Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Pumpkinbroes schreef:Padoertje schreef:Paarden in het hogere segment verwacht ik niet. Mensen die een paard in het middensegment of zelfs daaronder hebben, die wel. Zijn veel mensen met paarden die nu al amper rond kunnen komen, en met de constant stijgende prijzen verwacht ik dat dit een doelgroep is, die straks de hobby moeten neerleggen.
Dus afhankelijk wat voor paard je zoekt. Maar verwacht niet dat je straks een paard van 30k kunt kopen voor 10k of minder.
Ja maar er zijn ook heel veel mensen die een dergelijk paard willen.
Vooral de brave simpele recreatiepaarden die ook nog gezond zijn, die vind je bijna niet nu en anders hebben er binnen een uur al een hoop mensen op gereageerd.
upendo schreef:Ik geloof niet dat de prijzen nog extreem gaan zakken.
Zowel van levensmiddelen, benzine of paarden niet.
Fokken wordt ook niet goedkoper.
Popstra schreef:Het hele levensonderhoud en alles er omheen van een paard word een stuk duurder. Denk dat de prijzen voor paarden niet gaan zakken mede daardoor.
pol013 schreef:Ja maar daar tegenover ken ik dan weer genoeg mensen die juist in de afgelopen jaren (weer) een paard gekocht hebben.
Dus ik zou mijn adem er niet op in durven houden dat de prijzen gaan dalen.
Als we die markten zo gemakkelijk konden voorspellen waren we rijk
pol013 schreef:Ditismijn schreef:Hier in regio Midden Nederland sluit ook de ene na de andere paardenstalling. Ook dat is iets om rekening mee te houden.
En hier zijn er in de afgelopen 5 jaar juist 2 grotere bij gekomen (die meteen vol stonden). Dus of dat nou een trend is of een lokale toevalligheid?
superpony schreef:Ik weet zelfs meerdere mensen die geen nieuw paard meer kopen, omdat er gewoon geen fijne plekken zijn.
ElCamino schreef:Hier zo'n mens die onder andere daarom geen paard meer koopt.
Ik kan hier in de regio (het gooi) geen plek vinden waar ze met name in de winter de hele dag buiten kunnen staan met hooi/water of gras. En in de avond op stal met een fijne rijbaan
Ik wil lekker buitenritten rijden en deze combinatie van "eisen" vind je hier niet .
Ik heb 27 jaar van mijn paard mogen genieten, nu houdt het op, paardje is overledewn en voor mij geen nieuw eigen paard.