Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:46

Popstra schreef:
Ach, als een veearts niet direct ingeschakeld word te komen zal het al met al wel mee vallen en word er zoals zo vaak in de paarden wereld een hoop drama gemaakt om wss niks!!

Volgens mij had ze contact opgenomen met haar eigen DA en zei die even af te wachten. Die dacht dat er mogelijk een ander zadel ongelegen had.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:50

Eerlijk, ik vind het ook wel beetje raar van de stal. Ongelukken gebeuren, maar dat door "niks" het hoofdstel zo krap is, er niet gezegd wordt wat er precies gebeurd is, er op vragen meteen verwijten naar TS komen vanuit die stal en dat er wel specifiek naar de schoft verwezen word vind ik raar. Het is een opsomming van dingen die het gezamelijk wel heel onbetrouwbaar doen lijken, alsof er idd wat verzwegen wordt. Zeker als ze zelf om het paard vroegen en na overleg het zelf een goed plan vonden...

Ik vind het ook wel bijzonder dat sommige mensen zo boos worden op TS. TS is al bezig met DA, en daarnaar luisteren ipv random mensen online snap ik heel goed. DA zal ook het hele verhaal van TS horen lijkt me. Dus daarop doorhameren heeft weinig nut imho.
TS noemt verder geen namen en de stal is niet te achterhalen uit dit verhaal (1,5 uur is half het land door!), en heeft alles wat de stal tegen haar gezegd heeft genoemd (dat is alleen dus niet zo veel). Hoe is dat zwart maken, of eenzijdig? En tja, theoretisch is het mogelijk dat TS liegt natuurlijk (hoewel ik dat niet denk, TS lijkt juist erg haar best te doen). Maar als dit al niet mag, mag je dan voortaan enkel nog een topic openen als je dat samen met alle betrokken partijen doet en iedereen een stamp of approval geeft? En als die niet meewerken (wat geen enkel scatchy persoon zal doen als er iets niet haaks is) mag je het niet meer bespreken op bokt? Lijkt mij niet wensenlijk.

@TS ik snap dat je er even tussenuit stapt hoor. Hopenlijk valt het straks allemaal mee en komt het gewoon goed met je paard! Heb verder weinig advies voor je, denk ook dat veel afhankt van de uitslag van de DA. Maar zorg dat als je idd mogelijk schade wil verhalen je alles dat je zwart op wit hebt bewaard en nieuwe info altijd zo krijgt ivm bewijs (zou zelf dus juist niet bellen maar mailen om precies die reden).
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 17-05-23 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:51

De handelstal zei, paard is ontploft. Dan zeggen ze niet precies hoe, maar ontploffen geeft wel aan dat het geen stapje opzij was. Kan voor hun ook snel gebeurd zijn, dat ze ook niet weten hoe of wat. Hoofdstel anders kan komen omdat ze een ander bit hebben geprobeerd. Bitringen zijn verschillend van grote.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:56

imaudy schreef:
Hoofdstel anders kan komen omdat ze een ander bit hebben geprobeerd. Bitringen zijn verschillend van grote.

Maar dan is er niet "niks, natuurlijk" gebeurd zoals naar TS gecommuniceerd is vanuit de stal. Dan zouden ze toch gewoon kunnen zeggen dat ze dat gedaan hebben en waarom? Het feit dat ze claimen er niks mee gedaan te hebben maakt het vreemd. Hoofdstellen maken zichzelf niet kleiner.

Rose123

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:03

TS, een hele vervelende situatie en eentje waarvan ik hoop dat jij en paardlief er snel uit komen.
Ik kan helaas weinig nieuw advies bieden en denk dat je top bezig bent!

Probeer je niet al te veel aan te trekken van de "toetsenbord-ridders(prinsessen)"...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:18

Volgens mij lezen de meesten er ook overheen dat TS gewoon werkt en niet a la minute met paard bij de VA kan staan.
Hoe een ander dat regelt, is niet hoe TS dat zou moeten regelen.
Sommigen drammen wel heel hard door hier 8)7

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:19

Ja, het grappige is dat die mensen zelf ook vaak werken, maar er niet over nadenken dat een ander ook werkt......

