Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirgino schreef:ik verlease mijn pony ook en ze betaald mij 47,50 per mnd voor 2x rijden
en mijn stalling is 190 p/m

_lies_ schreef:Ik snap je punt wel, maar alles wat jij opnoemt heb ik dus ook gewoon.
Ik vind dan 47,50 teveel, maargoed dat zal dan wel weer aan mij liggen
Tegenwoordig lijkt het ook zo normaal om zelfs al te betalen als je alleen maar een pony uit de wei mag halen en een borsteltje eroverheen te gooien
Maargoed ik ben offtopic
voor 2 dagen.
cissy schreef:wat ik nou niet begrijp is dat als ik een bijrijder zoek dat ik dan allerlei opmerkingen om mn oren krijg dat ik geld vraag als bijdrage in de kosten, dat ik dat niet kan maken omdat die bijrijder ´werk´ van mij uit handen neemt en dus ik eigenlijk moet betalen voor het rijden. Vervolgens is er dit topic en dan zie ik bedragen voorbij komen en vind iedereen dat normaal.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen lease en bijrijder zijn? Of zit dat in het manege of prive persoon zijn?
ik begrijp er helemaal niks meer van, ik kan geen bijrijder vinden maar als ik zou verleasen zou het ineens wel kunnen???
in feite krijg je met bijrijder zijn en lease paard hebben dezelfde rechten/plichten dus ik zie het verschil niet zo...

cissy schreef:ik werd er zelfs op aangekeken hoe ik toch durfde geld te vragen voor een verzorgster....
dan ga ik mn paard toch verleasen
het is geen hobbelpony maar een sportknol, ik ga niet iemand betalen om mn paard te rijden, ze mogen blij zijn dat ze zo´n paard onder hun kont zouden mogen krijgen voor dat geld!
ik heb wel een western hobbelpony en heb jaren betalende bijrijdsters gehad
en waren blij dat ze op haar mochten rijden.
Renee__ schreef:Inderdaad, ik zou zeggen helft van het stallingsgeld.
Komt neer op € 87,50. Zou ik ongeveer € 85,- van maken.
Waarom niet € 100,=? Ik vind dat het stallingsgeld gedeeld moet worden of de leaser moet minder betalen. 3 dagen per week, dat betekend dat jij de overige 4 dagen kunt rijden terwijl zij meer geld betaald...
Niet meer dan dit zou ik zeggen.
cissy schreef:hoezo minderwaardig? ik ben je effe kwijt....
ik bedoel dat ik geen manege hobbelpony heb waar ze wel grif 100 per maand voor betalen, (dat is niet minderwaardig bedoeld hoor, die pony´s zijn goud waard ik ben er ook ooit op eentje begonnen) maar geeft alleen aan dat ze het daar dus blijkbaar wel voor over hebben maar niet voor een getalenteerd sportpaard waar ze vreselijk veel van kunnen leren.
die heb ik en daar reden de dames maar al te graag op,was niet serieus bedoelt begrijp ik maar kwam over alsof de niet sportpaarden maar hobbelpaarden zijn
cissy schreef:oh nee, als jij lekker hobbelt dan is dat prima toch? Ik hobbel ook prima door het bos op mijn powerpony met bodybuilderbenen maar vind het persoonlijk wel prettig dat ze ook een sportpaard is![]()
maar ik snap maar niet dat ik niemand kan vinden en die opmerkingen krijg en dat er dus blijkbaar wel ruiters genoeg zijn die wel willen betalen. Misschien moet ik de adv even aanpassen naar leasepaard aangeboden...
Fliro_ schreef:Als ik mijn pony ga lease wat is dan de normale prijs?
ik weet niet of het belangrijk is maar;
geen binnenbakk alleen buiten. In de buurt van bos& meer buitenritten mag.
Gehele zaterdag vrijdag en woensdag.
Hoeveel zou ik daarvoor kunnen vragen ik dacht zelf aan 100euro per maand.![]()
x