Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Jennyj01 schreef:Als ik het goed begrijp heb jij een paard gekocht. Paard bevalt niet. Om welke reden dan ook. Verkoper wil het paard wel terug nemen maar onder voorwaarde dat er wat kosten worden betaald en dat jij je niet negatief uitlaat over de verkoper en het paard.
Wat zijn je opties?
Optie 1 Terug naar de verkoper. Je neemt je verlies en gaat door met je leven
Optie 2 Verkoopt aan een andere partij. Waarschijnlijk ook met verlies en je maakt openbaar wat je kwijt wil over de zaak.
Echter ook bij optie 2 kan je niet zomaar alles doen en zeggen wat je wil.
Wel het paard terug doen en dan vervolgens een beerput open gooien is niet heel erg netjes.
barrye schreef:Dit zijn de vragen in mijn openingspost..
**Wie heeft dit meegemaakt
**wie op Bokt kan juridisch advies geven over wat ik nu mag gaan publiceren op sociale media, of op Facebook.
Voor mij is het belangrijkste nu :WAT MAG IK GAAN PUBLICEREN VAN MIJN ERVARINGEN VAN DE VERKOPER.
Het is mijn persoonlijke keuze me niet om te laten kopen met "zwijggeld", of dit paard door te verkopen met oneerlijk verhaal , maar ook om een waarschuwing afgeven om voorzichtig te zijn met aankopen bij deze persoon.
De reacties gaan nu meer over de interpretatie van deze clausules. Wat niet mijn hoofd vraag was.
speurneusc schreef:misstanden op dieren gebied heb je de dierenpolitie en dierenbescherming voor, bij oplichting/fraude aangifte doen bij politie, dat zijn de instanties die kunnen ingrijpen.
FloortjeM schreef:Nou, als je afspreekt dat je je niet negatief gaat uitlaten, dan kan je dus ook niet zeggen 'ik vind het een stelletje .....'.
Het is eigenlijk best wel simpel:
1. je tekent een contract, het paard wordt opgehaald, je krijgt een stukje van je kosten terug en je houdt verder je mond. Dat betekent dat je dus niet de 'redder' kan zijn voor iedereen die ook 'slachtoffer' van deze verkoper zou kunnen worden.
2. je tekent geen contract, maar gaat naar de rechter. Als de zaak zo duidelijk is als je stelt, wordt je vordering tot ontbinding toegewezen, krijg je je aanvullende kosten vergoed, krijg je een deel van je advocaat- en proceskosten terug en ben je vrij om te zeggen wat je wil.
Per saldo win je dus tijd en geld door te tekenen, en verlies je de vrijheid om te zeggen wat je wil. Aan jou de keuze.
Ayasha schreef:Maar jij hebt dat paard nog in je bezit?
Dan ben je toch niet akkoord gegaan met hun eisen en kan je toch (binnen de normale wetgeving) zeggen en doen wat je wil?
pateeke schreef:Ayasha schreef:Maar jij hebt dat paard nog in je bezit?
Dan ben je toch niet akkoord gegaan met hun eisen en kan je toch (binnen de normale wetgeving) zeggen en doen wat je wil?
En de tegenpartij kan dan alsnog TS aanklagen voor smaad en laster. Heb je het op social media gezet, dan heeft tegenpartij zwart op wit staan dat TS zich negatief uitgelaten heeft over de verkoper en wat gezegd is (kan het dan ook uit zijn verband trekken als ie wil). Als het gaat om een "professional" die verkoopt, kan deze zelfs nog aangeven dat hij verlies geleden heeft en met wat pech kan TS de geleden verliezen betalen.
Ayasha schreef:Geldt dat niet alleen bij onwaarheden?