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:27

Want als jullie een breuk vermoeden laten jullie het ook gewoon een paar dagen wachten??

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:31

TS heeft toch allang contact met de DA? Ik denk dat als er een breuk was geweest, paard al op de kliniek had gestaan. Ze zal ongetwijfeld het hele verhaal aan de DA hebben verteld en die heeft aan de hand daarvan advies gegeven wat betreft verdere behandeling. Ik ga ervan uit dat TS dat advies ook volgt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:35

even vraag tussendoor
stel er zit een breuk/scheur in de schoft, wat kan de da er dan aan doen?
Is dat niet een gevalletje van rustig aan doen voor het paard?

Niet dat ik daarmee wil zeggen er hoeven geen foto's gemaakt te worden.
Maar als het paard goed loopt, goed eet en drinkt, is het dan meteen een spoedgeval?
Tenminste neem aan dat het hier niet om een strompelend paard gaat?

Gelukkig totaal geen ervaring mee. Ook niet of een paard dan normaal kan lopen of hals op en neer doen.
Of dat het pas zeer pijnlijk is bij over de rug rollen en druk rondom door een zadel
Zal natuurlijk aan aantal wervels liggen, maar toch

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:38

Ik heb daar ook geen ervaring mee. Maar ik denk dat de DA dat helemaal uitvraagt en aan de hand daarvan bepaalt wat nodig is?

Ik vind het sowieso bijzonder dat hier mensen er hun eigen verhaaltje ervan maken en op basis daarvan TS veroordelen. Dat je een mening hebt op basis van wat ze zegt, is een ding en lijkt me prima.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:40

Tjonge jonge

Sommige moeten zich hier gaan zitten schamen!

Het topic is simpel: TS heeft paard naar handelsstal gebracht en krijgt mededeling het dier per ommegaande op te halen want de schoft zou wel eens gebroken kunnen zijn. Dit in combinatie met negeren van stal van specifieke vragen van TS en dat het paard sensibel is, is rode vlag, op rode vlag, op rode vlag.....

TS hier de grond in boren omdat ze het dier naar een handelsstal heeft gebracht kan echt niet.

Er is iets gebeurd bij de handelstal, de vraag is wat, is de waarheid nog te achterhalen? Indien niet via de stal dan via een DA die aan de hand een eventueel letsel wel een reconstructie kan maken wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Thats it! Verzin er niks meer bij om de TS te bashen. Draag iets constructiefs bij ipv te zitten jennen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:44

Pareltjes schreef:
Tjonge jonge

Sommige moeten zich hier gaan zitten schamen!

Het topic is simpel: TS heeft paard naar handelsstal gebracht en krijgt mededeling het dier per ommegaande op te halen want de schoft zou wel eens gebroken kunnen zijn. Dit in combinatie met negeren van stal van specifieke vragen van TS en dat het paard sensibel is, is rode vlag, op rode vlag, op rode vlag.....

TS hier de grond in boren omdat ze het dier naar een handelsstal heeft gebracht kan echt niet.

Er is iets gebeurd bij de handelstal, de vraag is wat, is de waarheid nog te achterhalen? Indien niet via de stal dan via een DA die aan de hand een eventueel letsel wel een reconstructie kan maken wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Thats it! Verzin er niks meer bij om de TS te bashen. Draag iets constructiefs bij ipv te zitten jennen.

Amen! _/-\o_

Ik schaam me hier gewoon voor.
Hoe mensen hier conclusies trekken en alles al precies weten.
Ze kan helemaal niets met al dit commentaar.

