Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Weltevreden schreef:Ik ben er op bokt achtergekomen dat mijn mening nogal verschilt met die van anderen, ik vindt het namelijk wél begrijpelijk dat je tijdens de training niet bij je paard mag komen.
Je "schatje" wordt naast het beleren ook opnieuw opgevoed, beloning in de vorm van een suikerklontje? Als je alle trainingspaarden een suikerklontje moet geven moet je ook omhoog in tarief en zo geld dat voor nog meer dingen.
Als het goed is breng je je paard weg om te beleren omdat je er zelf geen tijd voor hebt, geen zin, geen lef of een andere reden. Je legt je verhaal bij de trainer neer die het "klusje" in bv. 6 weken "moet klaren".
Citaat:Dus als je je paard wegbrengt en iemand anders het klusje moet klaren is dat je eigen keus! Er zijn genoeg africhtingsstallen die het wél toelaten dat je te pas en te onpas komt binnenwandelen. Ik zou er niet op zitten te wachten om een eigenaar krijsend uit het raampje te horen gillen gaat goed he?!
Citaat:Bovendien moet je er rekening mee houden dat je paard ook "heimwee" kan hebben omdat het op de africhtingsstal geen snoepjes krijgt, niet mag bijten in je mouw, of ongevraagd een voetje mag geven. Een hele verandering dus, dat gaat niet werken als de eigenaar dagelijks z'n schatje even een appeltje komt toestoppen.
Je vertrouwt er op dat je paard na 6 weken "klaar" is, en dan het liefst ook goed klaar is zodat jij er de komende 20 jaar plezier mee kan hebben. Als je het leerzaam vindt om te kijken hoe je paard getraind wordt dan ku je gaan kijken na bv de 6 weken, en kun je meteen zien hoe je verder wilt met je "paardje".
Citaat:Niks "zielugh", consequentie, begrip en respect. (al zou ik mijjn paarden niet bij Christine Wels in training zetten)
Weltevreden schreef:Ik ben er op bokt achtergekomen dat mijn mening nogal verschilt met die van anderen, ik vindt het namelijk wél begrijpelijk dat je tijdens de training niet bij je paard mag komen.
Je "schatje" wordt naast het beleren ook opnieuw opgevoed, beloning in de vorm van een suikerklontje? Als je alle trainingspaarden een suikerklontje moet geven moet je ook omhoog in tarief en zo geld dat voor nog meer dingen.
Als het goed is breng je je paard weg om te beleren omdat je er zelf geen tijd voor hebt, geen zin, geen lef of een andere reden. Je legt je verhaal bij de trainer neer die het "klusje" in bv. 6 weken "moet klaren".
Dus als je je paard wegbrengt en iemand anders het klusje moet klaren is dat je eigen keus! Er zijn genoeg africhtingsstallen die het wél toelaten dat je te pas en te onpas komt binnenwandelen. Ik zou er niet op zitten te wachten om een eigenaar krijsend uit het raampje te horen gillen gaat goed he?!
Bovendien moet je er rekening mee houden dat je paard ook "heimwee" kan hebben omdat het op de africhtingsstal geen snoepjes krijgt, niet mag bijten in je mouw, of ongevraagd een voetje mag geven. Een hele verandering dus, dat gaat niet werken als de eigenaar dagelijks z'n schatje even een appeltje komt toestoppen.
Je vertrouwt er op dat je paard na 6 weken "klaar" is, en dan het liefst ook goed klaar is zodat jij er de komende 20 jaar plezier mee kan hebben. Als je het leerzaam vindt om te kijken hoe je paard getraind wordt dan ku je gaan kijken na bv de 6 weken, en kun je meteen zien hoe je verder wilt met je "paardje".
Niks "zielugh", consequentie, begrip en respect. (al zou ik mijjn paarden niet bij Christine Wels in training zetten)
Apple schreef:Ik zou juist denken dat je als trainingsstal de eigenaar erbij wilt betrekken. Ik zou dus zelf een paard nooit naar een stal willen brengen als ik er zelf niet bij mag zijn.
hns schreef:Ja, maar paarden trainen is mensen trainen. De meeste fouten zijn ontstaan door de mensen die inconsequent zijn of gladweg geen verstand hebben van paarden. Train je dus een paard, moet de eigenaar absoluut meeleren.
He-le-maal mee eens.Citaat:Paarden trainen is mensen trainen.
Weltevreden schreef:Nogmaals: er zijn genoeg africhtingsstallen waar je wél ieder moment van de dag kan binnenwandelen. Sommige stallen willen dat niet, om verschillende reden. Als je dat niet vertrouwt dan bel je de volgende stal, genoeg vermeldingen te vinden.