voorbenen en geen beweging in te krijgen. Van zwepen en longeerlijnen raakte hij in paniek en ging hij dreigen met steigeren, dus dat ging niet.
Dus wij hebben de trailer in een afgezet stukje land, daar het paard bij in gezet. En een bak met eten in de trailer zetten niet direct aan het einde, maar de eerste dag op de klep. de tweede dag net in het begin van de trailer en zo steeds iets verder. Na een paar dagen hebben we een bak aan de stang gemaakt en het daarin gedaan. En ook hooi daarin gegeven nu gewoon elke keer klein beetje eten geven als hij in de trailer gaat, en tot nu toe loopt hij er gewoon super weer op Haha!
Ik weet niet of dit kan met jouw paard, omdat hij natuurlijk ook nog de peesblessure heeft. Maar ieg succes!

is wel een goed idee, alleen voor yvke wordt dat hem ook niet,

Ze moet eigenlijk stalrust krijgen, en de holistisch dierenarts heeft gezegd een stukje paddock van 6x6.. Maar daar past geen trailer in Verdrietig

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:09

Ik heb geen tijd om alles te lezen, dus sorry voor herhaling.
Maar laat iemand aan huis komen met mobile scan apperatuur. Die bestaan er best veel. Dan is alles opgelost.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:13

oe erg lastig probleem!
ieg veel succes met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:14

Vonnie84 schreef:
Ik heb geen tijd om alles te lezen, dus sorry voor herhaling.
Maar laat iemand aan huis komen met mobile scan apperatuur. Die bestaan er best veel. Dan is alles opgelost.

het gaat niet alleen om het scannen...
We gaan ook eens in de 6 weken naar eric laarakker bv..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:16

Wegbrengen om te laten trainen hoeft niet.
Misschien kun je iemand aan huis laten komen die rekening houd met de blessure.
Bijvoorbeeld Petra van 2Moons. Ik weet zeker dat zij rekening houd met de situatie.
Bij ons heeft ze ook ontzettend geholpen, van gemiddeld 3 uur laden zijn we naar gemiddeld 3 minuten laden gegaan, dankzij 1 avondje met haar werken.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:17

Vraag aan Eric of hij je paard ook door kan meten aan de hand van een plukje manen. Zo doet mijn holistisch arts dat ook altijd. (ik weet niet of Eric ook met zo'n Lechner Antenne werkt? Of het paard helemaal wil zien? Ik ken zijn wijze niet).

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:20

ik had met mijn paard ook een trailerprobleem. maar de laatste keer zei iemand tegen mij doe het schot opzij (voor meer ruimte) en het zijdeurtje open. paarden vinden het eng om naar het donker toe te lopen en als je het deurtje openzet is er licht in de trailer. het schot opzij geeft meer ruimte. werkt dit nog niet dan een paar keer tot dicht bij lopen paard stop zetten en paar passen achterwaarts (dit herhalen tot een aantal keer). Dit heeft zo goed gewerkt bij de mijne. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:38

Vonnie84 schreef:
Vraag aan Eric of hij je paard ook door kan meten aan de hand van een plukje manen. Zo doet mijn holistisch arts dat ook altijd. (ik weet niet of Eric ook met zo'n Lechner Antenne werkt? Of het paard helemaal wil zien? Ik ken zijn wijze niet).

dankje dat je meedenkt Lachen!

Maar uiteindelijk vind ik het zelf ook wel gewoon belangrijk dat ze op de trailer kan voor noodgevallen... De kans is niet groot dat haar pees nog herstelt, en dat duurt ook minimaal een jaar.. Dus wachten/gaan oefenen tot ze weer volledig hersteld is wordt hem ook niet... (helaas).

@Diesel83, maakt bij Yv ook niets uit...

@Silence, ik ga eens op die naam google'en Lachen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:23

Die van mij was ook zo'n draak en wendy Misran (misran op bokt) heeft het op locatie zelf helemaal opgelost! echt helemaal top!

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:20

Merilyn schreef:
Die van mij was ook zo'n draak en wendy Misran (misran op bokt) heeft het op locatie zelf helemaal opgelost! echt helemaal top!

Hey,

mijn paard is ook een draak.
Kan wendy niet vinden bij leden.
Heb misschien een website?

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 06:49

Ik volg dit even, heb hetzelfde probleem. Ook met een peesblessure (niet zo ernstig als die van jou hoor) moet over 4 weken weer heen en zie er nu al als een berg tegen op. Succes Menino.