Tuurlijk mag iemand een mening hebben of een andere visie. Maar zoals het nu gebracht wordt heeft TS niets aan. Breng het opbouwend, laat haar aan dingen denken waar ze wellicht nog niet aan had gedacht. Maar doe het met respect.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:49

DuoPenotti schreef:
even vraag tussendoor

Maar als het paard goed loopt, goed eet en drinkt, is het dan meteen een spoedgeval?

Gelukkig totaal geen ervaring mee. Ook niet of een paard dan normaal kan lopen of hals op en neer doen.
Of dat het pas zeer pijnlijk is bij over de rug rollen en druk rondom door een zadel

Maar..als er op de trainingsstal een ongeluk met het paard zou zijn gebeurd waarbij de mensen daar vermoeden dat de schoft gebroken kan zijn, dan hadden ze dat meteen aan de eigenaresse moeten communiceren en ook meteen een DA moeten laten komen. Dat hebben ze niet gedaan maar het paard zonder verder DA-onderzoek teruggestuurd naar ts. Zodat het verder haar probleem is geworden zonder te weten wat er is gebeurd. Slecht voor het paard en ook voor ts want die moet nu vanalles laten onderzoeken en betalen zonder gericht te kunnen kijken .Het eerste wat men vraagt (ook bij mensen) als je op een kliniek komt met een blessure is: Wat is er gebeurd? Dan weten ze waar ze naar moeten zoeken.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:54

Rare wending in de reacties. Ik hoop voor je dat het medisch gezien niets is.
Een vriendin had laatst ook vanwege heftig gedrag van haar paard haar paard teruggekregen uit training.
Paard gaat naar iemand anders om te trainen niks aan de hand.
Dus ik duim voor je dat het gewoon een mismatch met de trainer was.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:03

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:
even vraag tussendoor

Maar..als er op de trainingsstal een ongeluk met het paard zou zijn gebeurd waarbij de mensen daar vermoeden dat de schoft gebroken kan zijn, dan hadden ze dat meteen aan de eigenaresse moeten communiceren en ook meteen een DA moeten laten komen. Dat hebben ze niet gedaan maar het paard zonder verder DA-onderzoek teruggestuurd naar ts. Zodat het verder haar probleem is geworden zonder te weten wat er is gebeurd. Slecht voor het paard en ook voor ts want die moet nu vanalles laten onderzoeken en betalen zonder gericht te kunnen kijken .Het eerste wat men vraagt (ook bij mensen) als je op een kliniek komt met een blessure is: Wat is er gebeurd? Dan weten ze waar ze naar moeten zoeken.

daarom is het ook zo fout van die stal met die rare opmerking.
Dan zou je zeggen dat ze weten wat er gebeurt is

Vandaar neem ik aan ook het topic van ts

Cantodea11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:05

anjali schreef:
Iets meer medegevoel met ts die in een hele vervelende situatie zit zou wel op zijn plaats zijn.

Helemaal mee eens want zij zit met de gebakken peren

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:27

Popstra schreef:
Want als jullie een breuk vermoeden laten jullie het ook gewoon een paar dagen wachten??

Tja, wat wilde je dan doen??
Daarbij kun je moeilijk van een ander eisen dat ze iets moeten.

Nog even aanvullend op het stukje bashen van TS dat ze het dier naar een handelsstallen bracht: de stal heeft TS zelf benaderd hè?
Het is niet dat TS een rondje is gaan bellen wie in vredesnaam dit dier voor haar wilde verkopen.

Lezen en logisch nadenken blijkt écht een kunst 8)7

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:35

Cambionn schreef:
maar dat door "niks" het hoofdstel zo krap is,

Misschien is het hoofdstel gewoon een keer voor een ander paard gebruikt? Dat zou niet netjes zijn, maar het hoeft niet te betekenen dat ze het te strak aangesnoerd hebben bij het paard van TS.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:37

Lieser schreef:
Cambionn schreef:
maar dat door "niks" het hoofdstel zo krap is,

Misschien is het hoofdstel gewoon een keer voor een ander paard gebruikt? Dat zou niet netjes zijn, maar het hoeft niet te betekenen dat ze het te strak aangesnoerd hebben bij het paard van TS.

