Hoe duur lease?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Hoe duur lease?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:35

ik verlease mijn pony ook en ze betaald mij 47,50 per mnd voor 2x rijden
en mijn stalling is 190 p/m

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:46

mirgino schreef:
ik verlease mijn pony ook en ze betaald mij 47,50 per mnd voor 2x rijden
en mijn stalling is 190 p/m

Ik vind dit echt duur (mijn bijrijdpony betaal ik 30 euro per maand voor, met stalling van meer dan 200 euro)en leasen is toch precies hetzelfde als een bijrijdster hebben, in dit geval? Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:07

dat is fijn voor jou dat je 30 euro per mnd betaald voor 2 dagen per week.

en idd bijrijdster of leasen dat is hetzelfde, ze heeft haar 2 dagen per week voor zichzelf
een eigen kast met zadel ,hoofdstel en poetsspullen
de staling is all-in dus geen verzorging wat uitmesten betrefd
en met slecht weer kan ze een andere dag, en ze mag 3 dagen ,maar kan zelf 2 dagen per week.
wij vinden dit samen een mooi bedrag.
zij weet trouwens zelf wat een paard kost en heeft daar het geld niet voor en ook de tijd niet.
zij vind zelf dat ze goedkoop een eigen paard heeft Haha!

het is dus maar wat jij verwacht Knipoog
als ze het teveel had gevonden had ze het niet gedaan,niemand is verplicht om mijn dier te huren Haha!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:09

Ik snap je punt wel, maar alles wat jij opnoemt heb ik dus ook gewoon.
Ik vind dan 47,50 teveel, maargoed dat zal dan wel weer aan mij liggen Knipoog

Tegenwoordig lijkt het ook zo normaal om zelfs al te betalen als je alleen maar een pony uit de wei mag halen en een borsteltje eroverheen te gooien

Maargoed ik ben offtopic Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:18

_lies_ schreef:
Ik snap je punt wel, maar alles wat jij opnoemt heb ik dus ook gewoon.
Ik vind dan 47,50 teveel, maargoed dat zal dan wel weer aan mij liggen Knipoog

Tegenwoordig lijkt het ook zo normaal om zelfs al te betalen als je alleen maar een pony uit de wei mag halen en een borsteltje eroverheen te gooien

Maargoed ik ben offtopic Lachen

ik heb iemand hier neer zien zetten dat er makkelijk tussen 100 en 200 euro gevraagt kan worden voor lease.
dat kan ook ,als je bij B Buizer in R`dam een paard leased was dat zo`n 10 jr geleden 150 gulden voor 2 dagen
en nu met de euro zal dat ook hoger geworden zijn.
en dan liep het paard ook nog mee met de les.

dus mischien ligt het ook aan de regio waar je woont?

als ik om me heen kijk ben ik redelijk goedkoop,veel vragen 100 euro voor 3 dagen en mensen betalen het dus zal de prijs wel meevallen denk ik zo Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:39

op MP staat een lease paard aangeboden bij mij in de buurt voor 150 euro p/m voor 3 dagen [ vaste dagen] per week.

dan vind ik 47,50 een mooie prijs. Haha! voor 2 dagen.
en mijn bijrijdster heb ik al bijna 4jr Haha!

charis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:47

polly_hvj
welke manege is dat in breda ?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:23

Het was manege Dorst, maar die is nu ook gestopt met die leasepaarden, want het was niet echt een succees ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:36

wat ik nou niet begrijp is dat als ik een bijrijder zoek dat ik dan allerlei opmerkingen om mn oren krijg dat ik geld vraag als bijdrage in de kosten, dat ik dat niet kan maken omdat die bijrijder ´werk´ van mij uit handen neemt en dus ik eigenlijk moet betalen voor het rijden. Vervolgens is er dit topic en dan zie ik bedragen voorbij komen en vind iedereen dat normaal.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen lease en bijrijder zijn? Of zit dat in het manege of prive persoon zijn?
ik begrijp er helemaal niks meer van, ik kan geen bijrijder vinden maar als ik zou verleasen zou het ineens wel kunnen???
in feite krijg je met bijrijder zijn en lease paard hebben dezelfde rechten/plichten dus ik zie het verschil niet zo...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:42

cissy schreef:
wat ik nou niet begrijp is dat als ik een bijrijder zoek dat ik dan allerlei opmerkingen om mn oren krijg dat ik geld vraag als bijdrage in de kosten, dat ik dat niet kan maken omdat die bijrijder ´werk´ van mij uit handen neemt en dus ik eigenlijk moet betalen voor het rijden. Vervolgens is er dit topic en dan zie ik bedragen voorbij komen en vind iedereen dat normaal.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen lease en bijrijder zijn? Of zit dat in het manege of prive persoon zijn?
ik begrijp er helemaal niks meer van, ik kan geen bijrijder vinden maar als ik zou verleasen zou het ineens wel kunnen???
in feite krijg je met bijrijder zijn en lease paard hebben dezelfde rechten/plichten dus ik zie het verschil niet zo...

