Trailer kopen: welk merk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:51

Mirjam, ik heb de mijne bij Pierre Kennis gekocht in Valkenswaard (NB) maar volgens mij kun je ze ook via Vollebregt kunt kopen, en die zit gewoon in Zuid Holland.
Dit is iig de site van Pierre Kennis:
http://www.kennisbv.nl/pages/thiel.asp
Volgens mij hebben ze hier ook de Bockmann in de aanbieding (kan het merk niet goed zien) edit: ik twijfel een beetje door het logo of het geen Humbaur is.. :o
http://www.kennisbv.nl/pages/aanbieding ... ers&id=221 voor € 4.165,00

De Thiel is overigens niet zo "goedkoop", de 1,5 paards volpolyester (de Pico) zit rond de €6.000,00
Heb zelf de Domino Ultra Plus en ben er wel echt tevreden over.. :j

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:55

De Iforwilliams heeft een draaiend tussenschot, kan je dus altijd een heel brede laadopening mee maken bij een tweepaardstrailer. De laatste jaren hebben ze ook standaard een aluminiumbodem.

MirjamN

Re: Trailer kopen: welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 00:17

Maar een tweepaardstrailer gaat het toch echt niet worden. Ik zou niet weten waarom, ik heb maar een paard (eigenlijk nog een pony ook). Maar goed, als iemand me kan overtuigen waarom ik een 2paards zou moeten kopen.... laat maar horen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:29

MirjamN schreef:
Maar een tweepaardstrailer gaat het toch echt niet worden. Ik zou niet weten waarom, ik heb maar een paard (eigenlijk nog een pony ook). Maar goed, als iemand me kan overtuigen waarom ik een 2paards zou moeten kopen.... laat maar horen!

Het is wel handig als je ook nog een fiets wilt meenemen en je kan op die lege plek een boel extra zooi kwijt als je bijvoorbeeld een weekend met je paard op stap gaat. En als je eens een maatje mee wilt nemen kan dat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:52

MirjamN schreef:

Als je een auto hebt (of gaat kopen) die een 2-paards goed kan trekken, dan heeft een 1,5-paards geen enkele waarde meer. Dat is voor de mindere goden :D Voor het rijden maakt het niet uit en de extra ruimte zul je vaker gebruiken dan je nu bedenkt.

Je moet het omdraaien: ik heb een auto die een 2-paards kan trekken, DUS koop ik een 2-paards trailer. Die trailer is namelijk het punt niet, het zijn de kosten van de auto die voor veel mensen niet op te hoesten zijn (willen of kunnen). Kan of wil je die dure auto niet rijden, dan is een 1,5-paards achter een goede middenklasser een prima alternatief.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:51

Ook houten trailers kunnen gaan rotten als ze binnen staan. Je rijdt er mee buiten in weer in wind, en zeker 's winters vreet dat erg aan je trailer.
Ik zou dus ook de andere opties van polyester en aluminium meenemen.

Ik heb een hooihaak in het midden hangen, vind het niet handig, dus mijn hooinet hangt standaard aan de trailies van het raampje.

Als je auto een 2-paards mag doen, zou ik daar voor gaan. Het is zo gemakkelijk!!!!
Ik gebruik 'm overal voor, en er past een hoop in. Zo haal ik 2 ronde balen per keer op.
Voor mijn ''moeilijk'' te laden paard speciaal een 2 paard gekocht, en ze loopt er een stuk makkelijker op, zo niet vanzelf.
Ook 2 (pony)veulens kan ik nu zelf makkelijk (en veilig) vervoeren.

Mijn pony en de veulens zijn klein, de voorte stang was al in hoogte verstelbaar, onlangs heb ik achter hetzelfde laten maken.
Voor de achterkant was ik €50,- kwijt.
Afbeelding

trapbescherming zou ik ook niet meer zonder willen.

goed letten op kitnaden, zeker bij een houten trailer.
En schoonspuiten met een hogedruk reiniger???? liever niet, en anders erg goed oppassen hoe je het doet en met wat voor kop.

Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dan meld ik het wel.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:18

Hier ook een tevreden Thiel gebruiker. Is in Nederland niet bekend. In Duitsland zie je er wel heel veel. Vind het een ideale trailer, ik heb trouwens ook een 2-paards voor één paard. Auto kan 'm ook alleen trekken met één paard erin. Maar de extra ruimte is heel fijn, hij was hoger dan de Pico, en ligt door de breedte stabieler op de weg. Ik had de Domino Chess nog voor 6000€ een paar jaar terug. Vond ik toen voor wat je kreeg niet zo duur aangezien een houten 1,5 paards ook al snel 4000-4500€ was.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 08:09

De auto is het probleem niet, kijk maar hoe wij normaal naar een TREC wedstrijd gaan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LAAPHVVN-D.jpg en

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFXNFNQA-D.jpg

dus wat dat betreft is die 2 paard niet nodig. Ook de balen hooi en stro halen we met een vrachtwagen aanhanger of als ik er maar een paar heb met deze auto. Maar als er ooit nog eens een andere auto komt, zou een tweepaards wel weer handig zijn. Maar die tweepaards zijn toch veel duurder dan 1,5 paardtrailers, of niet?

Annastasia, die weer en windinvloeden zijn er natuurlijk inderdaad. Maar polyester en aluminiumtrailers zijn ook wel weer een stuk duurder denk ik... Maar ik zal er zeker naar kijken! Gaan die tralies niet krom trouwens, van dat hooinet?

Heb van het weekend de Bockmann folder doorgespit. Ziet er allemaal degelijk uit, alleen de dissel is aan het chassis gebout en ik las dat het beter is als dat één geheel is en gelast in plaats van gebout.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:57

Mirjam, een 1,5 of 2 paards scheelt niet veel (tja, wat vind je veel) wij betaalden voor een 2-paards Thiel €650 meer dan een 1,5 paards!

Wij hebben ook (nog) geen auto die een 2-paardstrailer met 2 paarden mag trekken. Maar omdat die er wel komt, toch voor een 2-paards gekozen. Een trailer koop je niet voor een jaar of 2, en wie weet wat de toekomst brengt. Wie weet koop je er straks een paard bij, o.i.d. en heb je alsnog een 2-paards nodig. En je kan altijd 1 paard in een 2-paards vervoeren, maar nooit 2 in een 1,5 paards!

Wij vervoeren trouwens geen losse spullen als er ook een paard in staat, spullen kunnen namelijk verschuiven, onder het schot/zeil door rollen tussen de benen van je paard. Ook grote spullen kunnen schuiven waardoor je paard kan schrikken, en de gevolgen daarvan (paard met schrik in de trailer) wil je niet zien.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:09

Dat prijsverschil van een aluminium of pokyester trailer moet je denk ik ook maar eens gaan doorrekenen naar nieuwe zijwanden en/of nieuwe bodem.

Ik heb hiervoor een houten trailer gehad met ''gecoate'' wanden. Trailer was 5 jaar oud, stond altijd binnen maar had al wel 2 rotte wanden. En achteraf was de bodem ook nog eens gaan rotten. Alleen al nieuwe wanden zou mij 1200,- (of was het nou 1700,-) gaan kosten om deze opnieuw op te laten bouwen, en dan was de bodem nog niet eens meegerekend.

Het tralies gaat niet krom van het hooinet. Dat zou niet best zijn want het net weegt niet zo veel en ik mag er toch vanuit gaan dat het degelijke kwaliteit is.