Ik vind dat eigenlijk de meest voor de hand liggende optie.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:41

Een ander bit genomen, dit lijkt mij vrij logisch

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:33

Maar waarom zegt die stal dat dan niet gewoon?
Zij snappen toch zelf ook wel dat dit nog de meest gehoopte verklaring zou zijn van TS uit, nadat ze haar vertellen dat ze vermoeden dat het dier een breuk in de schoft heeft?

Ze heeft het gevraagd en kreeg "niets" als antwoord. Ja, dan begin je vanzelf te doemdenken, zéker in combinatie met al de rest!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:38

Avalanche schreef:
Lieser schreef:

Ik vind dat eigenlijk de meest voor de hand liggende optie.

imaudy schreef:
Een ander bit genomen, dit lijkt mij vrij logisch

Ik bedoelde niet dat ik per se denk dat TS haar paard te strak aangesnoerd is geweest. Enkel dat het feit dat wanneer TS specifiek vraagt wat er met het hoofdstel gebeurd is dat hij zo anders is ingesteld, het antwoord "niks, natuurlijk" beetje vreemd is. Dat de stal claimed dat er niks mee niks mee gedaan is kan gewoon niet kloppen, dat hoofdstel maakt zichzelf niet kleiner. En dat maakt het iets dat samen met de rest (enkel dat zou nog tot daar aan toe zijn) opgestapeld in mijn ogen de stal onbetrouwbaar doet aanvoelen. Nogmaals, in een alles bij elkaar manier, puur enkel door dat hoofdstel.

Als er gewoon was gezegd "anders bit gebruikt" of "bij een ander paard gehangen" was het niet netjes geweest, maar wel eerlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:42

superpony schreef:
Elisa2 schreef:
SP, aub houdt toch op.

Advies geven is prima, maar TS mag zelf weten wat ze ermee doet en wanneer ze er wat mee doet en verder hoeft er niks bijgehaald te worden.

Dat maak ik zelf wel uit of ik op hou. Jij mag wel 24/7 op bokt zitten, maar je bent niet bokt en bepaald hier niks voor anderen.

Hou zelf op met je eigen ( slechte ) adviezen.

Koper schreef:
Superpony, helemaal prima dat jij dat zo doet. Maar je reactie is echt wel erg onvriendelijk.

TS heeft vertrouwen in haar veearts, is daarmee in overleg en ik kan mij heel lastig voorstellen dat ze aan die veearts niet heeft verteld dat er met het paard iets raars gebeurd is op die handelsstal. Ik bedoel, ze vertelt erover aan wildvreemden op bokt. Hoezo zou ze haar veearts het dan niet vertellen.

Ach kom. TS stelt een vraag, mensen besteden tijd om haar advies te geven en ze doet er niks mee. Ze heeft wel tijd om steeds in de verdediging te schieten, maar niet om de veearts te bellen.

Als je paard er echt slecht bij staat, of nog erger; pijn heeft!! bel je natuurlijk de veearts.

Hoe ze het doet moet ze inderdaad zelf weten, maar 8 pagina's en enkele dagen verder is er niks gebeurt. Mensen willen ja en amen horen, maar doen niks. Daar mag je best iets van zeggen. En bevalt het mensen niet, scrollen ze lekker door.

Nou dankjewel dat ik 24/7 op Bokt mag zitten van jou. :D

Ik mag wel iets zeggen als mensen zich misdragen gelukkig en dat doe ik dan ook. En het lijkt mij wijs dat je mij op de Foei lijst zetten dan hoef je niks meer te lezen van me en scheelt dat je wellicht frustratie. :)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:54

Cambionn schreef:
Nogmaals, in een alles bij elkaar manier, puur enkel door dat hoofdstel.

Dit moet niet puur enkel door dat hoofdstel zijn 8)7