Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
MarjanB schreef:Tja ik kan er ook wel een leuk paard bij maar goed ik wacht eerst op wat er komen gaat. Vind het zelf te onzeker nu om extra verplichtingen aan te gaan. We hebben beiden een erg goede baan. Huis met grond voor de paarden. Maar heb een beetje een vreemd gevoel bij de huidige crisis. Vooral met de steeds groter wordende kloof tussen mensen, qua geld maar ook qua meningen.
Luckystory schreef:Maar even cru gezegd. Er zouden in België nog ongeveer 50% mensen met een vast energiecontract zijn. Die hebben ook 10% loonsverhoging gekregen terwijl ze de inflatie maar voor zo’n 5% voelen.
Die hebben dus pure winst uit deze crisis. En dat is nog best een groot aantal mensen.
(Ik ben helaas niet bij die gelukkigen. )
Popstra schreef:Ik heb afgelopen 3 maanden nog 2 paarden in de hogere prijsklasse, zelfs voor de VP verkocht. Beide naar het buitenland. Dat dan weer wel...
Gini schreef:Luckystory schreef:Maar even cru gezegd. Er zouden in België nog ongeveer 50% mensen met een vast energiecontract zijn. Die hebben ook 10% loonsverhoging gekregen terwijl ze de inflatie maar voor zo’n 5% voelen.
Die hebben dus pure winst uit deze crisis. En dat is nog best een groot aantal mensen.
(Ik ben helaas niet bij die gelukkigen. )
Mensen met een vast energiecontract krijgen ook gewoon een brief van de energiemaatschappij met 'wegens huidige omstandigheden ... niet langer aan het tarief dat je gewend bent ... nieuw voorstel ... '
Als je die brief dan niet 1 maar 2 keer krijgt, slik je ook wel even. Natuurlijk is de klap niet zo groot dan bij een variabel contract (dat is de essentie van 'voor zekerheid kiezen'), maar pure winst op de energierekening, ik denk dat je het dan over de happy few hebt en niet over 50% van de Belgische bevolking.
ElCid schreef:Popstra schreef:Ik heb afgelopen 3 maanden nog 2 paarden in de hogere prijsklasse, zelfs voor de VP verkocht. Beide naar het buitenland. Dat dan weer wel...
De markt voor de hogere prijsklasse zal zeer waarschijnlijk wel blijven bestaan, de mensen die vooral getroffen worden door de huidige crisis/ inflatie zijn vaak al degenen die niet in het geld zwommen. En dat maakt het eigenlijk extra triest.
Gini schreef:Mensen met een vast energiecontract krijgen ook gewoon een brief van de energiemaatschappij met 'wegens huidige omstandigheden ... niet langer aan het tarief dat je gewend bent ... nieuw voorstel ... '
Als je die brief dan niet 1 maar 2 keer krijgt, slik je ook wel even. Natuurlijk is de klap niet zo groot dan bij een variabel contract (dat is de essentie van 'voor zekerheid kiezen'), maar pure winst op de energierekening, ik denk dat je het dan over de happy few hebt en niet over 50% van de Belgische bevolking.
Luckystory schreef:Gini schreef:Mensen met een vast energiecontract krijgen ook gewoon een brief van de energiemaatschappij met 'wegens huidige omstandigheden ... niet langer aan het tarief dat je gewend bent ... nieuw voorstel ... '
Nochtans is dit onderzocht geweest. Er stond laatst een artikel over in de standaard. ( toch niet bepaald roddelpers) 50% van de mensen gaf aan dat ze de extra financiële compensaties van de overheid integraal konden sparen. Dat waren dus de mensen met een vast contract of met warmtepompen en genoeg zonnepannelen.