Over het chassis kun je beter aan Ikke vragen, die heeft daar meer verstand van.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:29

Ik was ook maar 500€ meer kwijt aan een 2-paard trailer dan de 1,5 paardsversie. Heb 'm eigenlijk gekocht om dezelfde redenen als double.
Het is ook fijn met opzadelen in de trailer (ik heb een draaierig en nerveus paard op wedstrijdterrein). Als het regent kun je lekker omkleden in de trailer. En ik heb het voor ongeveer 100€ zo laten maken dat ik achter een merriestang heb en het schot schuin vast kan staan. Mijn paard kan dan achter lekker breed staan, en daar maakt hij ook echt gebruik van.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 08:14

Voor opzadelen denk ik niet dat ik hem ga gebruiken. Met TREC wedstrijden zowiezo niet, omdat ie dan in een paddock staat. Met dressuur (hihi, 2x per jaar ofzo) doe ik het ook altijd buiten. Terwijl het in een 1,5 wsl wel zou kunnen. Ben er nog niet uit. Mijn paard moet 5 uur lang fijn kunne taan en ik ben bang dat een 2 paards teveel ruimte geeft als je het schot eruit haalt en te weinig ruimte als je het schot er inzet....

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:48

Mirjam, daarvoor is die merrie stang weer handig. Die geven achter meer ruimte. Ze staan dan ongeveer zo: ^ normaal voor, ruim achter. Los in een 2-paards zonder schot zetten zou ik nooit doen. Te veel ruimte, kunnen ze zich omdraaien.

Lastige keuze, maar als je denkt dat je de 2-paards amper gebruikt dan kan je het gewoon laten, buiten opzadelen deed ik ook altijd met mn 1,5-paards.. Ook niet zo'n probleem..
Net als Fleurtje100 heb ik een draaierig, "jong" paard, die ik makkelijker op de trailer kan opzadelen nu.. En het omkleden is ook heel handig :D je hebt alle ruimte..
Maar als je nooit met 2 paarden weg zal gaan, dan zou ik het misschien ook niet doen..

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:59

Ik heb een bockman Uno (esprit) 1.5 paards dus. Super fijne trailer, voorstang kan versteld worden, (hoger en lager en natuurlijk naar voor & achter) Met rolzeil. Volgens mij zijn de wanden van hout met een coating eroverheen. Fijne degelijke trailers, heb hem nu denk ik al een jaar of 4 en ziet er nog super uit.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 07:49

Ik heb die Bockmann uno in de folde rgezien, ziet er degelijk uit!

Ik had gister toch een vreemde ervaring. Had bij Humbauer naar info gevraagd (wil ik bij alle merken doen waarover ik goede ervaringen hoor), krijg ik een email van betanco dat zij mijn informatievraag van humbauer hadden gehad en dealer zijn van humbauer. Ze verwezen mij naar hun site voor meer info. die site was echter nogal summier en dat mailde ik terug. Was die man zeker beledigd ofzo, maar die reageerde nogal denigrerend (of ik van plan was een trailer van de foto te kopen, nee natuurlijk niet!). dus ik mailde terug dat dat natuurlijk niet zo is en dat ik niet zo wil worden aangesproken. Dan moest ik maar naar een andere dealer toe gaan zei ie. Is dat nou niet raar? Betanco als dealer wordt het dus niet! Als ze nu al onaardig doen, kun je nagaan als er iets met je trailer is binnen de garantietermijn...!

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:33

MirjamN schreef:
Ik heb die Bockmann uno in de folde rgezien, ziet er degelijk uit!

Ik had gister toch een vreemde ervaring. Had bij Humbauer naar info gevraagd (wil ik bij alle merken doen waarover ik goede ervaringen hoor), krijg ik een email van betanco dat zij mijn informatievraag van humbauer hadden gehad en dealer zijn van humbauer. Ze verwezen mij naar hun site voor meer info. die site was echter nogal summier en dat mailde ik terug. Was die man zeker beledigd ofzo, maar die reageerde nogal denigrerend (of ik van plan was een trailer van de foto te kopen, nee natuurlijk niet!). dus ik mailde terug dat dat natuurlijk niet zo is en dat ik niet zo wil worden aangesproken. Dan moest ik maar naar een andere dealer toe gaan zei ie. Is dat nou niet raar? Betanco als dealer wordt het dus niet! Als ze nu al onaardig doen, kun je nagaan als er iets met je trailer is binnen de garantietermijn...!