ja ik snap dat ook niet, daarom noemde ik het ook dat ik mijn paardje in de lease had voor 3 dg per week
:D
het is precies hetzelfde maar `men `leest dat anders :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:48

ik werd er zelfs op aangekeken hoe ik toch durfde geld te vragen voor een verzorgster....
dan ga ik mn paard toch verleasen :)
het is geen hobbelpony maar een sportknol, ik ga niet iemand betalen om mn paard te rijden, ze mogen blij zijn dat ze zo´n paard onder hun kont zouden mogen krijgen voor dat geld! :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:02

cissy schreef:
ik werd er zelfs op aangekeken hoe ik toch durfde geld te vragen voor een verzorgster....
dan ga ik mn paard toch verleasen :)
het is geen hobbelpony maar een sportknol, ik ga niet iemand betalen om mn paard te rijden, ze mogen blij zijn dat ze zo´n paard onder hun kont zouden mogen krijgen voor dat geld! :+

niet zo minderwaardig >;) ik heb wel een western hobbelpony en heb jaren betalende bijrijdsters gehad
ben daar jl nov mee gestopt
en de meiden betaalden netjes de helft van stal en smid :j en waren blij dat ze op haar mochten rijden.

gelukkig zijn er nog normaal denkende mensen die weten dat paarden duur zijn, die het zelf niet kunnen betalen en daarom bijrijden en ervoor betalen zodat ze toch een soort van `eigen paard`hebben voor een paar dagen per week.

en tja als men liever het woord leasen hoort dan noemen we dat toch zo :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:05

hoezo minderwaardig? ik ben je effe kwijt....
ik bedoel dat ik geen manege hobbelpony heb waar ze wel grif 100 per maand voor betalen, (dat is niet minderwaardig bedoeld hoor, die pony´s zijn goud waard ik ben er ook ooit op eentje begonnen) maar geeft alleen aan dat ze het daar dus blijkbaar wel voor over hebben maar niet voor een getalenteerd sportpaard waar ze vreselijk veel van kunnen leren.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:12

Renee__ schreef:
Inderdaad, ik zou zeggen helft van het stallingsgeld.
Komt neer op € 87,50. Zou ik ongeveer € 85,- van maken.
Waarom niet € 100,=? Ik vind dat het stallingsgeld gedeeld moet worden of de leaser moet minder betalen. 3 dagen per week, dat betekend dat jij de overige 4 dagen kunt rijden terwijl zij meer geld betaald...
Niet meer dan dit zou ik zeggen.

Hier ben ik het niet mee eens, want er komen wel mee kosten bij kijken dan alleen het stalgeld.

TS, je zou eens op een rijtje moeten zetten de volgende kosten per maand: stalgeld, hoefsmit, wormenkuur/entingen, bijdrage spullen. En dan bijvoorbeeld door de helft (of nog iets minder). Alleen de stalprijs doe je jezelf tekort mee.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:33

cissy schreef:
hoezo minderwaardig? ik ben je effe kwijt....
ik bedoel dat ik geen manege hobbelpony heb waar ze wel grif 100 per maand voor betalen, (dat is niet minderwaardig bedoeld hoor, die pony´s zijn goud waard ik ben er ook ooit op eentje begonnen) maar geeft alleen aan dat ze het daar dus blijkbaar wel voor over hebben maar niet voor een getalenteerd sportpaard waar ze vreselijk veel van kunnen leren.

hobbelpony, :D die heb ik en daar reden de dames maar al te graag op,was niet serieus bedoelt begrijp ik maar kwam over alsof de niet sportpaarden maar hobbelpaarden zijn :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:35

oh nee, als jij lekker hobbelt dan is dat prima toch? Ik hobbel ook prima door het bos op mijn powerpony met bodybuilderbenen maar vind het persoonlijk wel prettig dat ze ook een sportpaard is ;)

maar ik snap maar niet dat ik niemand kan vinden en die opmerkingen krijg en dat er dus blijkbaar wel ruiters genoeg zijn die wel willen betalen. Misschien moet ik de adv even aanpassen naar leasepaard aangeboden...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:57

cissy schreef:
oh nee, als jij lekker hobbelt dan is dat prima toch? Ik hobbel ook prima door het bos op mijn powerpony met bodybuilderbenen maar vind het persoonlijk wel prettig dat ze ook een sportpaard is ;)

maar ik snap maar niet dat ik niemand kan vinden en die opmerkingen krijg en dat er dus blijkbaar wel ruiters genoeg zijn die wel willen betalen. Misschien moet ik de adv even aanpassen naar leasepaard aangeboden...

heb je adv bekeken ,maar niks mis mee goed duidelijk lijkt mij.
ik heb gewoon mazzel dat er in mijn omgeving wel steeds volwassen meiden waren die zochten wat ik te bieden had :j
ik ben gestopt met bijrijdsters,de laatste was bang buiten geworden met trekkers en ineens was mijn pony dat ook bij mij.
nu doe ik het zelf maar moet zeggen dat ik ook erg goedkoop gestald staat ,ik heb een goede regeling met de stalhoudster getroffen
ik help mee met mesten en voer zo`n 9x per mnd s`avonds en wanneer zij weg is.
pony doet wel minder nu maar staat toch buiten,en mij bevalt het zo prima.

westernruiters is wel moeilijker om te vinden,daarom zocht ik iemand die graag recreatief met paarden bezig is en op boomloos wilde rijden.

iig succes met het vinden van een `leaser` :D

amybokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:14

Fliro_ schreef:
Als ik mijn pony ga lease wat is dan de normale prijs?
ik weet niet of het belangrijk is maar;
geen binnenbakk alleen buiten. In de buurt van bos& meer buitenritten mag.
Gehele zaterdag vrijdag en woensdag.

Hoeveel zou ik daarvoor kunnen vragen ik dacht zelf aan 100euro per maand. :o

x

Hooiii ik ben amy...
ik zoek een lease pony 2x in de week 60 euro per maand?
is het in de buurt van hengelo of deuriningen ?
ik rij 4 jaar spring en recratie..
wil wel wedstrijden rijden mvg amy