Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Kimmie25501 schreef:Gaby, ik had het liefst gehoopt iemand te vinden die het niet voor heel veel geld wil doen. Anders bekijk ik het per situatie. Ik heb geen bedrag in mijn hoofd. Ik ben wel net op mezelf gegaan. Dus voor een megahoog bedrag zou ik eerst moeten sparen.
Shan is in theorie laadbaar, maar in praktijk doe ik dat hem niet aan. Dan haal ik hem namelijk uit zijn patroon en hij is al jaren niet geënt, dus vind het ook niet zo veilig. Iemand moet inderdaad dus naar mij komen.
Citaat:Ik zoek iemand die niet bang is en vooral iemand die precies doet wat ik zeg.
Kimmie25501 schreef:Een ander op zijn rug kan hem wel leren dat het oké is dat hij een stapje zet. Ik kan dat niet, omdat ik dat te spannend vind. Alleen het is dus gek dat dat de ene dag wel heel erg is en de andere dagen totaal niet. Met pijnscheuten zou het toch iedere dag wel minstens eentje zijn? Het is vooral een totale verandering in zijn stemming.
BigOne schreef:Kimmie25501 schreef:Een ander op zijn rug kan hem wel leren dat het oké is dat hij een stapje zet. Ik kan dat niet, omdat ik dat te spannend vind. Alleen het is dus gek dat dat de ene dag wel heel erg is en de andere dagen totaal niet. Met pijnscheuten zou het toch iedere dag wel minstens eentje zijn? Het is vooral een totale verandering in zijn stemming.
Nee dat is niet vreemd , stel er zit in je rug iets goed fout en dat doet gruwelijk pijn bij een bepaalde beweging. Dan is die beweging vermijden je eerste keus, gaat iemand iets in je mond doen en het hoofd net even iets de verkeerde kant op bewegen ontplof jij als mens ook.
Misschien iets te simpel voorgesteld maar daarom zal een paard in de wei niet zo snel ontploffen met ks maar onder het zadel totaal onbetrouwbaar kunnen zijn. Het advies om eens op z’n rug te gaan zitten vindt ik totaal onzinnig en zelf onnodig. Want ks hoeft 10 keer opstappen en een rondje stappen geen probleem te zijn en de 11 e keer ontploft hij. Kun jij niets aan doen, kan hij niks aan doen.
Ik las dat je nog een dier hebt om op te rijden, ga daar mee verder en zorg niet voor een extra partij spanning die je ook op je huidige rijdier ongetwijfeld overbrengt.