Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
lies schreef:Varekaj schreef:Stel, ik leen mijn ifor uit. Met foto's van hoe hij het erf af gaat en de afspraak, schade wordt vergoed. Eventueel op ze een papiertje erbij, maar ik ben geen zelfstandige en geen officiële verhuurder. Dag nadien staat de trailer op zijn plek terug, maar vol stront en met schade. Ik was er niet bij als hij terug werd gebracht. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan bewijzen dat de gebruikers hem zo achtergelaten hebben? Dan moet je er op dat ogenblik zelf ook weer zijn om in ontvangst te nemen. En wat doe je bij de vaststelling? Behalve foto's maken, weer papiertje dat ze akkoord zijn met de schade? Als ze niet willen tekenen, alweer hetzelfde, hoe toon je het aan?
Sta je bij elkaar op stal, kan je ook wel zeggen dat de sfeer er niet beter op gaat worden.
(In de grote modellen ifor kunnen zeker wel grote paarden. Ik ken er 2 met Stokmaat 1m75 en 1m80 die erin passen).
Punt is wel: hier zitten amper adressen voor trailerhuur, huur B-wagentjes (of het zijn particulieren die verhuren) of paardentaxi's.
Maar dit is wel een beetje in het hele leven zo toch? Ik bedoel, je zet je auto ook op een openbare parkeerplaats waar er iemand tegenaan kan botsen. Je gaat er vanuit dat iemand zo eerlijk is, een briefje op je auto te plakken met zijn/haar telefoonnummer. Doen ze dat niet, dan is dat zuur.
Met een trailer (of auto of wat dan ook) uitlenen is het in principe hetzelfde toch? Je gaat er in goed vertrouwen vanuit dat iemand zuinig met je spullen om gaat en het vergoedt als hij/zij iets stuk maakt. Je leent 'm ook alleen uit aan iemand die je wel kent toch?
laura_estee schreef:Dat! Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich gedragen zoals DP heeft meegemaakt, maar dat betekent inderdaad niet dat iedereen die hier reageert en zegt geen trailer te hebben net zo is.
Citaat:.
Ik heb dus geen trailer meer, en geen trekauto. Maar wel geregeld dat ik altijd snel naar de kliniek kan.
lies schreef:Wat kan jij toch lekker constructief discussiëren
Waarom denk jij altijd dat alles aan een ander ligt?
Kijk ook eens naar je eigen posts. Met je fantaseren. C'est le ton qui fait la musique.
DuoPenotti schreef:lies schreef:Wat kan jij toch lekker constructief discussiëren
Waarom denk jij altijd dat alles aan een ander ligt?
Kijk ook eens naar je eigen posts. Met je fantaseren. C'est le ton qui fait la musique.
ook weer iets wat ik niet denk...dus... ja fantaseren
en zo'n smiley daarvan denk je dat het fijner overkomt. als we het dan over lekker discussiëren hebben?
Kijk jij dan ook even naar je eigen post, of ligt zoals wat jij schrijft nu ook aan mij???
Ik kijk genoeg naar mijn eigen postst maar met zulke als deze denk ik, ik val wel mee....
Sintara schreef:Nouja, ik denk dat wel meer klinieken noodvervoer aanbieden? Het was geloof ik 100 euro ofzo (uiteindelijk niet nodig geweest). Toen iemand me een keer een half uur had verhuisd, omdat ze het aanbood heb ik 50 euro gegeven. En aangezien mijn paard een keer een stuiter gaf hebben we samen de trailer nagekeken, gelukkig niks gebeurd maar anders had ik dat ook netjes opgelost.
Ik vind het ook totaal niet vanzelfsprekend dat iemand me wilt helpen en eerlijk gezegd had ik de kosten nog pessimistischer ingeschat dan in dit topic is geschreven
Varekaj schreef:Als bedrijf sta je denk ik ook wel sterker met een goed contract en verzekering ten opzichte van een particulier die uit goede wil materiaal meegeeft. Je zal maar de pech hebben dat je verzekering hierover valt en alsnog niks wil uitkeren. Een tegenpartij die eerlijk en meewerkend is scheelt een hoop met een tegenpartij wiens neus bloedt "Wassiknie" maar je zit er als eigenaar wel mooi mee.
@princequillo: net omdat het zoveel gedoe is gaat men er juist best snel vanuit dat ze "wel even kunnen lenen", er zijn immers amper alternatieven om naar door te sturen.
fransje23 schreef:Wat ben ik gezegend dat ik zoveel aardige mensen ken die wel goed met spullen omgaan, onkosten vergoeden en dingen niet als vanzelfsprekend aannemen.
imaudy schreef:fransje23 schreef:Wat ben ik gezegend dat ik zoveel aardige mensen ken die wel goed met spullen omgaan, onkosten vergoeden en dingen niet als vanzelfsprekend aannemen.
Dat zou ik toch ook denken. Je weet tich wat voro vlees je in de kuip hebt.
Een stalgenootje had eens aangeboden een paar keer te oefenen met trailer laden en mijn pony te vervoeren. Ik heb haar een mooi eskadron halster als bedankje gegeven.
DP kan wel gaan klagen bij ons, maar dat moet ze tegen de mensen zeggen die bij haar zeuren om een trailer Nee zeggen is een antwoord die je mag geven DP.
Ayasha schreef:Ik denk dat jullie ruim succesvol geweest zijn in zorgen dat een boel mensen hier vanaf nu gewoon nee zeggen. Maak je maar geen zorgen daarover. Missie om nog meer behulpzaamheid uit de wereld te helpen geslaagd hoor dames.
Ayasha schreef:Ik denk dat jullie ruim succesvol geweest zijn in zorgen dat een boel mensen hier vanaf nu gewoon nee zeggen. Maak je maar geen zorgen daarover. Missie om nog meer behulpzaamheid uit de wereld te helpen geslaagd hoor dames.
MyWishMax schreef:Als er gemeld wordt wat er aan vervelende ervaringen zijn geweest komt er een opmerking dat je toch weet aan wie je iets uitleent. Dat is ook fijn de schuld bij iemand leggen die alleen iets aardigs probeert te doen. Of dat dat weinig voorkomt, maar ik ken toch meerdere mensen die door zulke ervaringen niks meer uitlenen in mijn omgeving. Dus helaas niet zo weinig. Helaas leer je bij problemen mensen pas kennen. Ik leen idd niks uit aan iemand die ik niet ken of vertrouw, maar alsnog zat ik wel met de schade en een deuk in het vertrouwen in de mens.
[knip]