Mijn stal past ook in je omschrijving. Ik kan je echter nog geen website geven, aangezien deze nog in de maak is. Het is wel kleinschalig, maar mijn paard staat er in volpension en er is plaats voor 10 tot 12 paarden. Deze staan bij elkaar in groep, principe paddock paradise en een grote schuilstal waar altijd hooi, stro en voordroog beschikbaar is. We hebben een buitenpiste en longeerkraal. Een binnenpiste op wandelafstand. Een ruime poetsplaats, kantine, grote zadelkasten,... We hebben prachtige wandelroutes in de omgeving, natuurlijke hindernissen op het terrein zelf en op het aanliggende stuk grond komt nog een grote ronde piste en een tweede longeerkraal. Er is een grote open box beschikbaar wanneer nodig (bevalling, ziekte,...) Zowel engels, western en puur recreatieve ruiters. Er zijn er die uitsluitend bitloos en boomloos rijden, en andere die met bit en boomzadel rijden + alles er tussenin. Paarden met ijzers en zonder ijzers, natuurlijk bekapt of traditioneel. Niemand wordt er vreemd bekeken... Op dit ogenblik staan in de kudde zowel volwassen merries en ruinen, drachtige merries, een tweejarige en een veulen. Dus een heel gevarieerde groep.
Zodra de website klaar is plaats ik de link in dit topic
Dan heb je nog de LAG: http://www.lag-online.de/ (Laufstall-Arbeits-Gemeinschaft fur Artgerechte Pferdenhaltung) een organisatie die het houden van paarden op een paardwaardige manier probeert te stimuleren en ook sterren uitdeelt aan stallen voor hun mate paardvriendelijkheid in huisvesting en hoe de paarden er bij staan. Bij Pferde-Hotel-fuhrer, vind je alle aangesloten stallen ingedeeld naar grootte (aantal dieren A tot 5, B tot 15, C vanaf 16 paarden.