Mmh, Dat is raar, Andre is over het algemeen heel aardig en zeker niet moeilijk.

Ik kom er met enige regelmaat voor de verhuur, en dan zijn ze echt niet moeilijk. Heb het wel eens gehad dat ik net een half uurtje na sluitingstijd zou aankomen om de aanhanger terug te brengen, dus even gebeld en ze bleven gewoon even langer open. Op een zondag een aanhanger kunnen ophalen om zo maandag vroeg te kunnen vertrekken, geen enkel probleem.
Ook hoef ik een aanhanger eigenlijk nooit schoongemaakt in te leveren, want dat doen hun voor je, wat ik wel makkelijk vind aangezien er bij mij nog wel eens grond/modder op de kar blijft liggen.

Voor de verkoop verwacht ik eigenlijk niet anders.
Van mijn kant dus echt geen klachten over Betanco, integendeel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:23

ikke schreef:
Als je een auto hebt (of gaat kopen) die een 2-paards goed kan trekken, dan heeft een 1,5-paards geen enkele waarde meer. Dat is voor de mindere goden Voor het rijden maakt het niet uit en de extra ruimte zul je vaker gebruiken dan je nu bedenkt.

Oei wat vond ik deze zin lelijk klinken :o
Ik heb juist voor een 1,5 paards gekozen omdat daar meer ruimte in zit als je toch altijd maar met 1 paard weggaat... Heerlijk ruim opzadelen zonder dat dat "stomme" tussenschot in de weg zit :7
Ik had een 2 paards trailer, maar ben overgestapt op 1,5 paards omdat ik toch nooit met meer dan 1 tegelijk wegging en een 1,5 paards fijner is voor een merrie met een veulen...

Maar goed dat zijn allemaal persoonlijk dingen!

MirjamN schreef:
Ik had gister toch een vreemde ervaring.

Dat klinkt niet fijn en dan zou ik daar ook geen trailer kopen! Koop een trailer op een plek waar je hartelijk ontvangen word en waar je het idee hebt dat ze veel voor je zullen doen stel dat er iets mis is! *D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:35

Rianneke schreef:
ikke schreef:
Als je een auto hebt (of gaat kopen) die een 2-paards goed kan trekken, dan heeft een 1,5-paards geen enkele waarde meer. Dat is voor de mindere goden Voor het rijden maakt het niet uit en de extra ruimte zul je vaker gebruiken dan je nu bedenkt.

Oei wat vond ik deze zin lelijk klinken :o
Ik heb juist voor een 1,5 paards gekozen omdat daar meer ruimte in zit als je toch altijd maar met 1 paard weggaat... Heerlijk ruim opzadelen zonder dat dat "stomme" tussenschot in de weg zit :7
Ik had een 2 paards trailer, maar ben overgestapt op 1,5 paards omdat ik toch nooit met meer dan 1 tegelijk wegging en een 1,5 paards fijner is voor een merrie met een veulen...

Maar goed dat zijn allemaal persoonlijk dingen!

Je had ook gewoon het schot kunnen verplaatsen, zodat je de ruimte van een 1,5-paards in een tweepaards hebt of domweg geen schot erin zetten. Je eigen creativiteit is de enige beperking :D

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:47

Ik heb een Westeria 1,5 paards, ik vind zelf een fijne trailer om mee te rijden, aantal mensen heeft mijn trailer ook een keer gebruikt en ze vinden heel fijn en rustig rijden achter de auto.

