Je moet geluk hebben. En oog voor hoe een tweejarige (die meestal lelijk zijn) opdroogt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alja schreef:ik denk dat goede paarden niet op marktplaats terecht komen maar al via via zijn door verkocht
superwoman schreef:perfect op de rontgen vind ik toch al onzin. Leuk als die perfect is, maar de meeste ruiters rijden hun paard stuk, zonder dat het door het zwake gestel van het paard komt.
Dit is ook een leuk artikel![]()
http://home.iae.nl/users/lijssel/nederl ... ansen.html
Vaak zijn combinaties van afwijkngen meer risicovol.
Ik vind het wrel belangrijk om te weten hoe het er van binnen uit ziet, maar zal een paard niet laten staan op een kleine(!) afwijking. Zelf heb ik ook voldoende afwijkingen
replaym schreef:Less schreef:Wanneer je afspreekt dat je alleen betaald bij goedkeuring is er toch niet zo veel aan de hand?Fokkers hebben wel staan wat ik zoek maar nog niet gekeurd en helaas worden er veel jonge paarden afgekeurd dus slaan we die stap nu over.
Less schreef:Was het maar zo makkelijk. Je hebt goed keuring en je hebt goedkeuring. De ene dierenarts classificeert de sprong als een tweetje en de andere een drietje. Als het paard wordt goedgekeurd met bemerking wil ik 'm niet. Maar ja, het paard is wel goed gekeurd , en nu? Wie betaald het dan. De een wil niet bij die arts en de ander niet bij die... en ga zo maar door. En dan heb ik het nog niet eens over de teleurstelling, je laat het paard immers niet voor niets keuren. Ook komen dan toch de twijfels en ben je eerder geneigd het paard wel te nemen terwijl er toch een bemerking is die je vooraf niet had geaccepteerd.
Less schreef:Was het maar zo makkelijk. Je hebt goed keuring en je hebt goedkeuring. De ene dierenarts classificeert de sprong als een tweetje en de andere een drietje. Als het paard wordt goedgekeurd met bemerking wil ik 'm niet. Maar ja, het paard is wel goed gekeurd , en nu? Wie betaald het dan. De een wil niet bij die arts en de ander niet bij die... en ga zo maar door. En dan heb ik het nog niet eens over de teleurstelling, je laat het paard immers niet voor niets keuren. Ook komen dan toch de twijfels en ben je eerder geneigd het paard wel te nemen terwijl er toch een bemerking is die je vooraf niet had geaccepteerd.
grauwman schreef:PROK keuren zegt helemaal niets twee jaar geleden paard laten keuren was PROK ok en tijdens onze röntgen keuring bij een onafhankelijke arts werd het paard afgekeurd.
grauwman schreef:happytime schreef:oke, prok gekeurd en later afgekeurd, maar waarom komen mijn nakomelingen dan super goed uit te rontgen vandaan bij een erkend dierenkliniek?(op 3 en 4 jarige leeftijd?)
Ik snap je standpunt wil alleen aangeven dat het niet alles zegt als een paard PROK ok is.