Mijn trailer heeft een gietrubberen vloer, zijkanten van rubber voor trapbescherming, haak voor hooinet, lampje die je aan en uit kan schakelen, 2 haken voor vastbinden van het paard, automatische rolzeiltje en wanden zijn van hout.

Ik moet die wanden vernieuwen, dat gaat 600 euro kosten :)

Die trailers zijn over algemeen moeilijk te vinden op marktplaats omdat die merk trailers niet meer gemaakt wordt...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 08:16

Ah, dan kan ik de Westeria van mijn lijstje schrappen (ik wil nieuw), als ze die niet meer maken. Wel jammer, als die zo goed bevalt. Ik heb dus hetzelfde met de paradiso. Jammer dat sommige goede merken niet meer gemaakt worden!

Ik voel wel mee met rianneke over haar afweging 1,5 versus 2 paards. Ik merk dat zo tussen alle redenen door voor mij toch het comfort voor hans het allerbelnagrijkst is. 5 of 6 uur op de trailer (en dus ook weer terug) is niet niks. Dan zit je al gauw aan 10 a 12 uur in een weekend! Tis toch wat anders dan die dressuurwedstrijd om de hoek! Als ie dan net niet helemaal optimaal staat vanwege de afmetingen, si dat jammer, maar geen wereldprobleem.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:22

Een paard bij ons op stal kan niet in 2 paards trailer staan omdat zij valt door langdurig met zijn benen dicht bij elkaar houden. Die paard moet vaak langer dan 2 uur in de trailer staan voor subtopwedstrijden.
In 1,5 paards staat ze dan benen wijd, ze valt dan niet om en kan dan ook haar stahouding veranderen.

Ik vind zelf ontzettend jammer dat westeria niet meer gemaakt wordt, het zijn echt fijne trailers en het prijs van het trailer is ook meer dan waard.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:35

Dan kan je Westfalia ook alvast schrappen want die zijn falliet...Erg jammer want die Jupiter was/is een erg fijne trailer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:12

Noisy schreef:
Dan kan je Westfalia ook alvast schrappen want die zijn falliet...Erg jammer want die Jupiter was/is een erg fijne trailer.

Westfalia wordt gewoon nieuw geleverd, zijn overgenomen :D (ik dacht door Böckmann)
Ik betwijfel of TS echter voor een Westfalia gaat, aangezien die zeker drie keer zo duur is dan de rest die hier de revue passeert.......

Toptip: Westfalia XXL :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:40

Radosny schreef:
Ik heb een bockman Uno (esprit) 1.5 paards dus. Super fijne trailer, voorstang kan versteld worden, (hoger en lager en natuurlijk naar voor & achter) Met rolzeil. Volgens mij zijn de wanden van hout met een coating eroverheen. Fijne degelijke trailers, heb hem nu denk ik al een jaar of 4 en ziet er nog super uit.

Die trailer heb ik ook, ben er zeer tevreden over. Hij staat te koop overigens :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:26

ikke schreef:
Noisy schreef:

Westfalia wordt gewoon nieuw geleverd, zijn overgenomen :D (ik dacht door Böckmann)
Ik betwijfel of TS echter voor een Westfalia gaat, aangezien die zeker drie keer zo duur is dan de rest die hier de revue passeert.......

Toptip: Westfalia XXL :D

Ikke: Westfalia is inderdaad door Böckmann overgenomen.
Mirjam: Stam Aanhangwagens in Kaatsheuvel (of Sprang Capelle) verkoopt Böckmann. Ik weet niet of hij ook Westfalia levert, je zou eens kunnen informeren. Hij heeft ook regelmatig hele goede tweedehands Brenderups, waarover ik al eerder schreef, staan. Voor jouw activiteiten misschien wel handig om die tweepaards met zadelkamer te nemen. Gigaruimte zodat je je spullen niet meer achter je stoelen in de auto hoeft te stouwen. Wel zo veilig! Het tussenschot kun je permanent opzij zetten.